Toon posts:

aantal pinnetjes op een svideo TVout meer dan svhs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heeft een SVHS/TV-out van een videokaart meer pinnetjes als de TV ingang van de TV?

S-VHS kan toch alleen beeldsignaal doorgeven? Of is S-VHS een combinatie van beeld en geluid?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is volgens mij dan geen "echte" s-video uit, maar een gecombineerde. Met een (bijgeleverd) verloop kabeltje kan je er s-video of composiet van maken.

Kies de volgende keer even een duidelijke topictitel BTW. "shvh/tv-out" is zo nietszeggend :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

idd abit siluro Gf 4 mx met tv-out heeft dat ook, is beeld en geluid combo . <-- verloop stekker incl. :)

maar ik denk dat ze ook los in de handel verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk zou ik een SVHS -> SCART kunnen gebruiken dan heb ik meteen beeld en geluid?

• JvS
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 22 april 2002 20:03 schreef Kyro2 het volgende:
idd abit siluro Gf 4 mx met tv-out heeft dat ook, is beeld en geluid combo . <-- verloop stekker incl. :)
Weet je dat HEEL zeker? Een videokaart met een geluid uit?? Lijkt me raar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Waarschijnlijk zijn die 3 extra zijn voor R, G en B. Althans dat is bij Matrox zo, er zitten in het midden 3 extra pinnetjes, wat het totaal op 7 brengt.. Zodoende kan je dus via een aparte (zelfgemaakte) kabel RGB op je TV krijgen, wat weer mooier is dan S-VHS. Als je het op je videokaart hebt is het een aanrader (als de software het ook ondersteund). Ik heb zelf zo'n RGB kabel gemaakt en dat is echt het mooiste TV-OUT beeld wat ik ooit heb gezien. Veel strakker dan S-VHS, en met minder kleurverloop.

P.s. JvS : uit S-VHS kan je zo composiet halen, daar zijn geen extra pinnetjes voor nodig.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

In Principe moet het verloopje bij de kaart geleverd worden.
Maar ik heb gemerkt dat ze los moeilijk te krijgen zijn.
Weet iemand misschien waar deze verloopjes van 7 pins te krijgen zijn?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:14
Op dinsdag 23 april 2002 10:16 schreef 12345 het volgende:
Weet iemand misschien waar deze verloopjes van 7 pins te krijgen zijn?
Neem contact op met je leverancier van je videokaart of ga eens informeren bij de winkel waar je je videokaart gekocht hebt. Die zullenje vast wel verder kunnen helpen :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Op maandag 22 april 2002 22:11 schreef FreeRider het volgende:

P.s. JvS : uit S-VHS kan je zo composiet halen, daar zijn geen extra pinnetjes voor nodig.
Is niet helemaal waar, om het echt *goed* te doen moet je een stukkie actieve electronica en een (analoge danwel digitale) delayline inbouwen. Wel kun je met een paar weerstandjes en condensatortjes een redelijke benadering ervan geven, maar tis niet ideaal.

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Op dinsdag 23 april 2002 15:42 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar, om het echt *goed* te doen moet je een stukkie actieve electronica en een (analoge danwel digitale) delayline inbouwen. Wel kun je met een paar weerstandjes en condensatortjes een redelijke benadering ervan geven, maar tis niet ideaal.
Hmm zit er dan electronica in die verloopjes ? ... Naar mijn weten is S-VHS gewoon een composiet signaal met daarbij een chrominatie en luminatie signaal. Ik hoefde voor mijn VGA kaart IIG niks in te stellen, kon zowel composiet als S-VHS tegelijkertijd gebruiken.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op mijn Asus zitten er meer pinnetjes omdat het gelijk video-out en video-in is.. maar geluid dat lijkt me sterk..

Verwijderd

Mijn Matrox G450-eTV haalt ook geluid uit een S-Video connector hoor, zo gek is dat niet... ;)
Ik baal er zelfs van, ik had toch echt wel verwacht toen ik 'em kocht dat ik geluid intern kon doorlussen naar de geluidskaart, maar dat moet dus extern, en ben je je line-in op je geluidskaart kwijt. :{

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:07 schreef Courage het volgende:
Mijn Matrox G450-eTV haalt ook geluid uit een S-Video connector hoor, zo gek is dat niet... ;)
Dacht dat we het over 'normale' videokaarten hadden en niet over Videokaarten met TV-tuners, dan ben je inderdaad al snel je line-in kwijt op je soundkaart.
Ik heb een dx3r (ofzo) van Creative voor Dvd en die heeft intern zo'n kabeltje van je cdrom naar geluidskaart dus ik ben mijn aux-kwijt maar dat vind ik geen probleem :-)

Verwijderd

hmm volgens mij moet ik de handleiding maar beter lezen volgende keer |:(

( Het is een s-vhs / composite uitgang )

gelukkig zijn er oplettende mods ;)
Pagina: 1