Probleem met Chello

Pagina: 1
Acties:

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Ik heb een probleem met bovenstaande.
Ik heb dus Windows XP Pro en Chello kabel internet.
Sinds afgelopen vrijdag werkt het allemaal niet meer zo goed.

Ik kwam vrijdag avond thuis na werk en wilde gaan internetten. Wat blijkt alles gaat super langzaam. Geen 56k snelheid maar gewoon echt 14k4 of nog langzamer.
Pagina's wilde niet meer laden zo langzaam ging het.
Ik dacht dit zal wel een storing bij Chello zijn en liet mijn computer voor wat ie was. Weekend feesten en zondag avond maar weer geprobeerd.
Nog steeds werkte het niet. Ik dus net gebeld naar zo'n knakker achter zijn telefoon.
Aantal dingen geprobeert en gepinged.

Nu kwam hij tot de conclusie dat ik de standaard firewall in XP aan moet zetten. Sindsdien werkt mijn internet wel weer maar niet op volle snelheid.

Maar aangezien ik meer dan 2 maanden geen problemen had en nu ineens mijn firewall aan moest lijkt het me een vreemde oplossing.

Is er iemand anders met dit probleem?
Of hebben jullie een andere oplossing?
Of ligt dit probleem toch bij chello? Ik ben het nu ff echt helemaal kwijt...

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.

WinXP Pro
Chello Internet
Geen externe firewalls of virus scanners
Postcode gebied : 3043

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

1. Chello is aan het knijpen of de verbinding aan het verbeteren in de buurt, maar dan had je wel een brief van chello gehad.

2. Je werkt met een proxy, of hebt gewerkt met een proxy, dat levert vaak veel problemen met adsl...

Wat je kan doen is eens bellen met de helpdesk van Chello, schijnt niet de beste te zijn, maar je kan het poroberen...

• WRT54G
Op maandag 22 april 2002 23:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

1. Chello is aan het knijpen of de verbinding aan het verbeteren in de buurt, maar dan had je wel een brief van chello gehad.

2. Je werkt met een proxy, of hebt gewerkt met een proxy, dat levert vaak veel problemen met adsl...

Wat je kan doen is eens bellen met de helpdesk van Chello, schijnt niet de beste te zijn, maar je kan het poroberen...
ik heb nog nooit met een proxy gewerkt en nu ook niet.
ik heb die helpdesk dus gebeld en vertelde me om die WinXP firewall aan te zetten.
Zodra ik dus de WinXP firewall aanzet dan werkt internet weer. Maar ik heb in 2 maander tijd nooit deze optie aan gehad.
Maar ik niet hem eigenlijk ook niet aan hebben, heb een hekel aan firewalls en het gaat ook allemaal langzamer daardoor.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 22 april 2002 23:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:

adsl >>> chello :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien heb je wat aan die handleiding die hier staat:
http://subscriber.chello.nl/support/windows_xp/

• WRT54G
Op dinsdag 23 april 2002 04:40 schreef GerbenW het volgende:
Misschien heb je wat aan die handleiding die hier staat:
http://subscriber.chello.nl/support/windows_xp/
Zeker weten usefull!!
thanks

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat verhaal met die firewall is volgens mij ook onzin. Chello geeft altijd de schuld aan een of andere programma wat je op je pc hebt draaien.
Een jaartje geleden zat ik met een verbinding die om de 30 menuten down was.. Eerst kwam het door de firewall ZA, daarna door m'n virusscanner AVP, toen kwam het weer door WindowsME en toen moest ik weer m'n hele hdd formatteren..
De echte oorzaak: Brakke drivers.. :{

🌞🍃

Pagina: 1