Beamer: beeld scrollt

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb hier een gloednieuwe Toshiba beamer staan (2400 lumen) en heb hem via een draadloze 2.4GHz Marmitek-set aangesloten op mijn humax satelliet-receiver.

Het beeld is van goede kwaliteit maar gaat heel vaak (minimaal 1 keer per minuut) scrollen: het beeld zie je dan dubbel: een gedeelte schuift naarboven en daaronder zie je nog een gedeelte van het beeld met daartussen een horizontale balk.

Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen???? :? :? Ik wordt er gek van!

Hij is via tulp-stekkers op de video-ingang aangesloten en in het menu staat volgens mij correct ingesteld: PAL-signaal.

Alvast bedankt! :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Het kan komen dat het signaal wat je marmitek ontvangertje afgeeft wat te zwak is.
Probeer 'm ook eens op een video-recorder of de TV-out van een computer/laptop (dus niet via de ontvanger)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Gash
Tja, ik heb er ook aan gedacht maar wanneer het signaal zwak wordt (te grote afstand) dan gaat hij strepen geven of echte storing, niet scrollen.

Op de één of andere manier scrollt hij nu trouwens minder nadat ik het beeld scherper heb ingesteld???? vreemd hoor...

Het lijkt wel alsof hij focus-problemen had.

• TD-er
Focus heeft niets met scrollen te maken.
De synchronisatie van het beeld wordt ook gebruikt als referentie spanning van de zwart/wit informatie. Daarom zie je bij een slechter/zwakker signaal vaak eerst het beeld scrollen en wat ruis ontstaan (mogelijk ook de kleuren wegvallen).
Je kunt ook proberen om een kopieer decoder voor videobanden er tussen te hangen, want het enige wat zo'n ding doet, is het sigaal weer oppoetsen (met name de synchronisatie).

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

stuur hem eens aan met een ander signaal : s-vhs of vga?

check eens de kabel , loopt die niet over draden met 220v of passeert die aan transfos?

• Gash
Vreemd hoor: kleuren zijn prima, nauwelijks ruis......

Verwijderd

doe dat draadloos ding ervan tussenuit!

( over het hoofd gezien daarnet)

------

je gebruikt een beamer van enkele duizenden ero's , en stuurt die aan met een draadloos onding

• Gash
Op dinsdag 23 april 2002 00:55 schreef Anthrax het volgende:
stuur hem eens aan met een ander signaal : s-vhs of vga?

check eens de kabel , loopt die niet over draden met 220v of passeert die aan transfos?
Ik denk dat dit idd wel de oorzaak geweest kan zijn: ik heb hem verplaatst en de kabels anders neergelegt: nu blijft hij het goed doen! :)

Ik ben happy! Toch wel lullig als een apparaat van bijna 7000,- Euro het niet lekker doet.

(hij is trouwens helaas niet van mij: ik moet hem testen voor een kennis)

Verwijderd

:)

tis niks

BTW ...wat doe je om die te testen?

Ik denk dat die beamer 100% in orde is!

Hoe is die met vga ? rechtstreeks?

• Gash
Op dinsdag 23 april 2002 00:58 schreef Anthrax het volgende:
doe dat draadloos ding ervan tussenuit!

( over het hoofd gezien daarnet)

------

je gebruikt een beamer van enkele duizenden ero's , en stuurt die aan met een draadloos onding
Zo'n Marmitek set is idd niet echt best. Bestaan er betere draadloze zenders met een groter bereik? :? :? :?

Ik heb er eigenlijk eentje nodig op zeer kort termijn: hij moet in een nogal grote villa geplaats worden en zo'n Marmitek set die haalt het volgens mij totaal niet.

• Gash
Op dinsdag 23 april 2002 01:06 schreef Anthrax het volgende:
:)

tis niks

BTW ...wat doe je om die te testen?
Ik wil dus testen hoe zo'n ding het doet op een satelliet-receiver & draadloze zender. Ik ben er dus al achter dat ik een sterker signaal nodig heb.

Verwijderd

Waarom?

Die beamer kan gerust 10meter ver projecteren!
zet de bron bij de beamer!

--
Het doet me denken aan een vriend van me , die heeft een porsche maar de motor is van lada.

• Gash
Op dinsdag 23 april 2002 01:11 schreef Anthrax het volgende:
Waarom?

Die beamer kan gerust 10meter ver projecteren!
zet de bron bij de beamer!

