Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Hoeveel mm boor gebruiken jullie om het frontje te boren?
en zijn er nog tips? Volgens mij wordt het vrij snel lelijk als je zo'n frontje gaat boren.
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
je hebt post in je electronische
brievenbus
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Op vrijdag 03 mei 2002 19:29 schreef mr.loepie het volgende:
hey blizzard hij gaat vanavond nog met de anderen mee wat hij is weer klaar
Thanks!
Denk alleen niet dat ik 'm morgen dan heb, dus dat wordt maandag als het meezit
eerst met een 4,5 mm boor en dan voorzichtig met een 5 mmOp vrijdag 03 mei 2002 19:47 schreef njboersma het volgende:
Yo, ik vind het hardstikke leuk tot nu toe (is mn eerste mod, voor zover je het een mod kunt noemen) en de draadjes zijn aan mn molex gefixt
Hoeveel mm boor gebruiken jullie om het frontje te boren?
en zijn er nog tips? Volgens mij wordt het vrij snel lelijk als je zo'n frontje gaat boren.
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
ja ik zag het je hebt ook al mail terugOp vrijdag 03 mei 2002 19:48 schreef Mujo het volgende:
mr.loepie,
je hebt post in je electronische
brievenbus
Verwijderd
Wat denk je van DivX of defragmenteren????Op vrijdag 03 mei 2002 21:03 schreef -Redhead- het volgende:
ok thats fixed maar nu had ik nog een vraagje... is er een mogelijkheid om een test te draaien? dat alle ledjes aan gaan?
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
hier stond iets domsOp vrijdag 03 mei 2002 21:03 schreef -Redhead- het volgende:
ok thats fixed maar nu had ik nog een vraagje... is er een mogelijkheid om een test te draaien? dat alle ledjes aan gaan?
alles vastgesoldeerd. Nu heb ik het eerst wel ff gehad. Morgenmiddag bouw ik mn mobo, proc e.d. in en dan kunnen we tests gaan draaien. Zou wel cool zijn als ie het doet op mn feestje morgenavond
(P.S. je boort trouwens wel heel makkelijk een beetje scheef. volgende keer begin ik met een piepklein boortje denk ik)
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Verwijderd
Naar een lanparty gaan en zorgen dat 10 man van je leechen, je lampjes zullen doorbrandenOp vrijdag 03 mei 2002 22:04 schreef -Redhead- het volgende:
zo dom vindt ik het niet want het is mij nog niet gelukt de laatste 2 ledjes aan te krijgen (nee ze zijn iet kapot en ik heb ze ook doorgemeten en maken goede connectie)
En als dat kan, weet je hoe dat er ongeveer uitziet?
Ik zou 't wel willen testen, maar dan zal ik nog 5 printjes moeten bestellen
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
die led uit is eigenlijk voor de bestande led in je kast maar in wezen zou dat willen je het is ook een pulse wat ie krijgt ik kan het nog niet testen.Op zaterdag 04 mei 2002 21:31 schreef Bart_Banaan het volgende:
Zeg Mr. Loepie, als je 1 van jouw printjes op de Hdd led aansluiting zet, kan je dan op de uitgangen tien van jouw printjes aansturen??
En als dat kan, weet je hoe dat er ongeveer uitziet?
Ik zou 't wel willen testen, maar dan zal ik nog 5 printjes moeten bestellenDus als jij 't ff kan testen
![]()
![]()
Verwijderd
Daar komt nog bij, dat bij een dergelijke constructie de LEDs van het eerste printje in serie komen te staan met de diodes in de optocouplers. Omdat hierover de voedingsspanning staat gaat tenminste 1 van deze twee in rook op.
Maar waarom zou je het zo willen doen?
Je kunt ook met 1 optocoupler meerdere prinjes aansturen.
Bespaart je ook nog een aantal van die dingen.
(Printje doorgebrand
Verwijderd
De ICs trek je er dan aan de andere kant af.
En wat bedoel je met voetjes?
Verwijderd
Dan kun je het IC weer makkelijk verwijderen.
Ik bedoel zo'n elektrische föhn die je ook gebruikt bij het afbranden van verf. Wordt 500°C.
Moet ik ook nog hebben liggen.
