We've got that ring of confidence
Heej waarom word mijn naam hier nouweer in gebruikt ?
Meh!
ikkan helemaal nix alleenOp maandag 22 april 2002 23:44 schreef De_Koele_Man het volgende:
Verwijderd
Kan je niet ergens een setje slipmats kopen (egaal) en vervolgens met van dat strijkfolie iets erop strijken dat je zelf hebt uitgeprint?
Verwijderd
daar gaat de verrassingOp maandag 22 april 2002 23:44 schreef De_Koele_Man het volgende:
Tis niet voor de_koele_man maar voor een gezamelijke vriend van ons (DJ NIELZ voor de insiders)Op maandag 22 april 2002 23:50 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
daar gaat de verrassing
Maar heeft iemand een idee waar we dit kunnen laten doen
(ja, dit is min of meer een zwakke poging tot een schopje)
(ja, dit is min of meer een zwakke poging tot een schopje)
Meh!
kweenie of dat slim is, als 't gaat slijten krijg je allemaal prut aan je platen, lijkt me niet echt fijnOp maandag 22 april 2002 23:49 schreef Six4Eight het volgende:
Kan je niet ergens een setje slipmats kopen (egaal) en vervolgens met van dat strijkfolie iets erop strijken dat je zelf hebt uitgeprint?
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Is er niet ergens zo'n bedrijfje waar je muismatten kan laten drukken? een copyshop of zo'n druk winkeltje?
Een slipmat is toch van datzelfde spul gemaakt?
"Luie mensen worden ook moe!"
[klein beetje mierenneuken aan]
is het niet antislipmat?
[/klein beetje mierenneuken uit]
is het niet antislipmat?
Niet helemaal, vooral die foto muismatten, die hebben een harde (plastic-achtige) bovenlaag, dat is niet echt fijn voor je platen. En de onderkant is meer van Anti-slip materiaal gemaakt. Daar hebben we dus zelf ook al aan gedacht. (correct me if I'am wrong)Op dinsdag 23 april 2002 17:47 schreef Pindkaas het volgende:
Is er niet ergens zo'n bedrijfje waar je muismatten kan laten drukken? een copyshop of zo'n druk winkeltje?
Ja, aan de ene kant wel, en aan de andere kant niet:Op dinsdag 23 april 2002 17:49 schreef internetinfo het volgende:
is het niet antislipmat?
De bovenkant moet ervoor zorgen dat de plaat een beetje aan de mat blijft zitten, en de onderkant moet echt glippen op de metalen draaischijf eronder.
Meh!
Nog maar een keertje een klein schopje ?
Meh!
Verwijderd
Nee het is echt slipmatOp dinsdag 23 april 2002 17:49 schreef internetinfo het volgende:
is het niet antislipmat?
Als je DJ'd en je slipmat geeft niet mee verziekt je vrij snel de motor van je draaitafel, en dat wil je natuurlijk niet hebben
Het gaat erom dat de bovenkant op de plaat blijft 'kleven', en de onderkant over de platter slipt.
Das op zich niet erg, de persoon in kwestie heeft toch Technics SL1200'sOp dinsdag 23 april 2002 22:50 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Als je DJ'd en je slipmat geeft niet mee verziekt je vrij snel de motor van je draaitafel, en dat wil je natuurlijk niet hebben
(voor de turntable n00bs: dat zijn dus draaitafels die niet met een snaar ofzo worden aangedreven maar met een magnetische spoel)
Maar toch....
Meh!
Verwijderd
Maar dan alsnog, het is niet goed om (zelfs niet bij een magnetische spoel) je motor alle kanten op te draaien. Op de lange duur veroorzaakt dat zeker slijtage.Op dinsdag 23 april 2002 22:54 schreef De_Koele_Man het volgende:
[..]
Das op zich niet erg, de persoon in kwestie heeft toch Technics SL1200's
(voor de turntable n00bs: dat zijn dus draaitafels die niet met een snaar ofzo worden aangedreven maar met een magnetische spoel)
Maar toch....
Maar over die slipmat, ik denk dat laten drukken voor 2 stuks wel wat hogere kosten heeft dan je lief is
Ik weet niet waar het kan, maar ik denk dat dat vrij duur gaat worden. Toch wel snel €10-20 per mat en dan denk ik ook nog een minimaal aantal stuks.
Kan je niet gewoon witte of zwarte matjes kopen en dan met zo'n T-shirt strijk-papier setje een logotje printen en erop strijken?
Neem aan dat je die dingen niet vaak wast ofzo dus moet ff meegaan. Moet 't logo wel niet te groot zijn, dan is de oppervlakte niet goed en ik weet niet of 't nadelige effecten heeft voor je plaatjes, maar dat zou mee moeten vallen denk ik. Niet meer dan gedrukt denk ik.
Kan je niet gewoon witte of zwarte matjes kopen en dan met zo'n T-shirt strijk-papier setje een logotje printen en erop strijken?
Neem aan dat je die dingen niet vaak wast ofzo dus moet ff meegaan. Moet 't logo wel niet te groot zijn, dan is de oppervlakte niet goed en ik weet niet of 't nadelige effecten heeft voor je plaatjes, maar dat zou mee moeten vallen denk ik. Niet meer dan gedrukt denk ik.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Hehe was dus ook mijn suggestie 
2 stuks kun je bijna nergens laten bedrukken denk ik. Of tegen achterlijk hoge prijzen.
