[printer] inkt vol ,maar print niet,.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06
Beste medetweakers.

Ik moes daarnet een stukje text printen. Dus ik start met printen ,mkomthet er bijna roze uit :P .Dus waren mijn klueren leeg. Ik haal dus de kleuren cartridge er uit en laat de zwarte er in zitten. Ik klik vervolgens weerop afdrukken. Ik w8 en toen kwam er een heel WIT leegvelletje uit :?
ik ddacht huh :? hoe kan datnou ? Zwart ook leeg ? Ik haal de zwartecardridge er uit ,shud er eens mee en het klotse gewoon allemaal en er kwam ook een druppel inkt uit.
Dus ik stop hem weer terugen weer print ie niks. Ik zie dezwarte inkt zelfs nog zitten in de cardridge! [ is aan de zijkanten doorzichtig.Kan mijn printer dus niet printen als er alleen een zwarte cardridge inzit? vreemd want als er alleen kleur inzit doet ie het wel.[ normaal zitten er dus 2 cardridges in Kleur+zwart]

Is mijn printer nu kaduuk ofis die zwart ook leeg :?

Verwijderd

Welke printer hebben we het over?

Ik heb trouwens hetzelfde probleem.. ik hoop dat anyone iets weet :)

• Galaxis
het gaat over een APOLLO p2100u zo`n dingetje van de beurs.
Er zitten overigens wel HP cardridges in :)

voor zwart nummer 20 en voor kleur nummer 49.
Maar ik ben er van overtuigd dat mijn zwarte cardridgevol is. Maar waarom print ie niet :?

Verwijderd

Ik ben wel eens zo slim geweest om een stickertje op een HP-cartridge te laten zitten en dattie daardoor niet printte. Maar dat is hier vast niet het geval, wel?

Verwijderd

volgens mij moeten wel beiden catridges erin zitten om te kunnen printen, maar ik weet het niet 100% zeker

Verwijderd

heb je al geprobeerd te printen met de instelling: alleen grijswaarden? het lijkt alsof hij jouw tekst wil mengen uit de kleuren die in de kleurcartridge zitten.....

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Appollo is van HP, dus zitten er natuurlijk ook HP cartriges in :) Ik heb het zelfde probleem gehad met een Epson SC 580. Met het resultaat: printerkop stuk :( . Wat afentoe met die cartriges van HP gebeurt is dat enkele het niet doen, dus misschien is de nieuwe kleur die erin zit defect. Heb ik al wat keren meegemaakt, voral met namaak gevallen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Mijn HP 940 werkt alleen als beide cartridges erin zitten. Aangezien ik te lui ben om kapitalen aan een nieuwe kleurencartridge uit te geven heb ik de printer zodra kleur leeg was op in grijs printen gezet.

Ik hoef nu alleen af en toe de berichtjes dat mijn kleurencartridge leeg is weg te klikken. |:(
alvorens hij print.

Verwijderd

Heb dit ook gehad met een HP 815c.
Deze is toen onder de garantie gerepareerd.
Tevens nieuwe cardridges bijgekregen.

• Galaxis
hallo.

Ik heb ze er weer uitgezet[ de cardridges] kleur is helemaal leeg :) . De zwarte zit echter nog vol. kan je aan die zijkanten van dat ding zien. Als ik alleen zwart er in doet print ie niet, doe ik er die lege cardridge bij dan print ie nog steeds niets.ofmijn printer is kapot. Of moet ik gewoon een nieuwe kleuren cardridge halen :? zo ja, als ik dan zo`n nieuwe cardridge heb gekocht ,en ik ga zwart printen ,hoe weet ik dan zeker dat ie zwart met die zwarte cardrige print en niet met die kleuren >?

• Galaxis
hehe.
Als ik alleen mijn kleuren er in doet print ie wel , doe ik er alleen zwart in doet ie het niet. terwijl zwartnog helemaal vol is :?

• Galaxis
Zou het dan zo kunnen zijn dat de printkop van die zwarte cardridge kaopt is en ik ook nog eens zo`n zwarte ink geval moet kopen :?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 17:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

staat die aan :D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 14:13 schreef WiXX het volgende:
staat die aan :D
Dit lijkt me wel duidelijk :X

Verder kan ik me vaag herinerren dat de printkop op de cardridge zit bij HP, ik vermoed zelf ook dat er dus iets mis met met de printkop op de cardridge, dus ik zou even een andere zwarte-cardridge halen en vervolgens even testen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:40

Klippy

Still Game

Op dinsdag 23 april 2002 10:09 schreef k_b het volgende:
heb je al geprobeerd te printen met de instelling: alleen grijswaarden? het lijkt alsof hij jouw tekst wil mengen uit de kleuren die in de kleurcartridge zitten.....
Heb je dit nou al gedaan?
Weet je ook zeker dat je zwart print natuurlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

LopeZ

Too much is never enough

De printerkop zit idd op de inktcartridge bij HP, daarom zijn die krengen ook altijd zo duur.

Voor WiXX serieus reageren ajb.

