Pitchen en stretchen, hoe BPM matchen?

Pagina: 1
Acties:

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:16
Klein vraagje, hoe krijg je het voor elkaar om met een tool als cooledit pro 2.0 van twee tracks de BPM's op een eenvoudige manier te synchronizeren?

Trial en error kost namelijk erg veel tijd en ik heb altijd net die kleine afwijking zodat je het na een minuut altijd kan horen.

Iemand tips, truucs of tools? Ik heb lopen zoeken naar plug-ins, maar die zijn er niet echt...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
van elk nummer 5 minuten lang het aantal beats tellen, dan zit je toch wel redelijk nauwkeurig hoor...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:16
Haha, ja maar het kost me 5 minuten...

Ik bedacht zelf ineens het volgende: Vet ver inzoomen, tot je 2 seconden op je scherm hebt. Dan dat stukje afspelen en kijken waar de pieken van de beats zitten, die kun je dan namelijk visueel waarnemen. Vervolgens tussen twee pieken selecteren en op de timescale kijken hoe lang het is. En dan dat terug rekenen hoevaak dat in een minuut past en hoppa... Komma nauwkeurig...

Vervolgens van een ander nummer hetzelfde doen en uitreken hoeveel procent er verschil tussen zit, dit toepassen op de slider in cooledit. Ben zelf beniewd hoe goed dit werkt...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mwa ik gok dat 't niet echt nauwkeurig zal werken
waar haal je je muziek vandaan? cd of plaat?
want zeker in het laatste gevalis jouw methode niet echt nauwkeurig

wat je wel zou kunnen doen, is bijv de tijd tussen 32 beats aflezen en dat omrekenen, da's al een stuk nauwkeuriger

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Er is een beatcounter van Cubic Carrot die vrij aardig werkt. Is weliswaar geen plugin, maar werkt wel goed.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• DjEeg
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 21:56
bpm studio gebruiken. werkt perfecto.

Verwijderd

Kijk is naar Sonic Foundry Acid Pro 3. Echt super relax programma om heel snel en simpel mee te beatmatchen ;)

Je kan gewoon trial downloaden van de site.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14

tomic

Smexylittlebabe!

hahahaah. maar meneer de topicstarter krijgt nog steeds geen antwoord op z'n vraag hoe je bpm kan matchen in Cooledit.

Je moet weten hoe snel beide nummers zijn. Dan kan je nummer 1 50% up of downpitchen, en nummer 2 ook.

Dan lopen de beats gelijk.

Toch maar een weblog?

Pagina: 1