verbouwen van kast

Pagina: 1
Acties:

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een zending delta-fans binnen met roosters. Ik heb al een plan op papier gezet over de plaatsing van die fans.
Aangezien ik dit nog nooit eerder heb gedaan , wil ik vragen of er mensen in de buurt van zaanstad zijn die mij zouden willen helpen met ventilatiegaten in mijn kast te maken.Dus geen slecht afgewerkte troep , maar gaten op maat met roostertjes ervoor , moet een nette job zijn.Ook misschien mensen die ervarig hebben met het customizen van kasten(verfje , etc.) , in de buurt van Zaandam aub.
Natuurlijk tegen een vergoeding.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Eehh...
Moet je dit gewoon niet zelf doen?
Je Tweakt je kast gewoon zelf man, daar ben je toch een tweaker voor?
voor alles is een eerste keer en je leert het door het zelf te doen.
Als je vragen hebt over hoe en wat dan doe je dat in het Forum, maar doe het gewoon zelf man!

Paradigm: Shift happens.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Je dacht toch niet , dat ik diegene alles wilde laten doen , het is de bedoeling dat ik ervan leer , en dat ik het juiste gereedschap voorhanden heb.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

koop een dremel(hoe schrijf je dat?) en kijk op [H]ardocp of tig andere sites hoe je "blowholes" moet maken

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 22:26

Paladin

Play Ball!

Ik heb zelf pas me kast nog helemaal geschilderd en gaten erin gezaagd.
Er zijn twee dingen die je moet hebben goed gereedschap en ruime ruimte om het te doen.
een dremel werkt makkelijk maar een decoupeerzaag kan ook.
oop het ijnste decoupeer ijzerzaagje wat er is en maak een voorteken op je last.
vervolgend boorje er een gat in en voila je kan er je ga in zagen.

Voor het suiten koop bij een autoshop metalic autolak en daaroverheen blanke lak.
schuur je kast heel fijn af en maak het goed stof en vetvrij met amonia.
vervolgens de verf en lak in dunne lagen opspuiten.

Ik hoop dat je hiermee wat verder bent gekomen.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb slechte ervaringen met een decoupeerzaag. Dat werkt alleen maar, als je je kast heel goed vlag en strak kan houden, bij mij 'danste' de zaag erdoorheen, met alle gevolgen van dien. Maakte mij op zich niet veel uit, mijn K6-2 wordt niet heet meer ! (toch maar eens een plaatje maken van de ramp)

• FatalError
  • Laatst online: 09:09
Ik heb zelf erg goede ervaringen met een decoupeerzaag, de dremel is niet uit de doos geweest:)
Je moet inderdaad de kast wel redelijk vast zetten. Ik heb om de voet van de decoupeerzaag een lap stof gespannen om krassen te voorkomen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Je kan ook nog als het een keer fout, zou gaan. Een kast kopen, waar de voorbereidingen al getroffen zijn.

Kijk op http://www.addtronics.com, op deze website staat de 7896A server kast. Deze heeft al de mogelijkheden op 10 fans te plaatsen.

Dit zou voor elke tweaker genoeg moeten zijn, maar je hebt ook extreme gevallen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

ja maar het is en blijft stoer om een flexiglas raampje erin te bouwen, of er een logo van te maken met neon licht erachter.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Dit serverkastje is ook te verkrijgen bij :

www.oc-shop.nl

-

• php
  • Niet online

php

Als je gaat decoupeerzagen, neem een scherp zaagje, zaag zeer rustig, (wat maakt het uit als je 5 minuten over een gat doet, ipv 1 minuut) en plak an te voren flink papiertape over het gedeelte waar de decoupeerzaag voer schuurt.

Officieel moet je de decoupeerzaag zo instellen dat hij zo langzaam mogelijk gaat, maar op volle snelheid en dan rustig bewegen geeft bij mij een beter resultaat.

Je kan ook een grote-gaten zaag gebruiken. Verkrijgbaar bij o.a. de kijkshop vor weinig.

• Mex
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

CR:(SSPOSTING :(:(

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 09:58

emzed

*

Ik heb er gaten ingeraust met een powervile. Eerst heel je kast leeghalen, aftekenen en vijlen maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.mauritsvlees.nl/test/voor.jpg

Echt héél netjes is het niet, maar die gaten zijn toch niet zichtbaar.
Sinds kort heb ik er ook een rooster voorgeplakt en een stoffilter! Daar zie je dus nooit iets over, iedereen maakt maar grote blowholes zonder zich druk te maken over de hoeveelheid stof die ronddwarrelt op (slaap)kamers. Ik raad het je zeker aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mauritsvlees.nl/test/achter.jpg
Ik kan mijn fans met een schakelaar op half of vol vermogen zetten. Op vol vermogen maakt het namelijk een teringherrie, vergis je niet!
Pagina: 1