Toon posts:

[CM] / [El] Wie ideeën ¿?¿?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik he nog een accu staan van 12 volt :
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stefanm/casemod/compaq/MVC-604F.JPG

Mn ccfl-etje werkt er goed op :) maar heeft iemand nog een idee waarvoor ik die accu kan gebruiken ? :? ?
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stefanm/casemod/compaq/MVC-603F.JPG

of ik dacht aan een schakeling dat hij automatisch wordt bij geladen, en na uitschakelen van je pc dat hij met een tijd relais je fans nog enige tijd laat draaien om de warme lucht uit je kast te krijgen en je te koelen onderdelen geleidelijk aan te laten afkoelen ...

Verwijderd

je laatste punt boeit echt geen ruk. Als je computer uitstaat hoef je echt niks na te koelen.

en waar gebruik je een accu voor :?
in je auto?

Verwijderd

Topicstarter
laatste punt boeid niet :? nooit van materiaal structuur verandering gehoord door, plotseling te doen verhitten/ koelen ?? [dus pc uit, fan uit, alles wordt binnen enkele tellen warm(er)]
nja in de zomer voor mn radio-tje op het strand 8-)

Verwijderd

o.t.:

Yoo. Ik heb die burn-it sticker aan me fiets hangen!! :)

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
Dude je kan er een UPS van maken misschien... :Y)

heb er zelf geen verstand van maar misschien wil iemand helpen :?

• Syndicate
  • Laatst online: 10-07 10:18
hmz hoewel is die accu wel krachtig genoeg om omgevormd te kunnen worden van 12 v naar 230?

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
kobe accu!!!! zitten ook in octalarm telefoonmelders ;) , zijn erg goed, maar je kunt van dit ding wel een ups voor 2 minuten bouwen, maar de interface voor de auto-shutdown is minder, hoewel, zelfde principe als com'on winamp, gewoon rundll32.exe optie uitvoeren als contact gesloten wordt, dus ajje kunt er een ups van bouwen...

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
bouw je eigen ups
voor de rest kan je dr geen fuck mee

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Op dinsdag 23 april 2002 00:13 schreef lama het volgende:
kobe accu!!!! zitten ook in octalarm telefoonmelders ;) , zijn erg goed, maar je kunt van dit ding wel een ups voor 2 minuten bouwen, maar de interface voor de auto-shutdown is minder, hoewel, zelfde principe als com'on winamp, gewoon rundll32.exe optie uitvoeren als contact gesloten wordt, dus ajje kunt er een ups van bouwen...
ook in scooters hoor :P

ontopic: ik denk dat die accu niet echt UPS-functie trekt, daarom zijn UPS-jes ook meestal ook iets groter |:(

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 03:40 schreef r8ality het volgende:

[..]

ontopic: ik denk dat die accu niet echt UPS-functie trekt, daarom zijn UPS-jes ook meestal ook iets groter |:(
zitten ook maar 2 kleine accutjes in (UPS 700) en mijn pc draait daar nog vrolijk 1 kwartiertje op!

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op dinsdag 23 april 2002 03:40 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dan zou je ze eens open moeten maken.. valt reuze mee hoor. Het accu gedeelte van zo'n ding is echt zo groot niet. Ongeveer de helft van de totale kast. (althans, dat was bij een APC 1000 en 1200 zo).

edit:
overigens is een ups niet echt bedoeld om de systemen draaiende te houden, maar meer een voorziening om bij stroomuitval de systemen op een nette manier uit te schakelen. Dus met behoud van database structuren en filesystemen.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 23:59 schreef The_Frog het volgende:
laatste punt boeid niet :? nooit van materiaal structuur verandering gehoord door, plotseling te doen verhitten/ koelen ?? [dus pc uit, fan uit, alles wordt binnen enkele tellen warm(er)]
en daarom zit er op alle pc's standaard een ventilator die nakoelt alleen op die van enkele tweakers niet?

het is echt niet nodig hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! voor de reacties, ik zal eens gaan uitzoeken hoe en wat voor een ups te maken :P is een goed idee! voor op mn servertje :)

Verwijderd

maatuuuh als je nakoelt dan koel jede materialen toch veel sneller en dan zou het materiaal na hittervervorminf niet meer zo snel de oorspronkelijke vorm aannemen ...duh

Verwijderd

het materiaal in je pc is niet zo hittegevoelig hoor.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

mooi ccfl-letje.. die heb ik ook.. 12 euro :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
wat jrdj zegt; als je nakoelt krijg je dat effect juist veel -sneller-, dan dat je je pc gewoon uitzet.
ipv dat ie in 5min van 50-20 graden gaat, gaat ie in 1 min van 50-20

mag jij raden wat ie leuker vind

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10-2025
Bouw een radio in op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 11:21 schreef agressive het volgende:
wat jrdj zegt; als je nakoelt krijg je dat effect juist veel -sneller-, dan dat je je pc gewoon uitzet.
ipv dat ie in 5min van 50-20 graden gaat, gaat ie in 1 min van 50-20

mag jij raden wat ie leuker vind
Dat klopt, maar dan moet de fan ook niet op maximale toeren draaien, maar op ingesteld toerental, dus dat je toch nog een kleine air-flow door je kast heen hebt

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 21:56

Potatoman

koniwa

Jij zet een accu zo dicht naast je monitor? Dat niet schadelijk ofzo :D

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
nog niets van gemerkt :)

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
Op dinsdag 23 april 2002 16:29 schreef Potatoman het volgende:
Jij zet een accu zo dicht naast je monitor? Dat niet schadelijk ofzo :D
der zitten toch geen magneten ofzo in?

too fly for a white guy

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 16:59 schreef ntsx het volgende:

[..]

der zitten toch geen magneten ofzo in?
:) die heb ik nog nooit gezien, met magneten er in :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mn moederbord (compaq :( )een aansluiting zitten met bijschrift : Ext. Batt
Kan ik hier een UPS of een accu op aansluiten ???

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Je kan je gemodde case verlichting (als van toepassing) er bijvoorbeeld nog mee laten branden of uit laten faden ofzow... Of je laat t branden zodra je met je AB zit te zappen, of als Aan/uit knop voeding ism. die AB.

Of je gebruikt t als verzwaring zodat je kast minder snel omwaait als je buiten zit. :+ (ookal gebeurt dat niet zo snel met die desktop kast denk ik, maarja voor de zekerheid? = handig)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 12:50 schreef The_Frog het volgende:
Ik heb op mn moederbord (compaq :( )een aansluiting zitten met bijschrift : Ext. Batt
Kan ik hier een UPS of een accu op aansluiten ???
Yep, dan wordt je bios door een ups of accu onderhouden...

(ik weet wel dat domme vragen niet bestaan, maar deze komt dicht in de buurt)

Pak het boekie van je mobo erbij als je dingen over aansluitingen van je mobo wilt weten.
Pagina: 1