ik gebruik delphi 6 en ik wil enorm veel berekeningen er snel achter elkaar doen. Op dit moment het ik dit met gewoon pascal geschreven, maar ik begreep dat ASM vele male sneller zou zijn. Nu is het enigste probleem: dat kan ik nie 
Ik heb allemaal topics opgezocht en heel veel handleidingen met registers, accumulators en weet ik wat nog meer naar me hoofd gekregen. En wordt er maar weinig wijs uit.
Als ik nu een klein simpel voorbeeldje heb kan ik van daaruit wel verder werken. Dit heb ik al verzonnen:
nu wil ik dat in1 op het eind het gemiddelde van in1 en in2 is. Het liefst nog per lijn uitgelegd waarom je dat commando gebruikt en wat het doet.
Bij voorbaad dank
Ik heb allemaal topics opgezocht en heel veel handleidingen met registers, accumulators en weet ik wat nog meer naar me hoofd gekregen. En wordt er maar weinig wijs uit.
Als ik nu een klein simpel voorbeeldje heb kan ik van daaruit wel verder werken. Dit heb ik al verzonnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| procedure deel();
var
in1, in2: byte;
begin
in1:=50;
in2:=100;
asm
end;
showmessage(inttostr(in1)+' '+inttostr(in2));
end; |
nu wil ik dat in1 op het eind het gemiddelde van in1 en in2 is. Het liefst nog per lijn uitgelegd waarom je dat commando gebruikt en wat het doet.
Bij voorbaad dank
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff