Toon posts:

Als pc reboot gaat video stand by...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc werkt gewoon, zonder problemen. Ik reboot m haast nooit, de pc staat meestal 1 week ofzo aan zonder reboot.

Echter als ik moet resetten na een vastloper, of ik selecteer in windows "opnieuw opstarten" dan sluit windows netjes af. Het is denk ik dus geen windows probleem. Windows is afgesloten, daarna zie je normaal gesproken het initialsiatieschermpje van je video kaart (van hoeveel mem eropzit e.d.) maar dit komt niet naar voren. Monitor slaat stand by, en systeem reageert nergens meer op. Zelfs op de reset knop drukken helpt niet, alhoewel je wel de cd-romspelers dan even ziet lezen. De enige oplossing is dan om mijn compu uit te zetten en direct daarna weer aan. Dan start hij weer normaal op.

Dit heb ik altijd al gehad maar door de komst van een server gaat mijn "werk (spelletjes)" pc dus vaker uit of moet gereboot worden. Dit wordt dus nu errug hinderlijk.

Weet iemand de oplossing?? Ik denk ergens een bios instellinkje. Ik heb al wat met de instellingen gespeeld van het stroom beheer in het bios maar dit helpt niet.

Verwijderd

Weet je zeker dat hij voorbij de post komt??? lijkt erop alsof hij daar hangt. Je hebt nem ik aan ook de laatste bios versie enzo.....
Oh ja, over welke spullen praten we?

Verwijderd

Topicstarter
Voor spullen, zie specs. Het gaat om een asus v7700 pure btw.

Ik gebruik de nieuwste bios versie (1005)

Volgens mij hangt hij voor dat de video kaart pagina geladen wordt. Het scherm gaat trouwens terecht stand by. een andere monitor doet dat namelijk ook (van ander merk).

Verwijderd

Heb je al es geprobeerd alle agp instellingen zo laag mogelijk in te stellen?? Het lijkt een timingsprobleem tussen de de agp en de kaart... klinkt wazig, maar daar zou ik het zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
morgen ff proberen. ik zit nu te downen... in ieder geval bedankt voor de tip

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Windows 98? of Windows XP. Deze hebben soort gelijke problemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 12:24 schreef LinuxUser het volgende:
Windows 98? of Windows XP. Deze hebben soort gelijke problemen ;)
Beide microflop he!!

maar ik gebruik xp.

Verwijderd

bij mij gebeurt het als ik hem te ver heb overgeklokt

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:46
Op dinsdag 23 april 2002 18:31 schreef mchacken het volgende:
bij mij gebeurt het als ik hem te ver heb overgeklokt
Bij mij en mn broertje is dat ook zo. Vooral bij hoge FSB's valt me op.

PV: Enphase + Denim 12.4 kWp | V2G: Leaf + Quasar | WP: Amber 95 | WPB: Explorer v4 270L

Pagina: 1