Toon posts:

Hoe AGP 1x met diamond viper 770 op BX2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik 133Mhz FSB wil en me AGP dan op 89Mhz loopt moet ik overstappen naar AGP 1x, alleen vind ik die optie nergens, niet op het moederbord en niet op de grafische kaart, ik kan daar wel kiezen tussen 2x en 4x :(
Wie kan me ef helpuh

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 21:27 schreef Jaromir het volgende:
Omdat ik 133Mhz FSB wil en me AGP dan op 89Mhz loopt moet ik overstappen naar AGP 1x, alleen vind ik die optie nergens, niet op het moederbord en niet op de grafische kaart, ik kan daar wel kiezen tussen 2x en 4x :(
Wie kan me ef helpuh
zou het niet software matig kunnen???... zal btw eens kijken... mn server heeft zelfde mobo..

maar hier is btw geloof ik een topic over geweest ff searchen

Verwijderd

vreemd. op mijn viper zit een jumper voor agp 1x en 2x.

ik heb een viper 770 ultra

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:20

ranzige pad

kwaaak kwaak

die is niet voor 1x en 2x, maar voor het switchen tussen 1x/2x en 4x. lees je manual nog maar een keer goed

HT & NAS & Inventaris

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

De snelheid van je AGP bus wordt toch bepaald door de deelfactor en de snelheid van je FSB.
MAW AGP draait normaliter op 66 MHz, ongeacht AGP 1,2 of 4.
Alleen de hoeveelheid data per klokcylci is anders.
MAW als je wilt dat je AGP niet op 89 MHz loopt maar op een lager getal zou het terugbrengen naar AGP 1 niet helpen.
Dit helpt alleen als het systeem onstabiel loopt?
Maar misschien snap ik de vraag niet helemaal.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, mijn AGP loopt dus op 89Mhz en dan loopt me viper 770 ultra niet meer. en in de search stond dat je dan je viper op AGP1x moest zetten, en dat zie ik ook vaker via google

Verwijderd

Viper 77O: AGPx2 of AGPx4. 't ligt er aan hoe je de jumpers op de kaart zet. AGPx1 zou je misschien in de BIOS van de plank kunnen instellen.

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 13:50

jappo

eens een prutser altijd ....

zoals al te lezen valt... de viper kiest zelf de snelheid 1x of 2x dat is niet vast te zetten (niet hardware en niet softwarematig)

de enige rede waarom die jumper erop zit is omdat toen de viper uit kwam 4x agp nog maar net bedacht was en nog niet was geimplementeerd op alle moederboarden... (de bios zou het misschien niet snappen als de kaart 4x aankon) daarom hebben ze toen een schijding aangebracht tussen 1x/2x en 4x

al met al de viper kiest zelf in samenwerking met het moederboard of hij op 1x of 2x moet werken. :)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Weer wat geleerd, dacht dat het met de jumpers ging... Anyway, voor AGP 1x heb/had je twee jumpers nodig. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
:( Er moet toch een manier zijn, er zijn zat medlingen van mensen die het hebben gedaan van AGP 2x -> AGP 1x :( please help me, et lukt me echt nie, en me viper 770 is het enige wat me momenteel tegenhoudt om mijn celeron tualatin 1,1 @ 1,46Ghz te laten lopen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Op dinsdag 23 april 2002 15:14 schreef Jaromir het volgende:
:( Er moet toch een manier zijn, er zijn zat medlingen van mensen die het hebben gedaan van AGP 2x -> AGP 1x :( please help me, et lukt me echt nie, en me viper 770 is het enige wat me momenteel tegenhoudt om mijn celeron tualatin 1,1 @ 1,46Ghz te laten lopen
Volgens mij moet je het in je bios aanpassen wil je AGP 1X draaien. Lukt dat niet in de bios, dan moet je misschien ff een bios update erover heen gooien. Anders gaat het volgens mij niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik zou zeggen: stel in de bios 1x AGP in, en voor de zekerheid ook op de kaart zelf dmv jumpers.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Heb je Powerstrip al geprobeerd ?
Pagina: 1