<Waar heb ik mijn asbest handschoenen ook weer?>
Ik sluit alles goed aan (zoals aangegeven) en: niets, nakkes, nada
Verwijderd
Voor jou een beetje
Ja ik snap echt niet wat het isOp maandag 06 mei 2002 14:19 schreef jtiegelaar het volgende:
Het gaat zeker goed met de PTT in jouw buurt Blizzard.. Die maken veel winst met al die zendingen..hehe.
Voor jou een beetjenatuurlijk...
Mr loepie had overal + en - bij gezet en ik heb het echt goed aangesloten, maar het werkt niet. Ook op de pc van mijn vader werkt het niet
ja heb hem niet weer gemolt toch pin 2 van de kleine is is de plusOp maandag 06 mei 2002 13:51 schreef BlizzarD het volgende:
Ik heb weer een nieuwe binnen
Ik sluit alles goed aan (zoals aangegeven) en: niets, nakkes, nada
of is ie weer veggebrand?
Ik heb alles precies aangesloten zoals op het printje geschreven stond en hij reageert niet. Er is niks weggebrand oid, maar hij reageert gewoon nietOp maandag 06 mei 2002 14:34 schreef mr.loepie het volgende:
[..]
ja heb hem niet weer gemolt toch pin 2 van de kleine is is de plus
of is ie weer veggebrand?
Ik wil zelfs foto's maken als bewijs dat niets is verbrand
Verwijderd
De envolop was met plakband dichtgemaakt want die was helemaal opengescheurd geweest. Ik hoop dat ie het nog gaat doen zeg. naja hoofdprint ziet er nog goed uit. post morgen denk wel wat pics.
...gamen blijft leuk...
voel eens of die grote ic heet word. en check de plus en min nog eens van de 5 volt en de hdinput en anders draai deze hdinput eens om. want hier doet ie het echt wel.Op maandag 06 mei 2002 17:02 schreef BlizzarD het volgende:
Nou ik stuur 'm denk ik maar weer terug, want dit schiet echt niet op zo
als je hem terug stuurd zal ik het filmen en die film naar je toe sturen want hier snap ik niets van
Zie je inboxOp maandag 06 mei 2002 22:58 schreef mr.loepie het volgende:
[..]
voel eens of die grote ic heet word. en check de plus en min nog eens van de 5 volt en de hdinput en anders draai deze hdinput eens om. want hier doet ie het echt wel.
als je hem terug stuurd zal ik het filmen en die film naar je toe sturen want hier snap ik niets van
Er werd helemaal niets warm bij mij. Ik vind dit ook erg raar
Verwijderd
1. Zorgen dat de schakling 5V voedingsspanning heeft.
2. Pen 4 en 5 van de optocoupler even overbruggen met schroevendraaiertje of een koperdraadje ofzo.
Gaan de LEDjes niet aan dan zit het probleem na de optocoupler.
Gaan de LEDjes wel aan dan zit het probleem voor de optocoupler, (geen HD-signaal).
Of in de optocoupler zelf natuurljk.
Verwijderd
dan ratelt mijn hd flink
als ik mijn normale ledje door verbind met de hd +- dan gaat die gewoon branden/knipperen.
En er staat toch ook echt 5 v op en nee de ic wordt niet heet.
Ik heb 2 hoofdrpintjes en beide doen ze het niet dus dan moet ik denk wat verkeerd doen maar ik snap echt niet wat ik verkeerd doe dan.
kijk nou eens goed naar de onderste foto wat klopt er niet kijk bij de pinnetjes die door de print gaan
Bij mij slaat ie namelijk maar 2 leds uit en op men andere pc veel meer 8 ofzo.
ik heb ook een maxtor,... en bij mij werkt het echt perfect.Op vrijdag 10 mei 2002 22:37 schreef venomous het volgende:
Klopt het dat maxtor schrijven niet graag werken met HD VU Meters?
Bij mij slaat ie namelijk maar 2 leds uit en op men andere pc veel meer 8 ofzo.
het was wel zo dat ik voor dat ik hem erin gezet heb hem even getest heb. met als gevolg dat de optcoupler kapot ging.
5 volt kon ie net niet aan!!
Dus word het inbouwen in men fileserver
Alleen gaan mijn laatste 2 leds nooit branden, dat vind ik wel heel erg jammer. Is hier niet wat aan te doen?
