Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 15:26

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Topicstarter
Sinds vanmiddag wil mijn computer niet meer opstarten. Dat wil zeggen als ik hem aanzet geeft hij een lange piep, twee korte piepjes en daarna nog twee piepjes op twee verschillende toonhoogtes (lager dan de eerste drie). Ik kan op de site van Gigabyte vrij weinig vinden over piepjes (686LX4 mobo). Op een andere site stond wel het volgende:
Currently there is only one beep code in BIOS. This code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialise the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps.
De eerste drie piepjes kunnen dus op een videokaartprobleem duiden (vandaar dat er geen beeld komt), maar de kaart doet het wel in een andere pc en omgekeerd doet hij nog steeds hetzelfde als ik een andere videokaart in de kapotte doe. Verder heb ik alle overige kaarten en het geheugen er ook uitgetrokken, net als de harde schijven.

Complicerende factor is dat ik drie dagen geleden een virusmailtje binnenkreeg (W32.Klez.H@mm) op de andere computer. Er kwam een melding van Norton dat het MBR op beide pc's veranderd was, maar ik had de melding even weggeklikt en daarna ben ik het vergeten|:(. De andere pc heeft wel een oude versie van het MBR teruggekregen. Kan het zijn dat dit er iets mee te maken heeft, het lijkt mij nogal sterk, want hij is na vrijdag meerdere malen opnieuw opgestart zonder problemen en deed het ook goed. Zo niet, is er iemand die weet wat het wel zou kunnen zijn?

specs:
Celeron 500@562 MHz
128 Mb RAM
Geforce 2MX

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

tja, als je mbr beschadigt is moet je imho nog wel een bios scherm kunnen zien, kan je niet met een jumper je bios resetten?

Verwijderd

Aan de hand van die piepjes kun je zien wat er fout is :)

Check moederbord-boekje/site

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:23

tweakerbee

dus..?

Tsja, klinkt als een General_Failure >:)

You can't have everything. Where would you put it?

• General_Failure

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Topicstarter
Het probleem is dat er in het boekje niets staat over piepjes en op internet kan ik niet meer vinden dan in de bovenstaande quote.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 20:35 schreef General_Failure het volgende:
Het probleem is dat er in het boekje niets staat over piepjes en op internet kan ik niet meer vinden dan in de bovenstaande quote.
Zoek ergens naar de 'POST-codes' :) Zoekt en gij zult vinden :D

Die piepjes zijn nl van de POST

• General_Failure

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Topicstarter
Ik heb die POST-geluidjes even opgenomen en dit is het resultaat (wav, ong. 200 kb). Ik ben er nog niet achter wat het betekent. Iemand?

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 20:18 schreef U-96 het volgende:
tja, als je mbr beschadigt is moet je imho nog wel een bios scherm kunnen zien, kan je niet met een jumper je bios resetten?
Volgens mij is formateren genoeg hoor...

Verwijderd

Check ff of de kabels in de kast wel goed vast zitten of dat er geheugen loszit ofzo...wil ook wel eens voor dat soort problemen zorgen.

• General_Failure

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Topicstarter
Alle kabels en kaarten en dimms heb ik gecheckt, maar dat zit allemaal goed vast, dus dat is het niet.

Verwijderd

@mm virussen zijn meestal c-mos killers. die helpen dus je bios en je cmos over de ziek.

duss.......

• General_Failure

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Topicstarter
Norton antivirus zegt niet dat dit virus aan je c-mos gaat zitten. Deze zou files corrupt maken en bestanden doorsturen, dus ik denk dat dat virus het probleem niet is geweest.

Pagina: 1