Toon posts:

Tv-out op laptop zonder tv-out (televiewer doen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl!

k ben heel koel in het bezit gekomen van een Fujitsu Lifebook B142 (zie hier). Nu leek het mij ook wel koel om dat beeld op m'n tv te toveren gezien een 8.4" schermpje wel erg klein is! Maar er zit geen tv-out op :( dus nu vroeg ik me af: zijn er nog alternatieve manieren om je pc-scherm op een tv te krijgen?? Met een pc-card ofsow? Ow en er zit trouwens ook een vga-port op..

Iemand iets origineels??

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Is niet te doen. het is binnen in een ander stekkertje dan je kent. Misschien dat je iets met de vga adpter kan doen ? Ik zou ook niet gaan kloten met je lcd. Die dingen zijn prijzig. En garantie krijg je niet op een gebarsten scherm.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bestaat er niet een VGA -> TV ding?

Volgens mij nl wel...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59

AceRimmer

What a guy...

Kan met een VGA naar video out converter. PC cards met TV out bestaan wel, maar lastig te krijgen en duur.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Verwijderd

Dat wil ik dus oooooooookkkkkkkk. hehe. check deze link es ff.

[topic=471450]

succes het is een heel gezoek hoor. Laat het even weten als je een goed schema heb gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
hier nog ff een volledig lijstje van de mogelijke mogelijkheden:

I/O Interfaces
nOn the system: 4Mbps IrDA 1.1 infra red, 1 TI or 1TII PC Card slots. 1 PS/2 type port for external keyboard /keypad, 2 USB ports, 1 mic in, 1 headphone line out, docking connector, serial adapter cable for connection to GSM.
nOn port replicator: 1 serial port, 1 parallel port, 1PS/2 keyboard/mouse, VGA port

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Met de trust Televiewer gaat het simpel, gewoon op je vga-out aansluiten !
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/11672.jpg

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op bijna elke laptop zit een VGA uitgang .. daar kan je een soort Trust televiewer op gooien (zoals ondertussen wel bekend is hier).. Maar of de beeldkwaliteit je bevalt is een tweede...

Concrete Loop Watercooling

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 22 april 2002 22:44 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]
Die bedoel ik!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 22:44 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit ja :)
Ehm.. heeft iemand hier ervaringen mee?? Is een film dan bv goed te zien?? Ook met ondertiteling! Enne hoe duur zijn die dingen??

Tnx so far!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 22 april 2002 22:47 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Dat ziet er netjes uit ja :)
Ehm.. heeft iemand hier ervaringen mee?? Is een film dan bv goed te zien?? Ook met ondertiteling! Enne hoe duur zijn die dingen??

Tnx so far!
Pricewatch

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:16

charrel

Cortisol4life..

televieuwer kost volgens mij bij de kijkshop 79euro of zo

Verwijderd

Een film kun je er redelijk goed mee zien jah! Je windows desktop en appz zullen wel wat onduidelijk/slecht leesbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ziet er zeker netjes uit :)
Alleen ik zie hier op de site van trust 3 verschillende types; welke is de beste dan?? Maakt het uberhaupt uit in kwaliteit??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 22:48 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Pricewatch
Ja ehm.. zie jij em daar staan??
Schade, er werden geen produkten met de naam 'Televiewer' gevonden.

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59

AceRimmer

What a guy...

Op maandag 22 april 2002 22:55 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Ja ehm.. zie jij em daar staan??
[..]
Ja, maar daar heettie 1610RC Trust. Voor 114 euro.

edit: oeps, da's wel het duurdere type, met AB en OSD

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
inderdaad crt naar tv-out die kabels zijn zo te krijgen

Verwijderd

Dat is mooi maar waar dan?