• Galaxis
ok , dan ga ik deze week een nieuwe halen en kijken of tie het dan wel doet. , kan ik dat btw gewoon testen als er alleen die zwarte inzit? want als ik er alleen kleur in doet dan print ie wel. Dus ik hoop dat dat ook kan met zwart.

• Galaxis
Op donderdag 02 mei 2002 14:20 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Heb je dit nou al gedaan?
Weet je ook zeker dat je zwart print natuurlijk.
ja,maar dan zet ie niksop het papier , dus ik vermoed haast wel dat de cardrigde naar de printer hemel is gegaan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

LopeZ

Too much is never enough

Moet kunnen denk, bij mijn ouwe HP 500c kon er zelfs maar 1 cartridge in, kleur of zwart dus :) (en een kleuren met iets zwarts erin zag er dus niet uit)

/Tip: Je kunt met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif je vorig bericht editten, je kunt ook meerdere quote's in 1 bericht zetten. Staat iets netter namelijk.

• Galaxis
hhee,hoe kan ik meerdere quotes in 1 bericht zetten :? weet ik na 1 jaar nog steeds niet :D

• Chillz
  • Laatst online: 14:48
Op dinsdag 23 april 2002 11:18 schreef Roman het volgende:
Appollo is van HP, dus zitten er natuurlijk ook HP cartriges in :)
Apollo is NIET van HP !
ze gebruiken alleen de cardridges...
staat ook op de doos "HP technology" maar het is dus geen HPmerk...

Over het probleem van de zwart cardrigde:
Terug in de tijd dat ik nog een HP420 had (klote printer overigens) heb ik iets dergelijks meerdere malen mee gemaakt...
Probleem: Printerkop opgedroogd, wat betekende dat de gaatjes dicht waren geslibt en er dus niets meer uitkwam...
Oplossing: Met cardrigde naar een erkende HP-dealer gaan (liefst met aankoopbon natuurlijk) je probleem vertellen en standaard van HP een gratis nieuwe inkt krijgen... want het schijnt niet te moeten kunnen gebeuren...

op die manier heb ik dus heel vaak nieuwe inkt gekregen :P
cardrigde half leeg, opdrogen, nieuwe (volle) >:)
Op donderdag 02 mei 2002 14:33 schreef Galaxis het volgende:
hhee,hoe kan ik meerdere quotes in 1 bericht zetten :? weet ik na 1 jaar nog steeds niet :D
Aanzetten dat je alle posts ziet onder je invoervenstertje als je een reactie typt, staat er gewoon bij ieder bericht een 'quote'plaatje, daarop klikken en de text staat in je bericht... voila

Leeg - Sinds 20180907

• Galaxis
Op donderdag 02 mei 2002 14:44 schreef Chillz het volgende:

[..]

Apollo is NIET van HP !
ze gebruiken alleen de cardridges...
staat ook op de doos "HP technology" maar het is dus geen HPmerk...

Over het probleem van de zwart cardrigde:
Terug in de tijd dat ik nog een HP420 had (klote printer overigens) heb ik iets dergelijks meerdere malen mee gemaakt...
Probleem: Printerkop opgedroogd, wat betekende dat de gaatjes dicht waren geslibt en er dus niets meer uitkwam...
Oplossing: Met cardrigde naar een erkende HP-dealer gaan (liefst met aankoopbon natuurlijk) je probleem vertellen en standaard van HP een gratis nieuwe inkt krijgen... want het schijnt niet te moeten kunnen gebeuren...

op die manier heb ik dus heel vaak nieuwe inkt gekregen :P
cardrigde half leeg, opdrogen, nieuwe (volle) >:)
[..]

Aanzetten dat je alle posts ziet onder je invoervenstertje als je een reactie typt, staat er gewoon bij ieder bericht een 'quote'plaatje, daarop klikken en de text staat in je bericht... voila
OK! bedankt voor de reactie. het is dus gewoon de cardridge zelf. nou ja dan halen we maar weer ene nieuwe.

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde probleem met mijn HP deskjet 960c :(

Mijn kleurenpatroon is leeg en zwart zit nog vol, nu heb ik de onderkant van de zwarte patroon even in heet water gedompelt totdat er weer inkt uitkwam, nou weer gedroogt en weer geprobeerd, nu krijg ik nog steeds een lap tekst met roze kleurtjes.

Ondertussen al de usb vervangen door de parralelle kabel en alle mogelijk kleur en zwart/wit settings geprobeerd maar niets helpt.

