2 HD's. Hoe beste te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:43
Ik heb een HD gekocht (IBM 30.7 GB 7200 rpm) Ook heb ook nog een HD van Western Digital (WD) (4 GB en 5200 rpm).
Hoe kan ik dit het best Gebruiken?
Die WD als C: en daar windows en Apps opzetten. En die IBM voor Spellen enzo gebruiken.
Of de IBM als C: en daar alles opzetten en die WD als reserve.
Of die IBM partitioneren????.
Bv. 4 GB voor Win en Apps en de rest voor games. Zodat ik alleen die 4 GIG kan formateren en die alle 30.

Wa zouden jullie doen? Of wat is het best/slimst?

Read the badge, Bitch!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou die oude 4 GB gebruiken voor Windows en appz en die nieuwe 30 GB in 3-en:
- 1 partitie voor virtual memory, 400 MB
- 1 partitie voor documenten en mp3s
- 1 partitie voor gamez en de rest

De partitiegrootte van de 2 partities voor docs/mp3's en gamez/rest moet je zelf bepalen, ligt eraan hoeveel mp3s, docs en gamez je hebt. Ik zou 10,6GB/19GB doen, maar dat is voor mijn situatie. Later kun je de situatie nog aanpassen met bijv. Partition Magic, gewoon ff van een of andere Russische site afplukken. :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

lijkt mij slim om die IBM te gebruiken voor win , appz en games. Deze is veel sneller dan die WD en je kunt dan die WD van 4 gig gebruiken voor reserve of weet ik wat.
ik heb mijn IBM 30 gig en 20 gig =samen 50 gig als volgt ingedeeld IBM 30 gig= C:\ (2gb voor WINME), d:\(8gb voor WIN2k), e:\(10gb voor Appz),f:\(10gb voor mp3tjes, downloads,etc.) en mijn 20 gig IBM= g:\(10gb voor Games),h:\(10gb Extra) de precieze inhoud is wat afgeweken dat ik wou dat het werd maar dit is hoe ik het heb gedaan

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

hd t/m H: !?!?!?!?! ik heb wel wat meer dan 50gb maar heb alleen c en d.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:43
Hmmmmm.
Ok zal morgen eens ff doen.

Zet ik op die WD Windows Whistler beta :)

Thnx.
Meer mogelijk heden altijd welkom.
Begin er morgen rond 14.00 uur aan.

Mzzl

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Die 4GB gewoon als dump (warez, cracks en andere usefull stuff) of mp3 schijf. Altijd handig als je bij een maat ofzo langs gaat ruk je gewoon die schijf mee.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je nieuwe schijfje partitioneren, Win, Progs, Data, Games, MP3 en weet ik wat niet meer erop. Dan gebruik je je oude voor backup van je dataschijf en een ghost van je systeemschijfje.
Veilig en snel. Dat je een wat tragere backupschijf hebt maakt geen donder uit.

Zoef

Pagina: 1