Toon posts:

[win95] modem e-tech reageert nie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet het, windows 95, modem..bla bla..maar deze is niet van mij!!! gelukkig niet, ben veel te blij met de kabel. maar goed, daar gaat het nu niet over ik heb een probleem, ik ben al 3 dagen aan het stoeien met het volgende:

Ik heb een pc, windows 95, modem: e-tech, drivers van ambient (stond zo in het boekje) geinstalleerd, geen conficten geen ! of ? erbij..alle goed zou je denken, NIET dus. Zodra ik probeer contact te maken met internet krijg ik de melding dat de modem niet reageert en dat deze niet aanwezig of goed aangesloten is! Nou Ik heb alles geprobeerd, nieuwe driver, andere poort (com1, com2 meer zijn er niet op deze pc) |:(|:(|:(

Dus als iemand nog een origineel idee heeft, roep het maar!!
Ik weet het niet meer...alvast bedankt

(by the way, ik heb gezocht op het forum, maar ja helaas geen resultaat die ik zoek)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kun je met hyperterminal wel een verbinding krijgen?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
http://www.lapwing.nl/support/downloads/e-techmodem.htm

Hier ff de nieuwste drivers voor jouw type e-tech modem opzoeken, en daarmee nog eens proberen!

Verwijderd

Topicstarter
tussen 2 " het is wel een externe modem.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 22 april 2002 22:57 schreef Remco292 het volgende:
tussen 2 " het is wel een externe modem.
ow, als je dan toch bezig bent kijk eens met debug of je compoorten actief zijn en werken (ik ga ervanuit dat de meeste tweakers wel weten hoe dit moet, of het iig kunnen vinden).

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Doet het modem het wel op een andere PC?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

com poorten wel actief in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Com. poorten zijn actief, want com1 wordt normaal gebruikt door de muis en die doet het, als ik de modem op die poort zet krijg ik dezelfde melding. Modem is helemaal nieuw, dus ik mag er vanuit gaan dat ie het dan doet! dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook geen verbinding krijgen met de hyperterminal, en ik heb geen idee hoe ik moet kijken met debug!? kan iemand me dat misschien ff uitleggen hoe dat moet? ik weet het niet meer hoor...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 25 april 2002 16:50 schreef Remco292 het volgende:
Ik kan ook geen verbinding krijgen met de hyperterminal, en ik heb geen idee hoe ik moet kijken met debug!? kan iemand me dat misschien ff uitleggen hoe dat moet? ik weet het niet meer hoor...
je start debug, vervolgens typ je d40:00 en dan krijg je een lijstje te zien met daarin een rijtje getallen.
als je die even hier post dan kan ik even kijken welke poorten actief zijn en welke niet (het zijn geloof ik de eerste 4 getallen voor de eerste poort, dan de tweede 4 getallen voor de derde)

Verwijderd

Topicstarter
[img]"http://members1.chello.nl/~am.beelen/schema.jpg"[/img]

Ik hoop dat het te zien is zo

alvast bedankt

Hoe zet je eigenlijk plaatjes op dit forum>?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ubb codes gebruiken
code:
1
[IMG] URL [/IMG]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~am.beelen/schema.jpg

de F8 03 en F8 02 geven aan dat je compoorten herkend worden en actief zijn.

Verwijderd

Topicstarter
o oke, maar wat kan het dan zijn? De modem wordt netjes geinstalleerd, maar zodra ik verbing wil maken zegt dat hij geen verbinding met de modem kan leggen, de lampjes op de modem beginnen wel te knipperen, en verspringen meer niet?!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~am.beelen/schema.jpg

ff testen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

wat doet hyperterminal?
kun je de modem daarmee wel aanroepen?
en kijk eens naar het proggie RNAAPP of dat toevallig draait (blokeert de mdm in sommige gevallen).

Verwijderd

Topicstarter
Programma Rnaap draait niet, en Hyperterminal geeft dezelfde foutmelding als windows! Iemand nog ideeën?
Pagina: 1