Ik heb een Raid 0 opstelling gemaakt met een Maxtor 7200 RPM 60 GB en een Maxtor 7200 RPM 40 GB. Ik zou dus eigenlijk 1 schijf moeten krijgen van 100 GB, maar in Windows XP krijg ik gewoon 2 aparte schijven. Wat heb ik fout gedaan?
Als je een raid opstelling maakt moet dat altijd met 2 dezelfde schijven.
Dus 2x 60GB of 2x 40GB.
Dus 2x 60GB of 2x 40GB.
Bij Raid 1 is me dat bekend, maar bij Raid 0 toch niet?
heb je al geherpartitioneerd, en heb je je instellingen wel opgeslagen in de bios van je raid controller?
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
als je een raid 0 array maakt wordt die array aantal schijven * kleinste schijf, zou dus 80gb moeten worden. Maar als een schijf gezien door XP. Heb je een hardwarematige of softwarematig raid?
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server
Euhh.... Ik heb een Raid-controller op het moederbord zitten. In de bios van die controller heb ik vastgelegd per schijf dat ik Raid 0 wil.Op maandag 22 april 2002 23:09 schreef Aardbijen het volgende:
als je een raid 0 array maakt wordt die array aantal schijven * kleinste schijf, zou dus 80gb moeten worden. Maar als een schijf gezien door XP. Heb je een hardwarematige of softwarematig raid?
Ben actief met videobewerking. En die 100 GB is alleen daarvoor bestemd.Op maandag 22 april 2002 23:09 schreef ErAdiCToR het volgende:
Geen antwoord maar wel een vraag. Ik vroeg me af wat je met 1 schijf van 100 Gb gaat doen.
Je krijgt alleen 100 GB als je een JBOD (Just a Bunch Of Disks) array gebruikt. Anders krijg je een RAID 0 array van 80 Gb
Wat je met 100 Gb gaat doen ?
Ik denk dat ik met mijn 2 x 80 Gb ook zo iets ga doen !
Wat je met 100 Gb gaat doen ?
Ik denk dat ik met mijn 2 x 80 Gb ook zo iets ga doen !
Kun je dit ajb even toelichten? In de bios van de controller kan ik namelijk niets verder aanpassen. Wat is JBOD (en dan bedoel ik niet de vertaling)?Op maandag 22 april 2002 23:15 schreef IQM het volgende:
Je krijgt alleen 100 GB als je een JBOD (Just a Bunch Of Disks) array gebruikt. Anders krijg je een RAID 0 array van 80 Gb
Welke mobo/controllers is dit? Volgens mij heb je nu 2 arrays gemaakt. Kun je niet de 2 schijven in 1 array zetten?Op maandag 22 april 2002 23:12 schreef real_jd het volgende:
[..]
Euhh.... Ik heb een Raid-controller op het moederbord zitten. In de bios van die controller heb ik vastgelegd per schijf dat ik Raid 0 wil.
Ik quote mezelf dus even. Ik dacht bij mezelf UTFS. Ik weet het dus nu. Morgen ga ik in de winkel 1 HD omruilen zodat ik 2 dezelfde krijg. Ik heb gelezen dat JBOD geen snelheidsvoordeel heeft.Op maandag 22 april 2002 23:16 schreef real_jd het volgende:
[..]
Kun je dit ajb even toelichten? In de bios van de controller kan ik namelijk niets verder aanpassen. Wat is JBOD (en dan bedoel ik niet de vertaling)?
Kijk anders eens op de site van Promise.
Je kunt hier vast wel iets vinden over de mogelijke Arrays.
Mijn Promise Fasttrack TX 2000 kan Raid 0,1 0+1 en JBOD (zomaar een willekeurig aantal disks) aan.
De controller voegt dan de schijven samen tot 1 grote logische schijfeenheid. Als de eerste fysieke schijf vol is gaat hij door op de volgende. JBOD is de enige optie die je hebt (mits je controller JBOD ondersteund !) om meerdere schijven van verschilende groottes maximaal te benutten. Bij alle andere RAID varianten verlies je ruimte als je geen identieke schijven gebruikt.
Mijn Promise Fasttrack TX 2000 kan Raid 0,1 0+1 en JBOD (zomaar een willekeurig aantal disks) aan.
De controller voegt dan de schijven samen tot 1 grote logische schijfeenheid. Als de eerste fysieke schijf vol is gaat hij door op de volgende. JBOD is de enige optie die je hebt (mits je controller JBOD ondersteund !) om meerdere schijven van verschilende groottes maximaal te benutten. Bij alle andere RAID varianten verlies je ruimte als je geen identieke schijven gebruikt.
ik lees en zie asus a7v333 en promise controllerOp maandag 22 april 2002 23:19 schreef Aardbijen het volgende:
[..]
Welke mobo/controllers is dit? Volgens mij heb je nu 2 arrays gemaakt. Kun je niet de 2 schijven in 1 array zetten?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Het gaat om een onboard Promise Fasttrack 133 controller op het mobo Asus A7v333Op maandag 22 april 2002 23:19 schreef Aardbijen het volgende:
[..]
Welke mobo/controllers is dit? Volgens mij heb je nu 2 arrays gemaakt. Kun je niet de 2 schijven in 1 array zetten?
JBOD wordt volgens mij niet ondersteund door de controller, dus ik ga morgen een HD omruilen.Op maandag 22 april 2002 23:21 schreef IQM het volgende:
Kijk anders eens op de site van Promise.
Edit: De verkoper had me verzekerd dat een Raid 0 array van 100 GB zou ontstaan. Weer eens een voorbeeld van de technische kennis bij sommige winkeliers...
Niet op de juiste plek gekekenOp maandag 22 april 2002 23:21 schreef chucky666 het volgende:
[..]
ik lees en zie asus a7v333 en promise controller
Je moet in het bios 1 raid-0 array maken met daaraan 2 schijven. Dus niet een raid-0 per schijf. Dit betekend (zoals al eerder genoemd) dat je een raid-0 schijf krijgt van 2x de kleinste schijf = 2x40 = 80 Gb. Die andere 20Gb ben je dan kwijt!Op maandag 22 april 2002 23:12 schreef real_jd het volgende:
[..]
Euhh.... Ik heb een Raid-controller op het moederbord zitten. In de bios van die controller heb ik vastgelegd per schijf dat ik Raid 0 wil.
[..]
Voor de complete 100Gb kan je alleen de twee schijven aan elkaar koppelen (met JBOD), maar dan heb je geen profijt van het snellere Raid-0.
PSN-id: Chrasher
Precies. Tis gewoon hetzelfde als disk spanning in winNTOp maandag 22 april 2002 23:20 schreef real_jd het volgende:
[..]
Ik quote mezelf dus even. Ik dacht bij mezelf UTFS. Ik weet het dus nu. Morgen ga ik in de winkel 1 HD omruilen zodat ik 2 dezelfde krijg. Ik heb gelezen dat JBOD geen snelheidsvoordeel heeft.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Pagina: 1