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 15:00
bij kijkshop.nl hebben ze de Trust Televiewer incl afstandsbediening liggen voor 120 eurootjes

[edit even url aangepast]

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
gewoon een beamer kopen(5000-10000 piek (guldens)) heb je ongang voor vga, mooie projectie op de muur en uitgangen voor s-video, vga, composiet , scart etc etc ;)

Verwijderd

inderdaad staat er bij pricewatch slechts een model: de televiewer 1610, is met kabels en afstandsbediening. de 1600 is met kabels en zonder afstandsbediening. er is ook een 1620 dacht ik, en die is draadloos. video beeld is van goede kwaliteit maar desktop scherm is zelfs met bril nauwelijks te lezen. Ik draai op 1024x768 en dat gaat goed:)
overigens er is ook een televiewer standaard maar die kan maar tot 1024x768 de anderen kunnen tot 1600x1200.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 00:23 schreef lama het volgende:
gewoon een beamer kopen(5000-10000 piek (guldens)) heb je ongang voor vga, mooie projectie op de muur en uitgangen voor s-video, vga, composiet , scart etc etc ;)
Sjah, dat vind ik wel snel gezegd. Het is best sonde om als je toch al een goede televisie hebt staan een aparte beamer te kopen terwijl je met je tv eigenlijk genoeg hebt.

Dit lijkt me trouwens wel een handige link voor je als je deze Trust Televiewer wilt kopen, [search=trust+televiewer].

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dit is inmiddels meer iets voor AVH geworden...

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op dinsdag 23 april 2002 10:46 schreef k_b het volgende:
video beeld is van goede kwaliteit maar desktop scherm is zelfs met bril nauwelijks te lezen.
Dat het beeld van de desktop erg slecht wordt komt waarschijnlijk doordat de resolutie die je naar je televieuwer stuurt veel hoger is dan die op een tv kan worden weergegeven. De telviewer zal het beeld omzetten, waardoor een groot deel van de hoge resolutie verloren gaat, en waardoor het beeld minder van kwaliteit wordt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ok, ziet er wel koel uit maar ik zie ook vele negatieve ervaringen. Ik hoop maar dat de meeste van deze problemen nu opgelost is in nieuwere uitvoeringen van de trust televiewer. Wat ik me nog ff afvroeg: zijn er ook nog andere leveranciers van soortgelijke apparaten? Zo ja, welke? Waar? Hoe duur? Goed/slecht??

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 22 april 2002 23:09 schreef marrekau117 het volgende:
inderdaad crt naar tv-out die kabels zijn zo te krijgen
Je hebt de klok wel horen luiden..

CRT is gewoon de naam voor beeldbuizen, zoals deze gebruikt worden in bv. je computer monitor of een televisie.

Wat je bedoeld is dus VGA naar video.

En je kunt niet zomaar een kabel nemen waarmee je van R,G,B, H/S en V/S naar composite gaat. Daar heb je dus een circuit voor nodig. Bijvoorbeeld dus zo'n televiewer van Trust. De kwaliteit van die kastjes is redelijk. Je moet ze niet willen gebruiken om mee te surfen of tekstverwerken, aangezien de beeld kwaliteit daar niet erg goed voor is. Maar om bijv. DIVX op je tv te bekijken zijn ze uitermate geschikt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 23 april 2002 16:22 schreef WebMasterMike het volgende:
hmmz ok, ziet er wel koel uit maar ik zie ook vele negatieve ervaringen. Ik hoop maar dat de meeste van deze problemen nu opgelost is in nieuwere uitvoeringen van de trust televiewer.
Nee, dat kan je dus vergeten. Je vergeet dat je op een televisie zit te kijken. Een televisie is niet geschikt om data weer te geven. Hij geeft interlaced video weer. En wel op een resolutie van 720*576 (PAL). En uiteraard gaat er best wat verloren bij het omzetten van VGA>PAL, maar toch is er niet heel erg veel winst meer te behalen. Wat nog wel uitmaken wil, is s-video aansluiting gebruiken ipv van composite. Dan worden er meer lijnen gebruikt en luma en chroma zijn gescheiden. Wat dus een beter plaatje oplevert.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 24 april 2002 16:18 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Nee, dat kan je dus vergeten. Je vergeet dat je op een televisie zit te kijken. Een televisie is niet geschikt om data weer te geven. Hij geeft interlaced video weer. En wel op een resolutie van 720*576 (PAL). En uiteraard gaat er best wat verloren bij het omzetten van VGA>PAL, maar toch is er niet heel erg veel winst meer te behalen. Wat nog wel uitmaken wil, is s-video aansluiting gebruiken ipv van composite. Dan worden er meer lijnen gebruikt en luma en chroma zijn gescheiden. Wat dus een beter plaatje oplevert.
De trust televiewer kan ook RGB weergeven wat een nog beter beeld geeft !

[topic=412528/1/25]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1