--
Het doet me denken aan een vriend van me , die heeft een porsche maar de motor is van lada.
Het gaat erom dat de satelliet-receiver in een andere ruimte staat dan waar de beamer komt te staan en men wil het liefst slechts één receiver gebruiken en hem niet verplaatsen. Nu kun je natuurlijk kabels gaan trekken maar een draadloze oplossing zou ideaal zijn.

Verwijderd

7000 ero voor een beamer , en geen geld meer over voor kabels!!

das zielig

• Gash
Op dinsdag 23 april 2002 01:30 schreef Anthrax het volgende:
7000 ero voor een beamer , en geen geld meer over voor kabels!!

das zielig
40 meter lange kabel????

Verwijderd

ja , is beter dan draadlooos

ik zal u laten weten welk type

• Gash
Ik heb trouwens het probleem van het scrollen vastgesteld:

mijn satelliet-schotel heeft 2 LNB's: eentje voor de Hotbird-satelliet en eentje voor de Astra-satelliet

Het signaal van de Hotbird is zwakker en hierbij gaat de beamer regelmatig scrollen. Bij het sterkere signaal van de Astra heeft deze dat nog niet gedaan. Ik kan overigens nagaan dat het signaal zwakker is aangezien de receiver deze waarden in het instellingen-menu doorgeeft.

Wel vreemd: de TV geeft (tegelijkertijd) beide satellieten wel probleemloos door.... :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op dinsdag 23 april 2002 01:59 schreef Gash het volgende:
Ik heb trouwens het probleem van het scrollen vastgesteld:

mijn satelliet-schotel heeft 2 LNB's: eentje voor de Hotbird-satelliet en eentje voor de Astra-satelliet

Het signaal van de Hotbird is zwakker en hierbij gaat de beamer regelmatig scrollen. Bij het sterkere signaal van de Astra heeft deze dat nog niet gedaan. Ik kan overigens nagaan dat het signaal zwakker is aangezien de receiver deze waarden in het instellingen-menu doorgeeft.

Wel vreemd: de TV geeft (tegelijkertijd) beide satellieten wel probleemloos door.... :?
Ja, maar je TV is geen beam en je beam is geen TV.
Misschien zit je TV via SCART aangesloten en kijgt via RGB het beeld signaal aangeleverd, ja, dan blijft het wel werken.
Ik zou trouwens echt proberen het met een kabel te doen.
Dan word ie maar 40 meter lang. SO WHAT!!
-minder last van storing
-je hoeft niet naar een prut zender te zoeken
-een goede draadloze zender kost ongeveer hetzelfde als 40 meter "goede" kabel. ;)

O ja,
Je kan beter RGB ipv composiet (RGB = mooier beeld, vooral bij grotere schermen)
Nadeel van RGB = 3 of 4 (weet ff niet) kabels leggen ipv 1 (bij composiet)

Alles kan stuk.

• Gash
Op dinsdag 23 april 2002 09:06 schreef remco_k het volgende:

[..]

Ja, maar je TV is geen beam en je beam is geen TV.
Misschien zit je TV via SCART aangesloten en kijgt via RGB het beeld signaal aangeleverd, ja, dan blijft het wel werken.
Ik zou trouwens echt proberen het met een kabel te doen.
Dan word ie maar 40 meter lang. SO WHAT!!
-minder last van storing
-je hoeft niet naar een prut zender te zoeken
-een goede draadloze zender kost ongeveer hetzelfde als 40 meter "goede" kabel. ;)

O ja,
Je kan beter RGB ipv composiet (RGB = mooier beeld, vooral bij grotere schermen)
Nadeel van RGB = 3 of 4 (weet ff niet) kabels leggen ipv 1 (bij composiet)
De beamer is nu via dezelfde scart-aansluiting aangesloten als mijn TV: er zit een verloop-scart-stekker bij. Aan de andere kant van de kabel zitten composiet-stekkers.

Het nadeel van de kabel is dat het vrijwel onmogelijk is om deze netjes door het huis te laten lopen. Ik zal dus buitenom moeten en krijg je met 40 meter niet gigantisch veel signaal-verlies? :? :?

Met andere woorden: welke kabel zou ik moeten kopen? :?

En aangezien ik nog steeds het liefst een draadloze verbinding zou willen hebben (de eigenaar van de beamer namelijk ook): Waar koop je een goede, sterke zender en wat kost zoiets? Alvast bedankt! :)

• remco_k

remco_k

Op dinsdag 23 april 2002 09:15 schreef Gash het volgende:

[..]

