Toon posts:

Netwerk tussen 2 @Home internet PC's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een netwerkje met 2 pc's tot stand te brengen, waarbij beide pc's via een hub een @home verbinding hebben. In principe is er dus wel een verbinding, feitelijk kunnen beide pc's echter niet met elkaar communiceren, alleen met het internet (via de kabelmodem die weer aan de hub hangt). Nou vroeg ik me af of je ook een regulier netwerk tot stand kan brengen binnen een dergelijke configuratie.

Verwijderd

Als je dat via die hub wilt laten lopen, zul je moeten zorgen dat ze een IP-adres hebben in hetzelfde subnet. En ook dan schijnt het verkeer nog vaak via het internet te gaan (dus traag). Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar dat zegt 'men'.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik twee simpele netwerkkaartjes kopen, die in de beide PC's erbij stoppen en daartussen een crosskabeltje hangen. Is wel wat extra hardware maar het scheelt een hoop (mogelijke) ellende en vage problemen.

Verwijderd

Als je een goed intern netwerk wilt hebben en ook met beide PCs het internet op wilt, kun je idd het best een extra netwerkkaart en een crosscable gebruiken, en een softwarematige router zoals Winroute.
Via een hub kan wel maar dan moet je een extra IP adres bij @home aanvragen (kost je extra)