2k die denk datie hetzelf beter weet...

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Ik heb hier een 2000 server met dns en na zoveel tijd verspringt het ip adress dat gekoppeld is aan de hostnaam van kaart a naar kaart b en als er een inbel verbinding open is ook nog een keer naar kaart c zodat alles geresolved wordt naar het verkeerde ip,

Een oplossing is het uitzetten van auto update in de dns server config maar dit is niet echt DE oplossing iemand ideeen ???

Ook is het namelijk zo dat na verloop van tijd het aanmelden via ip niet meer mogelijk is.. Daarom heb ik netbeui geinstalleerd en dan gaat het wel goed...

Het is niet zo dat heel het ip verkeer er mee kapt want de rest blijft wel gewoon werken..

Heeft iemand enig idee wat er met m`n servertje aan de hand is ?>

Specs van de Server:

PIII 550 Mhz
256 MB
8.4 GB HD
24 Speed CDrom
Intel 10/100 Nic (hieraan hangt m`n LAN) IP 192.168.100.100
Ne2000 Combi (Kabel Nic (mocht dat hier ooit komen) IP 172.16.10.100

Teles 16.3 Inbel verbindig (aangesteurd door winroute 4.1 build 30

Verder draait er op de server

Citrix metaframe 1.8
Mdeamon 5.05
Pc Anywhere
My SQL
ICQ Groupware
DNS van 2000 met forwarding naar inet
DHCP van Winroute

De server is overingens een Root server met eigen AD

Iemand die kan helpen ??

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op maandag 22 april 2002 22:11 schreef raymonvdm het volgende:
Ik heb hier een 2000 server met dns en na zoveel tijd verspringt het ip adress dat gekoppeld is aan de hostnaam van kaart a naar kaart b en als er een inbel verbinding open is ook nog een keer naar kaart c zodat alles geresolved wordt naar het verkeerde ip,
kan je niet de auto-update uitzetten per NIC en dusdanig alleen de auto-update enablen voor nic "A" ?

Verwijderd

Er is een probleem met domain controllers en meerdere NIC's, het probleem wordt dan vooral veroorzaakt door het uitzetten van file/printersharing op de kaarten die naar buiten zijn gericht.

Wat je kunt doen is DDNS uitzetten op de kaarten die zich niet moeten registeren (TCP/IP properties) en de priority van de kaarten aanpassen zodat je interne bovenaan staat.

• raymonvdm
Kun je dit verduidelijken ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 22 april 2002 23:25 schreef wverveen het volgende:
Er is een probleem met domain controllers en meerdere NIC's, het probleem wordt dan vooral veroorzaakt door het uitzetten van file/printersharing op de kaarten die naar buiten zijn gericht.

Wat je kunt doen is DDNS uitzetten op de kaarten die zich niet moeten registeren (TCP/IP properties) en de priority van de kaarten aanpassen zodat je interne bovenaan staat.
Je mag toch aannemen dat raymonvdm om veiligheidsredenen al besloten had om NetBIOS los te koppelen van z'n internet NIC. Bovendien werkt het niet; d'r zijn andere processen (Kerberos, AD, etc.) die ondanks dat je NetBIOS en DDNS uit hebt gezet, toch besluiten om aan alle IP's te binden en dat in DNS te registreren.

D'r is wel een MS KnowledgeBase article waarin wordt uitgelegd hoe je e.e.a. kunt voorkomen; kan't alleen zo gauw nie vinden...

gevonden: Q292822

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• raymonvdm
heeft dit te maken met de interface matric ?

• raymonvdm
volgens mij ken ik beter maar 1 nic nemen maar dat wordt moeilijk internetten

Maar ik heb nu het vinkje register this ip in the dns server uitgezet ben ik nu dan van het probleem af , of is dit weer eens een oplossing die niet werkt....

• raymonvdm
Op maandag 22 april 2002 23:47 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Je mag toch aannemen dat raymonvdm om veiligheidsredenen al besloten had om NetBIOS los te koppelen van z'n internet NIC. Bovendien werkt het niet; d'r zijn andere processen (Kerberos, AD, etc.) die ondanks dat je NetBIOS en DDNS uit hebt gezet, toch besluiten om aan alle IP's te binden en dat in DNS te registreren.

D'r is wel een MS KnowledgeBase article waarin wordt uitgelegd hoe je e.e.a. kunt voorkomen; kan't alleen zo gauw nie vinden...
ff iets tussen door...

Volgens mij zijn netbeui en netBIOS 2 verschillende dingen ??? (staan uit op inbel)

O ja als ik lokaal netbuei uitzet kan ik dus niet meer aanmelden want dan vindt ie de domaincontroller niet meer (brakke boute bak)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 22 april 2002 23:54 schreef raymonvdm het volgende:
[..]
Volgens mij zijn netbeui en netBIOS 2 verschillende dingen ??? (staan uit op inbel)
Klopt
O ja als ik lokaal netbuei uitzet kan ik dus niet meer aanmelden want dan vindt ie de domaincontroller niet meer (brakke boute bak)
Da leg nie aan die brakke bak; da kom doorda DNS 172.16.10.100 (of het IP op je ISDN kaart, wat je van je ISP heb gekrege) teruggeef als de client om het IP van de domain controller vraag.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brainbuzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 21:50

Brainbuzz

So?

Je moet even kijken hoe de protocolbindingen staan. Je moet ervoor zorgen dat de interne netwerkkaart bovenaan staat.

• raymonvdm
uhhm waar zie ik dat het is 2000 he

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 23 april 2002 00:01 schreef Brainbuzz het volgende:
Je moet even kijken hoe de protocolbindingen staan. Je moet ervoor zorgen dat de interne netwerkkaart bovenaan staat.
Vertel er dan ook effe bij waar je dat vindt (My Network Places | Properties | Advanced | Advanced Settings | Adapters and Bindings) en btw, dat werkt maar half (wel voor je andere NIC maar niet voor je RAS adapters); Q292822 is de wee to go

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Als aanvulling:

Ik denk dat het nu vooral hier om gaat:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q289735

Dat andere artikel handelt situaties af waarbij er ingebeld wordt, dat lijkt hier niet het geval

Simpel truukje om te zien of je het waarschijnlijk goed hebt gedaan:

Doe een nslookup naar de DNS domain naam (mijndomein.local of hoe dat ding heet). Als je meer dan één adres krijgt waarbij je die externe adressen ziet dan klopt het niet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1