Maar dan had ik nog even een vraagje, zit er dan ook zwarte inkt in de kleurenpatroon :? (Hij heeft namelijk altijd perfect gewerkt) dan zou idd de zwarte patroon kop kapot zijn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
http://home.hccnet.nl/j.groot/Hp900reset.doc

Waarschijnlijk weet je printer niet meer dat er nog inkt in het zwarte patroon zit, en print vervolgens alles met het kleurpatroon, wat resulteert in bruine/roze/groene tekst.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 16:54 schreef _JGC_ het volgende:
http://home.hccnet.nl/j.groot/Hp900reset.doc

Waarschijnlijk weet je printer niet meer dat er nog inkt in het zwarte patroon zit, en print vervolgens alles met het kleurpatroon, wat resulteert in bruine/roze/groene tekst.
Ik zal voor het gemak even de txt quoten:
Hp 900/officejet series testfunctie :

Eerst de printer aanzetten, Power-knop loslaten, Dan Power-knop indrukken
En vasthouden, dan X voor de10 tallen en papier doorvoer voor de 1 tallen

-1 : bloem
-4 : S/N aantal afdrukken
-8 : eindeloze test ( Kijk uit blijft test paginas printen)
-12 : ROM-dump, S/N, fabricage datum
-21 : normale Reiniging
-31 : bloem NEW
-84 : Printkop test van de oude hps
- 3 : cartridges uitlijnen
- 7 : papier invoer kalibreren
-11 : S/N, pagina-aantal , papier-uitlijn-data
-20 : eenvoudige reiniging
-22 : harde reiniging
-41 : Cartridge herkennings data / geschat inkt niveau

De oplossing voor de vervelende boodschap cartridge leeg!!

-status : de hergevulde cartridge in de printer plaatsen
-printer aanzetten , deksel openen, beide cartridges verwijderen
-beide cartridgemet de printkop naar beneden en de contactjes
naar uw toe
-dan de 4 linker contacjes afplaken met een stukje plakband (zowel bij kleur en zwart) zoals hier onder
x..
x..
x..
x..
.. ..
.. ..

-beide cartridges weer in de printer plaatsen, deksel dicht, en naar 3 sec. de deksel weer openen
-wachten tot de printer de cartridges weer vrij geeft dan zal de printer een fout melding
geven. Neger deze fout. De deksel openen en de cartridges verwijderen.
-beide cartridgemet de printkop naar beneden en de contactjes
naar uw toe
-dan het plakband verwijderen
-dan de 4 rechter contacjes afplaken met een stukje plakband (zowel bij kleur en zwart) zoals hier onder
... ..x
... ..x
... ..x
... ..x
.. ..
.. ..

-beide cartridges weer in de printer plaatsen, deksel dicht, en naar 3 sec. de deksel weer openen
-wachten tot de printer de cartridges weer vrij geeft dan zal de printer een fout melding
geven. Neger deze fout. De deksel openen en de cartridges verwijderen.
-dan het plakband verwijderen de contactjes even schoon maken.
-Beide cartridges in de printer.

Nu nog een test omte kijken of de cartridges vol zijn :

Test print 41 starten : Power-knop indrukken en vasthouden dan : 4* X,1 papier door voer knop
Ën power-knop los laten
-> helemaal onder aan de pagina moet dan staan : Remaining Quantities : tweemaal 100% of 99%

-Cartridges uitlijnen starten (wanneer de printer dit niet automatisch doet):
Power-knop vasthouden, 3* papier doorvoer knop in drukken en powerknop loslaten
Hmmm, waar heb je precies die tekst vandaan, ik snap ook niet echt wat ze nou bedoelen met "dan X voor de10 tallen en papier doorvoer voor de 1 tallen " :?

Verwijderd

Nah ja, je moet dus de powerknop vasthouden en dan het x aantal keer op de papier doorvoer knop drukken.

Heb ik die laatste even gedaan van 41x krijg ik een rapportje volgens het doc bestand moet mijn quantitie op tweemaal 100% of tweemaal 99% zijn, bij mij is dat 1x96% en 1x97% ik kan niks met deze info weet iemand anders hier meer van?

Wel leuk detail: dr staat op dat ik in totaal al 896 pagina's heb afgedrukt, nu dit is mijn eerste catridge in een nieuwe printer dus ik weet niet of ze dit nou per catridge bijhouden of het uiteindelijke totaal.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 10 mei 2002 17:18 schreef Lighteye het volgende:

[..]

Ik zal voor het gemak even de txt quoten:
[..]

Hmmm, waar heb je precies die tekst vandaan, ik snap ook niet echt wat ze nou bedoelen met "dan X voor de10 tallen en papier doorvoer voor de 1 tallen " :?
Ik had een probleem met een HP 950C die telkens niets wou printen met een hervuld kleurenpatroon, dus heb ik gewoon ff Start gemaild over een evt beveiliging in de 900 series. Kreeg ik dit documentje dus mooi terug. Heb het maar ff online gegooid voor de medetweakers die met hetzelfde zitten.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 26 april 2002 23:33 schreef Galaxis het volgende:
hallo.

Ik heb ze er weer uitgezet[ de cardridges] kleur is helemaal leeg :) . De zwarte zit echter nog vol. kan je aan die zijkanten van dat ding zien. Als ik alleen zwart er in doet print ie niet, doe ik er die lege cardridge bij dan print ie nog steeds niets.ofmijn printer is kapot. Of moet ik gewoon een nieuwe kleuren cardridge halen :? zo ja, als ik dan zo`n nieuwe cardridge heb gekocht ,en ik ga zwart printen ,hoe weet ik dan zeker dat ie zwart met die zwarte cardrige print en niet met die kleuren >?
Zwart is diepzwart en kleurmenging is iets blauwpaarsig.

Anders effe natmaken dan zie je het helemaal goed.
Pagina: 1