Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een beetje een gok gemaakt met het kopen van deze kaart. Maar hij valt echt niet tegen.
Deze kaart draait echt de TNT2 er uit!
En de beeldkwaliteit is lang niet slecht.
Dus voor mensen die een goed en goedkoop kaartje willen, moeten misschien maar eens naar dit kaartje zien.
Dit moest ik ff kwijt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zowel een Ati Rage 128 als een TNT2 zijn best wel hopeloos verouderd. Ik snap niet waarom iemand zo'n kaartje zou kopen(zijn ze er nog wel nieuw :?), de GF2MX kost al bijna niks meer en is ook nog stukker beter dan die oudere kaarten.

edit:
Een Ati Rage 128 kost €54, een TNT2 kost ook €54 en een GF2MX 200 kost €59. Waarom nog een oud(langzamer) kaartje kopen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Misschien tweedehands voor je servertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet nog dat mn mond bijna openviel toen ik voor het eerst q3 speelde met mn gloednieuwe gf2 mx ipv de Rage 128.. snelheidsverschil is echt heel erg groot. Maar voor een servertje ofzo is het idd een prima kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er op me werk laatst 1 getest op een p2 450 256 MB win 2k.... 1150 punten in 3dmark 2000 :P maar de beelld kwaliteit is idd goed.

ik zou toch eerder gaan voor een radeon 7000 .........

edit expert 2000 word ie ook wel genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op maandag 22 april 2002 23:42 schreef MadMarky het volgende:
edit:
Een Ati Rage 128 kost €54, een TNT2 kost ook €54 en een GF2MX 200 kost €59. Waarom nog een oud(langzamer) kaartje kopen?
Ik heb 3 weken geleden nog een nieuwe Rage128 gehaald. Volgens alle reviews zeer strak 2D beeld voor weinig pieken - en dat zou dus minder zijn bij die GeForce, afgaand op reviews. * John_Glenn heeft intussen nu ook een nieuw TFT schermpie, waardoor het ineens minder uitmaakt, die strakke kaart. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op maandag 22 april 2002 23:47 schreef _JGC_ het volgende:
Misschien tweedehands voor je servertje?
Voor een servertje gebruik je een S3 prutding met 1 mb die je nog onder je bed hebt liggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 23:42 schreef MadMarky het volgende:
Zowel een Ati Rage 128 als een TNT2 zijn best wel hopeloos verouderd. Ik snap niet waarom iemand zo'n kaartje zou kopen(zijn ze er nog wel nieuw :?), de GF2MX kost al bijna niks meer en is ook nog stukker beter dan die oudere kaarten.

edit:
Kost 41 Euro meneer de koekepeer! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 00:31 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Voor een servertje gebruik je een S3 prutding met 1 mb die je nog onder je bed hebt liggen.
Heb jij die onder je bed liggen? :? dat moet wel lekker slpen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het zijn i.d.d. geen slechte kaartjes.
De Rage 128 is sneller dan de nVidia Riva TNT en heeft een betere beeldkwaliteit.
De Rage 128 pro komt qua snelheid overeen met de TNT2 ultra en de Matrox G400 MAX.
En qua 2D zijn het ook prima kaartjes.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 16:09 schreef Tyrian het volgende:
Het zijn i.d.d. geen slechte kaartjes.
De Rage 128 is sneller dan de nVidia Riva TNT en heeft een betere beeldkwaliteit.
De Rage 128 pro komt qua snelheid overeen met de TNT2 ultra en de Matrox G400 MAX.
En qua 2D zijn het ook prima kaartjes.
Ik heb het dus over de PRO.
Er zijn ook normale versies, maar daar mist een hap uit print van de kaart (heel apart gezicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je gaat toch geen nieuw kaartje kopen voor een server. Niet dat de topicstarter dat gedaan heeft, maar toch, dan gebruik je zo'n oud ISA kaartje uit een 486...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

is het toevallig dat kaartje dat gistron nog verkoopt? moet namelijk voor *een zeker iemand* ook budget-office PC kopen, maar wel met goede 2D, en ik d8 ook aan dit kaartje. Dit is dus een goede keus begrijp ik?

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:38
Op maandag 22 april 2002 23:35 schreef weide55 het volgende:
Ik had een beetje een gok gemaakt met het kopen van deze kaart. Maar hij valt echt niet tegen.
Deze kaart draait echt de TNT2 er uit!
En de beeldkwaliteit is lang niet slecht.
Dus voor mensen die een goed en goedkoop kaartje willen, moeten misschien maar eens naar dit kaartje zien.
Dit moest ik ff kwijt! :)
Wedden dat die mijn tnt2 ultra er niet uitdraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op maandag 22 april 2002 23:52 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
heb er op me werk laatst 1 getest op een p2 450 256 MB win 2k.... 1150 punten in 3dmark 2000 :P maar de beelld kwaliteit is idd goed.

