Bios van versie 1 in een keer naar 7 flashen?

Pagina: 1
Acties:

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Kun je een bios in een keer van versie 1.1 naar bijvoorbeeld versie 1.7 kunt flashen?
Ik zit nl. met 4 pc's en heb niet zo'n zin om ze allemaal 6 keer (4x6=24x) :( te doen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Waarom denk je dat je telkens maar één versie kunt upgraden? Nog nooit van gehoord.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Zou niet weten waarvoor niet :?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Voor zover ik weet gaat het gewoon in een keer naar de nieuwste versie. Dus 4x1 :)

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Geen enkel probleem naar mijn weten nee

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Ervaring mee?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ja, ik heb ervaring :) Dat kan gewoon, omdat ie de hele software update en niet een deeltje! In de nieuwe update zit ook altijd de oude updates verwerkt :)

webOS all the way!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
Bios flashen is volgens mij niks anders dan wissen, en vervolgens het herschrijven. De nieuwe versie merkt dus niks van de vorige.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Kortom, geen probleem, gewoon flashen.

(Die BIOS weet helemaal niet dat'ie ineens x versies omhoog gaat, hij wordt gewist, en daarna beschreven.)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Helemaal mee eens. Een nieuwe bios is een som van alle 'verbeteringen'. Als er bij versie 2 staat dat ie 100% sneller wordt (hee, ik mag dromen toch?) dan heeft bios versie 7 dat ook. Gewoon doen dus.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Zolang je van te voren een backup maakt (het kan altijd fout gaan, helaas :'( ) kun je gewoon naar elke versie updaten en daarna indien nodig nog een keer terug.
Het is EEPROM legen en daarna vullen, he.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Soms denkt windows dat ie in een nieuwe computer gezet is na een BIOS upgrade, door per versie een update te doen maakt dat ook nog steeds niets uit: windows zal halverwege ineens nieuwe hardware vinden die er altijd al was.
Gewoon in 1x de nieuwste, werkt het beste

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
je kan toch ook vanaf win95 in 1 keer naar XP/2000 :?

of is dat een slecht voorbeeld

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je bedenkt dat de BIOS in haar geheel wordt geflasht en niet beetje bij beetje, dan kun je met enige logica wel concluderen dat je de BIOS wél in één keer naar een zoveel hogere versie kunt flashen :)
Op dinsdag 23 april 2002 08:50 schreef internetinfo het volgende:
of is dat een slecht voorbeeld
Mijn inziens is dat zeker geen slecht voorbeeld :)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Geen probleem, heb hier vorige week precies hetzelfde gedaan op een aantal pc's

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Jah is geen enkel probleem, heb ik zaterdag nog gedaan bij me tyan moederbord en een abit kt7a raid. Gezien ik in beide systemen geen werkende a-drive heb zitten en een NTFS partitie die dus niet bepaald te benaderen is met een bootflop (uitgezonderd van NTFSDOS) en ik super lui ben, had ik de oudste BIOS versies er nog op staan. Even snel een bootimage gemaakt van een win98 bootflop die ingeladen in nero en dan nog de BIOS bin files er bij gezet en lekker een bootable cd gemaakt en uiteindelijk de nieuwe BIOS er op geblazen...hele omweg maar het werkte wel...

Maar om een lang verhaal ff kort te maken, ik ben met tyan 4 versies nieuwer gegaan en met het abit bord een stuk of veel versies, best leuk om te zien dat hij bij abit heel de CMOS opnieuw heeft geschreven, waarschijnlijk zat er echt een zwaar antieke BIOS op :D
Pagina: 1