Extreme Programming (XP) methodology

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Heeft er hier iemand ooit met <a href="http://www.extremeprogramming.org">Extreme Programming (XP)</a> gewerkt en zo ja, wat zijn daarvan je bevindingen en voor wat voor soort project was het?

Ik ben me er een beetje in het verdiepen en het lijkt me best een geschikte manier van werken voor een nieuw startend project. De huidige methode is een beetje een mengelmoesje van "van-alles-wat" en ik kan nu dus eindelijk vanaf de start een structuur aanbrengen :). Ben door de mensen achter rebirth (propellerheads) naar XP gestuurd en het ziet er inderdaad wel leuk uit, maar op hun na ken ik dus niemand die het daadwerkelijk gebruikt...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Ziet er geinig maar tijdrovend uit!

Ken het verder ook niet *D

Verwijderd

Vooral het overleg met de eindgebruiker en de mogelijkheid om van alles GEPLAND aan te passen als de klant tijdens het project daarom vraagt is IMHO een zeer waardevolle toevoeging.

Ik denk dat ik het ook maar eens uit ga proberen.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
jah.. * JayTaph thinks ook.. vooral omdat je bij verticale software vaak ziet dat het altijd net iets anders heeft moeten zijn dan dat je het gebouwd hebt.. Heel erg herkenbaar :)

Maar het is inderdaad wel een radicale omslag. Ben het nog flink aan het bestuderen. Misschien dat met een paar radicale aanpassingen her en der het wel goed zou werken.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Misschien nu? Ik sta op het punt om een project te beginnen met XP, dus alle info en ervaring is welkom.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

topic van anderhalf jaar oud hoef je niet te schoppen open dan een nieuw aub..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.