Hmm, dan haalde mijn TNT1 icm. met een P2 450/192MB/W2k nog meer: 1600 punten! Dus ik geloof niet dat zo'n ATI Rage sneller is dan een TNT2. Tijdje terug trouwens eens een TB1400/DDR systeem gezien met een ATI Rage Fury met 32MB, de snelheid in 3D was echt om te huilen... Nee, dan zijn de Radeon kaarten toch een echte verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een leuk kaartje hoor :), niet zo snel als mŽn KyroII maar wel een goede beeldkwaliteit en strakke resoluties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 20:18 schreef Malebolgia het volgende:
is het toevallig dat kaartje dat gistron nog verkoopt? moet namelijk voor *een zeker iemand* ook budget-office PC kopen, maar wel met goede 2D, en ik d8 ook aan dit kaartje. Dit is dus een goede keus begrijp ik?
Dit is het kaartje dat gistron verkoopt ;).
En het is zekers een aanrader.
Vooral als het soms ook nog een spelletje speelt!
Unreal Tournament bijvoorbeeld:

Resolutie: 1024x768x32
Level: Deck 16
# bots: 8
Gemideld aantal Frames: 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
(jarig!)
Op maandag 22 april 2002 23:52 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:

Das best heel erg weinig. Ik haalde met een PIII 500 met een standaard TNT2 M64 ongeveer 1400 punten, en overclocked 2200 punten.

Enne, een s3 prutdingetje (zoals captain_perfert het noemt) kan je beter als 2e kaartje gebruiken als je er geen geeld voor over hebt, en anders is een PCI TNT2 M64 een m8ig mooie kaart voor een dual beeldscherm *D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

nou, dat ie mijn TNT2 eruit draait is dus niet waar als ik dit zo lees.

UT: world: high skin: medium 800*600*16 Bots: 9: Average: 63FPS, minimum 30FPS.

(ok, hij loop 145/205 :D)

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Op dinsdag 23 april 2002 00:31 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

1MB? Wat luux...
S3 is niet een prutding, die S3 Trio dingen zijn perfect voor 486 en slome Pentiums. Als je echt een diehard prutding in je server wilt, doe dan hetzelfde als ik: Cirrus Logic GD5428 512K EISA onboard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:08
Ik heb nog een paradise PVGA1A-JK in mijn server, volgens mij een van de allereerste VGA kaartjes (een 8bit ISA kaartje uit 1988 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
ik heb hier ook een ATi Rage 128 Pro draaien: een ramp
probeer eens een DVD-film af te spelen, heb het al op verschillende pc's geprobeert met dit kaartje en gegarandeerd reageerde de pc niet meer en bij UT heb ik hier ook volledige zwarte stukken in m'n scherm, bij games is ie ook sloom
dus als je em nieuw gekocht hebt ben je mooi genaaid ;)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
ik heb een rage fury maxx (2x pro 128) en draait wel lekker.....

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 23:13 schreef Scalle-- het volgende:
ik heb hier ook een ATi Rage 128 Pro draaien: een ramp
probeer eens een DVD-film af te spelen, heb het al op verschillende pc's geprobeert met dit kaartje en gegarandeerd reageerde de pc niet meer en bij UT heb ik hier ook volledige zwarte stukken in m'n scherm, bij games is ie ook sloom
dus als je em nieuw gekocht hebt ben je mooi genaaid ;)
ik heb altijd ati gehad

en ik zeg je dat deze kaart toch echt goed is voor dvd
want er zit hardware matige mpg2 decoder er op

alleen je moet wel de ati dvd software voor gebruiken

ati rage fury maxx heb ik ook gehad best een lekker kaart

in direct 3d is hij net zo snel als een ati radeon classic
(met directx 7 spellen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 23 april 2002 22:04 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik heb nog een paradise PVGA1A-JK in mijn server, volgens mij een van de allereerste VGA kaartjes (een 8bit ISA kaartje uit 1988 :P)
Tadaaa

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2093813116

Aansluiting voor 9 pins monitor, gegarandeerd hoofdpijn binnen 2 min.
En scalle, die Rage128 was (naar ik heb gelezen) nou juist een kaart waarop DVD harstikke goed geaccelereerd word (in tegenstelling tot zo'n *** TNT2). Ik denk dat jij toch iets fout doet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

ligt eraan wat je ermee doet. Hebben hier op het werk dell precisions(w2k) met ati rage 128 ultra en die halen nog net geen 1100 3d marks 01se en die tnt2's zitten toch net iets hoger.
ZIjn gewoon prutkaarten voor 3d, maar perfect voor typmiepen of andere losers >:)
Daarom hebben we voor het echte werk ook radeon 8500's dat scoort een stuk lekkerder.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me familie had er ook 1.. prutsding.. presteerde superbrak in 3d.. drivers baate niet.. heb hem vervangen door een GeForce2MX 200 32mb... scheelt stukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Dell Optiplex P4's (GX240) hebben een ATi Rage 128 Ultra standaard, met 16 MB of 32 MB (keuze bij aanschaf). Die kaartjes rulen echt wel voor 2D werk, en er is heus nog wel een spelletje op te spelen. Beter dan i815 graphics in ieder geval, en in 32 bits sneller dan TNT2 Ultra. Niet in 16 bits, maar dat is omdat Rage128 en opvolgers eigenlijk nooit sneller zijn in 16 bits dan in 32 bits. Een eerlijke vergelijking met kaarten die vooral 16 bits gebruikt worden, zoals de TNT serie, is daarom eigenlijk niet mogelijk...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1