Toon posts:

Dual monitor = problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn dual monitor configuratie aan de praat gekregen. Ik heb een CL Annihilator 2 GTS op mijn AGP als primary en een Diamond Stealth S220 PCI als secondary.

Ten eerste kloppen de kleuren van beide monitoren niet. Op mijn Geforce2 heb ik een Iiyama Vision Master Pro 400 en op mijn tweede kaart een philips 107S. Hier is nog wel overheen te komen, maar de computer loopt vast als ik bepaalde vensters probeer te slepen van de eerste naar de tweede desktop.
Een spelende media player verslepen zorgt bijvoorbeeld voor een vastloper. Ook zorgt het wisselen van bepaalde schermresoluties op mijn tweede monitor voor vastlopers. Op mijn eerste draai ik nu 1280x960x32 en op mijn tweede 1024x768x16. Voorheen kon ik op de Stealth S220 en philips 107s 1024x768x32 draaien, maar nu loopt de computer vast als ik dat probeer in te stellen. Verder draait alles pas net, dus weet ik nog niet hoe stabiel het verder draait.

Heeft iemand meer slechte ervaringen met dual monitoring? Ik bedoel hiermee niet een Matrox G400 Dual die het perfect doet ( dat weet ik ook wel), maar een compbinatie met twee verschillende videokaarten van verschillende types/fabirkanten.

Verwijderd

Ja ik heb een twee jaar geleden ongeveer, met een S3 kaartje en een Diamond Pro, twee monitoren aan gesloten, het heeft me een hoop moeite gekost om het zover te krijgen, maar het werte uiteindelijk wel.

Ik ben er achter gekomen dat toen ik pas mijn IIyama had, en nog een oude Higscreen(Vobis),
de problemen die ik had was dat de oude Highscreen maar een 75KHz verversing had en die IIyama stond op 140KHz, dat zorgt telkens voor problemen.
Het beste kun je zoveel mogelijk de verversing van de monitoren gelijk zien te houden, in mijn geval 75KHz, maar dat schoot niet echt op in mijn voordeel en rustige beelden, je moet dan eigenlijk twee goede monitoren gebruiken die allebei zo'n 100KHz draaien, maar ja dat was voor mij te veel geld.
http://dit.is/HardwareXpo

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb het idee dat het aan s3 chips ligt (weet niet hoor..maargoed)

ik heb nu een asus v3800 (tnt2ultra) kaartje en iiyama 17 inch op 100 Khz, en een brak matrox/compaq (???) kaartje met 4 mb en op een 14 inch schermpje van een 386 (dus al wel een heel aantal jaartjes uit)
de herzen zijn dus echt niet hetzelfde, maar hij loopt niet vast. Screensavers doen het bijvoorbeeld ook goed op beide monitoren, vensters verslepen zonder problemen.
Bij mij was het echt plug and play (alhoewel, ik moest wel de bios pci/agp instellen en niet agp/pci, want dat deed ie het niet. ik heb wel gewoon in win2k de hoofdmonitor (dus startbalk) op m'n iiyama/agp)

Verwijderd

Topicstarter
De Diamond Stealth S220 heeft een Rendition v2100 chip. Volgens de site van Diamond/S3 moet hij in een dual monitor configurate kunnen werken. Als ik bijvoorbeeld quake 3 probeer te starten loopt de computer niet vast, maar stopt quake met laden en geeft de mededeling dat er geen goede opengl driver geladen kan worden. Kan dit liggen aan het feit dat mijn Rendition Chip ook een 3D kaart is. Zodra ik in mijn display settings de tweede monitor uitschakel doet quake 3 het wel. 3DMark 2000 doet het gewoon zonder iets aan de dual monitor instellingen te veranderen.
In dxdiag.exe kan ik de directdraw en direct3d functionaliteit van mijn tweede kaart uitshakelen. Is dit een oplossing? Ik zal het in ieder geval proberen.

De monitoren hebben nu allebei een verversingsfrquentie van 85Hz. Alleen is de schermresolutie en kleurdiepte nog niet hetzelfde. Ik zal experimenteren met deze instellingen.