vob file kraakt en schokt

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb twee vob files gedownload om mijn systeem te testen. D ene (clip uit startrek) speelt-ie vrij aardig af maar naar mijn idee nog ietsje te schokkerig hier en daar. De andere (trailer van deep rising) geeft wat geluid betreft een ongelooflijke ruis, en het beeld schokt ook vrij veel. Enig idee waardoor dit precies komt? ik speel af met windvd 2000
pII233@333
matrox g400 DH

wat is minimale processor snelheid voor goede dvd weergave?

Verwijderd

Te traag systeem

Verwijderd

Ja, voor software decoding heb je toch wel een 400 nodig hoor.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
geldt dat ook voor het slechte geluid bij de ene clip?

Verwijderd

Inderdaad zit je systeem wel een beetje aan de ondergrens voor het weergeven van VOB files. Wel staat WinDVD bekend dat deze toch wat meer processorkracht vereist, als je echter een voldoende zwaar systeem hebt vindt ik WinDVD wel het mooiste beeld geven, maar dat is ook een beetje afhankelijk van je videokaart. Probeer PowerDVD eens, deze weet VOB files een stuk beter weer te geven als je wat minder power in huis hebt. Maar het blijft een feit dat je systeem wellicht iets te licht is voor een goede DVD weergave. Toevallig heb ik beide trailers zelf ook al eens gedownload en draaien verder prima, dus daar zal het neem ik aan niet aan liggen.

GrTnX Corleone.