Zoals je ziet zit ie al ingebouwd, niet zo netjes maar het zit
Verwijderd
Je kunt bv R1, die is nu 3k3 (oranje, oranje, rood) verlagen naar 2k7 (rood, paars, rood), of eventueel naar 2k2 (rood, rood, rood).Op zaterdag 11 mei 2002 12:16 schreef BlizzarD het volgende:
Hey ik heb de nieuwe binnen en die werkt perfect![]()
Alleen gaan mijn laatste 2 leds nooit branden, dat vind ik wel heel erg jammer. Is hier niet wat aan te doen?
Erm die heb ik niet, ik heb wel een paar anderen hier kunnen vinden, ik weet alleen niet of ze goed zijnOp zaterdag 11 mei 2002 15:14 schreef exter het volgende:
[..]
Je kunt bv R1, die is nu 3k3 (oranje, oranje, rood) verlagen naar 2k7 (rood, paars, rood), of eventueel naar 2k2 (rood, rood, rood).
rood, rood, bruin
bruin, groen, bruin
oranje, paars, geel
Welke kan ook?
Verwijderd
Eventueel zou je R4 (geel, paars, bruin) kunnen vervangen door rood, rood, bruin (220) en bruin, groen, bruin (150)
in serie.
Welke kleurcode heeft R4?Op zaterdag 11 mei 2002 17:56 schreef exter het volgende:
Geen enkele, jammer.
Eventueel zou je R4 (geel, paars, bruin) kunnen vervangen door rood, rood, bruin (220) en bruin, groen, bruin (150)
in serie.
la maar
Verwijderd
Je kunt ook in serie met R3 (oranje, oranje, bruin) dat bruin, groen bruin (150)weerstandje zetten.
Ik heb deze uitgevoerd (met succes btw en het ziet er nog mooi uit ook voor mijn doenOp zaterdag 11 mei 2002 17:56 schreef exter het volgende:
Geen enkele, jammer.
in serie.
Oke ik zal het eventjes proberenOp zaterdag 11 mei 2002 18:31 schreef exter het volgende:
Ik neem aan dat je dit schemaatje hebt:
[afbeelding]
Je kunt ook in serie met R3 (oranje, oranje, bruin) dat bruin, groen bruin (150)weerstandje zetten.
Ja ze werkenOp zaterdag 11 mei 2002 18:31 schreef exter het volgende:
Ik neem aan dat je dit schemaatje hebt:
[afbeelding]
Heel erg bedankt voor de hulp
* BlizzarD is heel erg happy nu
Ik hoop dat Mr. Loepie dit ook leest zodat hij het bij de aankomende printjes die hij verkoopt kan toevoegen zodat iedereen blij is
Verwijderd
Toch bedankt voor het melden van het verschil van 5 en 12 volt....hehe
Tnx, en ik raad het iedereen aan!
Enne, ik heb het in mijn 3.5 bay gebouwd! Paste net na een kleine aanpassing!
Verwijderd
Goed solderen en dat extra weerstandje om de laatste 2 led's te laten werkenOp dinsdag 14 mei 2002 15:46 schreef ThamACE het volgende:
wat is nou de oplossing blizzrd?? of iemand anders want ik heb hetzelfde probleem ik heb 2 hoofdprintjes allebij getest en beide deden ze het niet. ja de ledprint is erop gesoldeerd. En de draden zijn 100% zeker goed aangesloten hijs ook niet heet geworden of iets dergelijks. Heb van alles geprobeerd maar nu weet ik het nier meer. hoop dat iemand het weet.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hey sorry voor het kicken niet gaan zeurenOp maandag 06 mei 2002 23:39 schreef exter het volgende:
Om de schakeling te testen moet je
1. Zorgen dat de schakling 5V voedingsspanning heeft.
2. Pen 4 en 5 van de optocoupler even overbruggen met schroevendraaiertje of een koperdraadje ofzo.
[afbeelding]
Gaan de LEDjes niet aan dan zit het probleem na de optocoupler.
Gaan de LEDjes wel aan dan zit het probleem voor de optocoupler, (geen HD-signaal).
Of in de optocoupler zelf natuurljk.
maar het plaatje is weg en ik weet niet meer welke pootjes ik moet kortsluiten