Toon posts:

[OC] blue orb chipsetcooler past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey people, kan me ff iemand helpen?
ik heb een blue orb chipset cooler geleend van een vriend om te testen. Probleem:
HIJ PAST NIET |:(
Ik heb een AK77plus Mobo (Athlon XP 1600+) Kan ik niet op een andere manier hem toch vastmaken? Is daat nix voor? Het probleem is vooral dat er al een cooler opzit en that's why er geen aansluiting voor is.... ;(

Nu ik toch bezig ben: mijn normale chipset cooler draait volgens MBM 5 maar 416 rpm. Kan dat kloppen? Is dat normaal? Of moet ik MBM nog eens nakijken? :?

Verwijderd

Klopt de blorp past niet op elke chipset van een moederbord.
Ik heb het ook geprobeert op mijn Abit kt7(a) maar daarvoor lagen de gaten te dichtbij voor!

Verwijderd

Ohja je kunt trouwens wel proberen om in elke hoek van de Blorp een druppeltje seconde lijm te druppelen en in het midden van het blokje een kwakje ( ;) ) Artic silver!
Dan zit het blokje ook vast (dit kan uiteraard maar 1 x )

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

logisch :)
hij is voor een videocard (afstand tussen de gaten 55mm) en niet voor een moederbord (afstand tussen de gaten 59mm) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:53 schreef twakker het volgende:
Ohja je kunt trouwens wel proberen om in elke hoek van de Blorp een druppeltje seconde lijm te druppelen en in het midden van het blokje een kwakje ( ;) ) Artic silver!
je hebt gelijk, de gaatjes bij mijn oude cooler zitten veel korter op elkaar ;(. Maar ik denk dat ik dat van die lijmdruppeljes eens ga proberen, als ik dat aandurf.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:56 schreef epsilon het volgende:
logisch :)
hij is voor een videocard (afstand tussen de gaten 55mm) en niet voor een moederbord (afstand tussen de gaten 59mm) :)
Nee, bij thermaltake.com staat chipset: OOK MOGELIJK: grafische kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:53 schreef twakker het volgende:
ff ter verbetering: artic silver moet je altijd UITSMEREN! NOOIT EEN KWAKJE EROP DOEN EN DAN PLETTEN, zorgt voor aankoking v/d silver op de core (in dit geval chipset)!

Verwijderd

Ja ik weet het, altijd heel dun!! Sterkernog anders werkt het zelfs tegen! dan isoleerd het meer dan dat ut koelt.

(...was meer een uitdrukking)

Verwijderd

Maar het leuke van de Blue Orb is dat er standaard een plakkertje bijgeleverd word..
Deze is helaas niet van het perfecte materiaal, maar geleid toch redelijk goed en je koeler zit muurvast!
Ik gebruik ze in 2 pc's en de temp is ongeveer met 5 graden gedaald..

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

arctic epoxy doet wonderen, ik heb daarmee een koperen socket7 koeler op m'n chipset gelijmd en dat gaat perfect

HTPC user

Pagina: 1