idee nieuwe forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een tijdje geleden had ik ergens gelezen dat er gewerkt wordt aan een nieuw forum, en aangezien ik geen algemeen 'Ideeen voor het nieuwe forum'-topic kon vinden post ik het maar ff in een nieuw topic.

Het leek mij heel handig als je een topic opent dat je al bezocht hebt dat je automatisch naar het bericht springt wat je de laatste keer hebt gelezen, zodat je de nieuwe posts meteen verder kunt lezen. Vooral in lange topics is dit wel handig (ik heb max. posts op 999 staan in mn prefs) omdat je anders een hele tijd aan het zoeken bent waar je de vorige keer bent gebleven. Evt. zou je ook nog kunnen worden doorgelinkt naar de juiste pagina als de topic uit meerdere pagina's bestaat (is ook weer afhankelijk van je prefs)

ik weet verder niet of dit technisch wel haalbaar is (anchor koppelen aan een post-ID, en dat er in een cookie wordt opgeslagen welk post-ID het nieuwst was toen je het topic het laatst opvroeg?) maar het leek me wel een handige feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Moet ik heel eerlijk zijn? Het lijkt mij niet echt praktisch :).

Als je daar last van hebt kun je naar mijn idee beter je prefs op 100 zetten (of iig lager dan 999 ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 18:41

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Als je dat wil, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gif
Deze plaatje linkt naar een post.
Als je de link neemt van de laatste post, dan kun je die opslaan en der later weer naar toe gaan.
Via die link.
of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 22:57 schreef IceStorm het volgende:
Moet ik heel eerlijk zijn? Het lijkt mij niet echt praktisch :).

Als je daar last van hebt kun je naar mijn idee beter je prefs op 100 zetten (of iig lager dan 999 ;)).
maar wat is er op tegen dan? :) uiteraard moet deze feature gewoon aan/uitgezet kunnen worden. Maar als je het aan hebt staan spring je automatisch naar het laatste bericht dat je hebt gelezen en kun je de nieuwe reacties meteen lezen. Ook als je je prefs op 100 hebt staan moet je toch even zoeken ;) (ik vind een topic van meerdere pagina's sowieso onoverzichtelijk, ik heb liever 1 lange lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 23:07 schreef rick_h het volgende:

[..]

ik vind een topic van meerdere pagina's sowieso onoverzichtelijk, ik heb liever 1 lange lijst)
Dat kun je modemers niet aandoen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 23:01 schreef Vae Victis het volgende:
Als je dat wil, [afbeelding]
Deze plaatje linkt naar een post.
Als je de link neemt van de laatste post, dan kun je die opslaan en der later weer naar toe gaan.
Via die link.
of zoiets :)
Die links werken niet met Opera. Als iemand een linkje geeft, gaat Opera niet naar de juiste post. Hij blijft gewoon bovenaan staan.

En als iemand een linkje geeft terwijl hij 50 posts per pagina ingesteld heeft, en ik heb er 25, werkt het ook niet. Misschien is dat iets om iets mee te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik vind het wel een goed idee :)

boven elke thread een linkje als in: "nieuwe replies sinds je laatste bezoek". Hiermee spring je als het "mapje" rood is direct naar de post waarvan de timestamp hoger is dan de timestamp van je laatste bezoek.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 00:23 schreef Kees het volgende:

boven elke thread een linkje als in: "nieuwe replies sinds je laatste bezoek". Hiermee spring je als het "mapje" rood is direct naar de post waarvan de timestamp hoger is dan de timestamp van je laatste bezoek.
Maar dan blijf je nog steeds dat eeuwige probleem houden dat dat niet continue maar stapsgewijs wordt bijgehouden. Tenzij je hem via de indexpagina refreshed... is ongeveer het enige moment van de dag dat ik echt gele mapjes zie 's ochtends bij het opstaan. Je zou per topic een cooky moeten instellen en dat is natuurlijk ook niet echt handig.
Dus het lijkt me op zich wel handig mits er op de een of andere manier onthouden wordt per topic welk bericht het laatst getoond is.

<edit.... ik bedenk me net kun je niet in een topic op een bepaald knopje clicken dat hij dan de laatste posting aangeeft in een cooky en dat je op die manier het toch kunt doen? dus zonder alle topics te moeten bookmarken e.d. en de extra cookys geef je gewoon een verval van een week of zo>

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bijhouden wordt in het nieuwe forum beter gedaan heb ik me laten vertellen :)

visualisering: http://130.89.208.240/got1.png

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 00:37 schreef Kees het volgende:

gaaf en dan continue of op de huidige manier?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
geen flauw idee hoe men dat gaat aanpakken :)
ik zorg ervoor dat het draait, hoe het draait ga ik niet over :P (tis alleen een puntje van kritiek dat me opviel en dat aangepakt zou worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 14-10 18:41

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 23 april 2002 00:37 schreef Kees het volgende:

Dat is idd. een mooie optie. :P
Scheelt veel zoekwerk, en nu nog een integratie in hottopic en dan is het tiptop in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou een forum over onderhoud niets zijn?
dus voor je pc, camera, vcr, auto...
gewoon onderhoud :)
dus wel niet beginnen over je koffietafel ;)
zolang er maar electronica inzit :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik ook nog wel een ideetje voor een wat overzichtelijke forum:
Geef de modjes de mogelijkheid om in lange topics(100+) de belangrijkste posts te selecteren zodat je niet de hele draad hoeft door te zoeken.
Het mooiste lijkt mij als selectie een derde achtergrond kleur.
Dan hoefen de modjes ook niet meer elke keer met html gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op dinsdag 23 april 2002 00:49 schreef Scalle-- het volgende:
zou een forum over onderhoud niets zijn?
dus voor je pc, camera, vcr, auto...
gewoon onderhoud :)
dus wel niet beginnen over je koffietafel ;)
zolang er maar electronica inzit :7
heb je de thread gelezen? dan wist je dat dit volkomen offtopic was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

Dat zou nou echt een geweldig idee zijn :)

Een ander forum waar ik wel eens kom heeft al zoiets, het onthoud inderdaad de timestamp van je laatste bezoek, en als er nieuwe posts zijn zie je dit plaatje links naast de thread-titel staan: Afbeeldingslocatie: http://worldchat.zeekoe.nl/kiwi/images/firstnew.gif

Vermoedelijk kan de tekenaar van GoT ook wel zoiets bedenken, maar dit ter inspiratie :)

[Edit] Toevoeging:

Hey Kees, als er dan toch gewerkt wordt aan een nieuw forum, dan meteen maar een feature request die hier mee te maken heeft: wat dacht je van een automatische 'nieuwe posts search' die een lijstje geeft van de [25 laatste] topics waarin gepost is sinds je laatste bezoek (zoiets als de GoT tracker dus, maar dan gewoon als linkje ergens in de interface). Uiteraard moet een gebruiker dan de 'forums' die hem interesseren (NOS, WOS, PW, LA, etc) kunnen aanvinken in z'n prefs.

Ik weet niet of dat praktisch gezien wel kan (kon wel eens een zware query worden), maar wat denken jullie van het idee op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bah :+

Nou vooruit, zolang het maar uit kan dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 08:25 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Bah :+

Nou vooruit, zolang het maar uit kan dan ;).
Ghehe >:)

Leuk idee, maar voor mij hoeft het niet persee. Zo kan ik nog het topic nog een keertje doorlezen en me geheugen een beetje opfrissen waar het precies allemaal over ging enzo :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 10:17
Op dinsdag 23 april 2002 01:41 schreef Wilke het volgende:

[..]

[Edit] Toevoeging:

Hey Kees, als er dan toch gewerkt wordt aan een nieuw forum, dan meteen maar een feature request die hier mee te maken heeft: wat dacht je van een automatische 'nieuwe posts search' die een lijstje geeft van de [25 laatste] topics waarin gepost is sinds je laatste bezoek (zoiets als de GoT tracker dus, maar dan gewoon als linkje ergens in de interface). Uiteraard moet een gebruiker dan de 'forums' die hem interesseren (NOS, WOS, PW, LA, etc) kunnen aanvinken in z'n prefs.

Ik weet niet of dat praktisch gezien wel kan (kon wel eens een zware query worden), maar wat denken jullie van het idee op zich?
Kan nu ook al, zoeken op je eigen nickname en de fora selecteren waarin je wilt zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

misschien een ander idee is om door te voeren wat bijvoorbeeld dit forum ook heeft, namelijk een vinkje oid door de mapjes van topics waar je op gereageerd hebt, ik weet dat het ook kan door op mn eigen user name te klikken, maar ik vind het wat overzichtelijker als het in de "gewone" lijst staat.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 15:10
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar, is het niet een goed idee, om naast Spielerij, ook een LANparty fora te maken?

Zodat alles bij elkaar blijft zitten, en dat de vragen en antwoorden bij elkaar staan. LANparty's worden steeds populairder.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Is dit zo'n goed idee dat er niemand op wil reageren?

Je moet er maar eens op gaan letten in hoeveel fora's we het hebben over Lanparty's .

Van topics ; wat je mee moet nemen, tot topics over het organizeren van een Lanparty.

Straks komen de grote Lanparty's er ook weer aan... Campzone / Drome.

Admins en Mods wat vinden jullie ervan?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 24 april 2002 02:14 schreef The_PyroPath het volgende:
misschien een ander idee is om door te voeren wat bijvoorbeeld
Ik denk dat dat niet gaat komen. Veels te veel opslag om voor 50.000 users bij te houden waar ze gereageerd hebben.
Op woensdag 24 april 2002 10:22 schreef Robbie007 het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar, is het niet een goed idee, om naast Spielerij, ook een LANparty fora te maken?
Dit staat los van de forumsoftware en is in dit topic dan ook offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Op woensdag 24 april 2002 12:07 schreef ACM het volgende:

Dit staat los van de forumsoftware en is in dit topic dan ook offtopic :)
[topic=477062/1/50]
Oke :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Kost het zoveel capaciteit dan om een post te "flaggen" als je een reactie post.

dus normaal is een eigenschap negatief en krijg je dus geen vinkje maar als je reageert wordt die eigenschap positief en krijg je een vinkje.

Is dat zo zwaar?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op woensdag 24 april 2002 12:07 schreef ACM het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet gaat komen. Veels te veel opslag om voor 50.000 users bij te houden waar ze gereageerd hebben.
Dat hangt er dus vanaf of je het client-side of server-side bijhoudt...

[offtopic]zoveel vgst'ers in 1 topic, ik kon niet achterlijven[/offtopic]
Pagina: 1