flash buttons + iframes

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50
Ik heb een tweetal problemen:

1. Ik moet pagina in een iframe kunnen laden
2. Het laden moet gebeuren wanneer op een flash-button drukt. Ik heb dus eigenlijk flash buttons als navigatie-panels gebruikt en de echte inhoud in een iframe staan met erom heen een tabel.

Probleem 1 heb ik al opgeslost, want ik heb even de search gebruikt enzo en dat kun je dus gewoon doen met de name en target tags. Dit werkt echter alleen met gewone html links.

Probleem 2 vormt een probleem: hoe kan ik ervoor zorgen dat je met behulp van flash buttons iframes kunt aansturen?

Ik zal trouwens ook even de code van een van zo'n button posten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="105" height="21">
        <param name="BASE" value=".">
        <param name=movie value="guides.swf">
        <param name=quality value=high>
        <param name="BGCOLOR" value="#336699">
        <embed src="guides.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="105" height="21" bgcolor="#336699" base=".">
        </embed> 
        </object><br>

Ik heb al geprobeerd de regel
code:
1
<param name="target" value="inhoud">

toe te voegen en ook heb ik in de header
code:
1
<base target="inhoud">

staan.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

Verwijderd

wat je hierboven post is de code die zorgt dat de .swf in je html komt te staan. het targetten van het iframe moet je toch echt in de .swf zelf doen. F1 in flash helpt je verder. Dit is niet zo moeilijk. :)

• HarmoniousVibe
Neuh, voor mij wel, want ik heb nog nooit met flash gewerkt. Ik heb die buttons gegenereerd met Dreamweaver.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• HarmoniousVibe
Is er een programma waarmee ik het kan veranderen? Ja, die zullen er wel zijn, maar welke? Btw ik heb de source.

Maar met Dreamweaver kun je wel het zo instellen dat de target van een flashbutton een gewoon frame is, moet dit dan ook niet kunnen met een iframe. Ik heb de iframe inspector al.