mail server

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 20:25

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Er draait hier een Linux systeempje, hier moet Apache opkomen. Zou hier nog een mail server bij kunnen? Hoe werkt dit, hoe ga je dit aanpakken? Liefst met gratis / goedkope software. De uitgaande mail is het belangrijkste, deze moet bereikbaar zijn vanaf heel het Internet. Maar met authenticatie, want anders is hij snel gevonden voor spam.

Alvast bedankt.

edit:
Nu vraag ik me inmiddels af of dit topic niet ergens bij servers hoort...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ik vraag me af of die topic niet in de search thuishoort eigenlijk. Wat betreft mailservers onder windows: die kun je zo van cNet downen dus het kan nooit moeilijk zijn. Affijn. Veel succes met de search :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 16:08

Kettrick

Rantmeister!

zoek eens op sendmail ofzo....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 22 april 2002 23:29 schreef martinweb.nl het volgende:
edit:
Nu vraag ik me inmiddels af of dit topic niet ergens bij servers hoort...
Zeker geen PNS topic, maar gewoon Software hoor...

Ga eens [search=mailserver linux], meest gebruikte MTA's zijn nog Free Software en ook nog eens gratis.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Linux heeft behoorlijk wat er standaard bij in zitten... sendmail :)

Ik gebruik zelf MDaemon, maar goed,da's dan weer windows. Wel met virusscan, errug relaxed.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Maar ik had begrepen dat dit soort programma's een soort 'server' zijn die het op hun beurt weer doorsturen naar een andere echte mailserver. Soms kun je dat zien of zelfs instellen, maar soms kun je dat helemaal niet zien.

Ik bedoel echt een eigen stand-alone mail server. Je moet in ieder geval over een vast IP beschikken lijkt mij.

En de search gaat meer over public SMTP's en zo. Hmmm, had niet moeten zoeken op alleen uitgaande meel, als je gewoon op mail server zoekt komen er andere interessante dingen, behalve dat niet echt iemand nou weet hoe het nou precies zit.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Als ik zoek op "mailserver linux" (zonder ") komen er een hoop topics voorbij die er behoorlijk bruikbaar uitzien.
Een aantal mailservers gebruiken idd de smtp van je isp, maar er zijn er genoeg die de mail rechtstreeks inet op kunnen schoppen. En iedere zichzelf respecterende mailserver heeft authenticated smtp.
Verder weet ik geen moer van linux dus meer helpen kan ik niet...

Exact expert nodig?

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Bedankt in ieder geval vast. Ik ga eens wat uitproberen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik Exim en Qpopper onder debian.

Als je ook debian draait kan je ze gemakkelijk met apt installeren en hoef je ze dus niet zelf te compileren.

Zoals al gezegd: In NOS is daar erg veel over te vinden.

Suc6 :)
Pagina: 1