Voor de mensen die niet weten waar dit over gaat.
Neem eens een kijkje in [topic=395099]
Voor de modemers is het niet echt aan te raden, die kunnen beter naar [topic=475597] gaan
Via die laatste link kunnen makkelijk offline versies van reviews in zowel HTML alsook PDF formaat gedownload worden (zowel voor Windows, alsook Unix).
Met de "Linux op de Desktop" reviews wordt geprobeerd om in niet al te ingewikkelde taal gewoon de dagelijkse gang van zaken uit te leggen op een GNU/Linux systeem. Het is uitermate geschikt voor de geinteresseerde Windows gebruiker en uiteraard voor de beginnende Linux gebruiker. Daarnaast probeert de serie aan te tonen, dat GNU/Linux een geduchte concurrent aan het worden is voor Miscrosoft's Windows
Dit is pas het begin van het hele review initiatief. Binnenkort zullen er reviews over zowel GNOME alsook KDE komen, gevolgd door een review met uitleg over het X-Window-System (zeg maar het grafische linux deel, voor de leek).
Uit een tussenstand van de grote GoT enquete ( enquete.tweakers.net/index.php?enqueteid=4 ) die nu gehouden wordt (en die iedereen natuurlijk in _moet_ vullen), blijkt er enorm veel interesse voor de reviews te zijn. Tevens blijkt er in de toekomst ook interesse te zien voor een review-serie over "Linux op de server".
Daarnaast zien veel mensen graag iets van de reviews in een bepaalde vorm terug op de frontpage. Binnenkort (als ik m'n volgende review af heb), ga ik eens goed met de t.net crew om de "tafel" zitten, om te kijken wat we hier mee kunnen doen.
Ik moet zeggen dat er veel goede reacties op komen en dat werkt alleen maar stimulerend voor alle reviewers