2 stuks kun je bijna nergens laten bedrukken denk ik. Of tegen achterlijk hoge prijzen.
Oh ja ik zie t nu pas jaOp woensdag 24 april 2002 00:24 schreef Six4Eight het volgende:
Hehe was dus ook mijn suggestie
Zal wel een goed idee zijn dan
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
prijs kan ook nog wel wat hoger. We doen het met nog wel meer personen samen (dat kadootje kopen dan). We hebben zelf ook al met het idee lopen spelen om ze zelf ergens op te strijken, maar volgens mij gaat dat niet goed op een gegeven moment. Dat het los gaat laten, of nog erger, dat het afgeeft aan je platen of dat de groeven van de platen dicht slippen op een of andere manier. We moeten er dus 100% zeker van zijn dat de kwaliteit van de print en de mat goed is, anders heeft die jongen er ook nix aan.Op woensdag 24 april 2002 00:08 schreef LiquidSilver het volgende:
Ik weet niet waar het kan, maar ik denk dat dat vrij duur gaat worden. Toch wel snel €10-20 per mat en dan denk ik ook nog een minimaal aantal stuks.
Jeez, OK voor een keer dan zal ik wat posten voor de non-DJs hier. Ook voor de DJs trouwens haha (turntablists rule nou eenmaal harder he)Op woensdag 24 april 2002 00:00 schreef Six4Eight het volgende:
Maar dan alsnog, het is niet goed om (zelfs niet bij een magnetische spoel) je motor alle kanten op te draaien. Op de lange duur veroorzaakt dat zeker slijtage.
Een slipmat komt tussen je platter (die draait rond met een motor ja) en je plaat te liggen. Als je je plaat nu tegenhoudt dan zal door het slipeffect (dat moet gebeuren tussen de platter en de slipmat idd) de platter niet 'alle kanten op gaan draaien' of stil gaan staan als je je plaat vasthoudt of backspint.
In feite gebeurt er dus niets, de motor blijft gewoon doordraaien zoals deze dat bij 'normaal' afspelen zou doen.
Simpel of niet??? Heeft overigens niets met direct drive te maken of met belt drive maar met de torque van de betreffende tafel (motorkracht dus). Belt drive is over het algemeen zwakker en kan dus wel stil gaan staan (door te hoge druk van de vinylhand) of bij scratchen zelfs nog erger... haha, scratch dus maar niet met een belt-drive deck.
Owja, hoe weet ik dit dan, ik ben de oprichter van de eerste Nederlandse turntablist site:
http://www.dutchturntablism.com
Groeten en cutten met die platen,
Machiel
www.skratchamental.com
laten zeefdrukken is de beste optie, betaal je wel redelijk wat, maar de kwaliteit blijft heel goed mits de juiste verf wordt gebruikt, vraag daar naar. er zijn meerder silkscreen verven te krijgen. maar oke, dit is duur ja.
voordeel is wel dat je ze ook als slipmatten kunt gebruiken omdat de mat ook blijft slippen. bij t-shirt sets krijg je een nieuwe laag erop, dat werkt dus niet.
voordeel is wel dat je ze ook als slipmatten kunt gebruiken omdat de mat ook blijft slippen. bij t-shirt sets krijg je een nieuwe laag erop, dat werkt dus niet.
Zo, nu eens even een beetje On-topic......
(ja, ik weet het, ik begon er mee, maar toch)
Ik heb nu geinformeerd bij thinkprint, heeft iemand daar ervaring mee ?
(ik heb alleen geinformeerd of het kon)
Meh!
strakke actie piet! heb je d'r al wat van gehoord of niet??Op woensdag 24 april 2002 17:15 schreef De_Koele_Man het volgende:
Zo, nu eens even een beetje On-topic......
Nou, het is allemaal opgelost.
We zijn afgelopen vrijdag naar Dordrecht (vannuit Den Haag, lekker door de vakantie files heen) geweest met twee Technics Slipmatten, en de achterkant laten bedrukken.
Op zich draaien de matten dan niet echt lekker (met de witte (en de door ons bedrukte kant) boven) Maar het gaat meer om het show effect.
Graag wil ik bij deze iedereen bedanken die ons heeft gelopen (Mr. 648, Mr. Pindkaas, Mr Liquid Silver en Mr. BuG2Fix), Verder ook de dames van thinkprint/printahead (mag waarschijnlijk neit maar de URL van deze echte toffe wijven is www.thinkprint.nl)
Okee, houdoe en bedankt en keep spinnin'
We zijn afgelopen vrijdag naar Dordrecht (vannuit Den Haag, lekker door de vakantie files heen) geweest met twee Technics Slipmatten, en de achterkant laten bedrukken.
Op zich draaien de matten dan niet echt lekker (met de witte (en de door ons bedrukte kant) boven) Maar het gaat meer om het show effect.
Graag wil ik bij deze iedereen bedanken die ons heeft gelopen (Mr. 648, Mr. Pindkaas, Mr Liquid Silver en Mr. BuG2Fix), Verder ook de dames van thinkprint/printahead (mag waarschijnlijk neit maar de URL van deze echte toffe wijven is www.thinkprint.nl)
Okee, houdoe en bedankt en keep spinnin'
Meh!
Pagina: 1