De beamer is nu via dezelfde scart-aansluiting aangesloten als mijn TV: er zit een verloop-scart-stekker bij. Aan de andere kant van de kabel zitten composiet-stekkers.

Het nadeel van de kabel is dat het vrijwel onmogelijk is om deze netjes door het huis te laten lopen. Ik zal dus buitenom moeten en krijg je met 40 meter niet gigantisch veel signaal-verlies? :? :?

Met andere woorden: welke kabel zou ik moeten kopen? :?

En aangezien ik nog steeds het liefst een draadloze verbinding zou willen hebben (de eigenaar van de beamer namelijk ook): Waar koop je een goede, sterke zender en wat kost zoiets? Alvast bedankt! :)
Signaal verlies krijg je best wel, maar als je het niet probeert weet je het niet.
Waar je een goede zender/ontvanger kan kopen: probeer het eens bij de betere audio/video zaak...
Ik blijf er wel bij: probeer het met kabel!

Alles kan stuk.

Verwijderd

Even over het kabel of draadloos verhaal.
Gebruik zelf ook marmitek. Afstand ongeveer 20 meter met twee muren ertussen.
Beeld en geluid komen perfect over. Zie geen verschil bij mensen die een kabel gebruiken. Misschien is de kwaliteit wel iets minder, maar als je normaal naar je tv kijkt (op een normale afstand dus) zie je dit echt niet.

Ik blijf er dus bij: draadloos is zeer handig. Vooral als je de tv eens ergens anders neerzet. Zomers bijvoorbeeld buiten.

• remco_k

remco_k

Op dinsdag 23 april 2002 12:21 schreef jw.oosting het volgende:
Even over het kabel of draadloos verhaal.
Gebruik zelf ook marmitek. Afstand ongeveer 20 meter met twee muren ertussen.
Beeld en geluid komen perfect over. Zie geen verschil bij mensen die een kabel gebruiken. Misschien is de kwaliteit wel iets minder, maar als je normaal naar je tv kijkt (op een normale afstand dus) zie je dit echt niet.

Ik blijf er dus bij: draadloos is zeer handig. Vooral als je de tv eens ergens anders neerzet. Zomers bijvoorbeeld buiten.
Alleen hebben we het niet over een TV maar over een projector. Beeld = iets groter, dus "storing" zie je vele malen sneller. :+

Alles kan stuk.

• Gash
Ik ben naar een speciaalzaak geweest.

Zij gaan informeren wat een (niet zo legale) 100 MilliWatt draadloze zender gaat kosten.

De Marmitek setje schijnen normaal iets van 10 MilliWatt te zijn dus dan moet het met die zwaardere goed te doen zijn.

Ook ga ik eerst nog bekijken of er niet eenvoudig (& netjes) een coax-draad buitenom geplaatst kan worden en dat er bij de beamer een modulator geplaatst wordt die het signaal naar een scart-kabel omzet.

• TD-er
Het gaat niet zozeer om het vermogen, maar om de bandbreedte die de zender en ontvanger hebben.
Die goedkope setjes gebruiken vaak de 2.4 GHz band, die tegenwoordig al vrij dicht bevolkt is.
Waar je op zou kunnen letten is dus ....
1) de bandbreedte (>6 MHz)
2) soorten input van het signaal (een extra S-video input is vaak een teken dat je met betere spullen te maken hebt)
3) de frequentieband (433 & 2400 MHz banden zitten redelijk vol. Een hogere frequentie gaat moeilijk door muren heen en een lagere freq geeft sneller reflecties)
4) de obstakels waar het signaal doorheen moet (Gips en staal zijn absoluut niet bevordelijk voor het signaal)
5) de te gebruiken antenne (is 'ie te richten, of is het een omnidirectionele)

en dus nogmaals het vermogen van de zender zegt helemaal niets. Met mijn 27 MC bakkie met 10 Watt kwam ik ook ruim 50 km ver, terwijl sommigen met 100 Watt na nog geen 10 km al niet meer te verstaan waren (en sommigen komen met 100W tot in Australië)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Klinkt als een sync. probleem.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Lijkt de storing op zoals je een gsm bij een oude monitor houd ???

Want dat heb ik namelijk ook... Alleen heb ik mijn pc op mijn Tv aangesloten met een coax kabel

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1