Sinds vanmiddag wil mijn computer niet meer opstarten. Dat wil zeggen als ik hem aanzet geeft hij een lange piep, twee korte piepjes en daarna nog twee piepjes op twee verschillende toonhoogtes (lager dan de eerste drie). Ik kan op de site van Gigabyte vrij weinig vinden over piepjes (686LX4 mobo). Op een andere site stond wel het volgende:
Complicerende factor is dat ik drie dagen geleden een virusmailtje binnenkreeg (W32.Klez.H@mm) op de andere computer. Er kwam een melding van Norton dat het MBR op beide pc's veranderd was, maar ik had de melding even weggeklikt en daarna ben ik het vergeten|:(. De andere pc heeft wel een oude versie van het MBR teruggekregen. Kan het zijn dat dit er iets mee te maken heeft, het lijkt mij nogal sterk, want hij is na vrijdag meerdere malen opnieuw opgestart zonder problemen en deed het ook goed. Zo niet, is er iemand die weet wat het wel zou kunnen zijn?
specs:
Celeron 500@562 MHz
128 Mb RAM
Geforce 2MX
De eerste drie piepjes kunnen dus op een videokaartprobleem duiden (vandaar dat er geen beeld komt), maar de kaart doet het wel in een andere pc en omgekeerd doet hij nog steeds hetzelfde als ik een andere videokaart in de kapotte doe. Verder heb ik alle overige kaarten en het geheugen er ook uitgetrokken, net als de harde schijven.Currently there is only one beep code in BIOS. This code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialise the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps.
Complicerende factor is dat ik drie dagen geleden een virusmailtje binnenkreeg (W32.Klez.H@mm) op de andere computer. Er kwam een melding van Norton dat het MBR op beide pc's veranderd was, maar ik had de melding even weggeklikt en daarna ben ik het vergeten|:(. De andere pc heeft wel een oude versie van het MBR teruggekregen. Kan het zijn dat dit er iets mee te maken heeft, het lijkt mij nogal sterk, want hij is na vrijdag meerdere malen opnieuw opgestart zonder problemen en deed het ook goed. Zo niet, is er iemand die weet wat het wel zou kunnen zijn?
specs:
Celeron 500@562 MHz
128 Mb RAM
Geforce 2MX
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.