[ROUTER] Software matig

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Hoi,

Ik ben op zoek naar een software matige router, ik heb al freesco gebruikt, werk prachtig, veel features enzo, maar die kan niet omgaan met PPPoE (kabel modem) Ook de onofficiele PPPoE version deed niet veel.

Het moet allemaal draaien vanaf een 486 100mhz, 16mb. Er zit een hdd in, dus floppy based router is niet verplicht.

Oh ja, WinProxy WinRoute zou kunnen, maar dan kijg je dat het vanaf windows 95 moet draaien, en dat vermijd ik liever, want mijn router/server moet stabiel zijn.

[edit]ik bedoelde dus WinRoute

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Zolang je niet op die bak gaat werken verder, en dat lijkt me toch niet op een 486 dan kun je prima met windows 95 draaien.
En daar zijn zat oplossingen voor, alleen vraag je om een software router en je noemt winproxy wat dus geen router is (je beter een router nemen want die zijn sneller omdat ze op een lagere OSI-laag werken).
Winroute of Sygate draait perfect op een 486 (heb 't al 1 1/2 jaar stabiel draaien voor m'n internetsharing voor 4 pc's)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Gebruik zelf sinds een tijdje smoothwall, werkt erg goed en kan als het goed is ook met pppoe overweg (staat althans in het menu als keuze naast static en dhcp).

www.smoothwall.org

Slash Care
Mementô

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Freesco in combinatie met pppoe is al wel mogelijk hoor!
Zie http://www.freescosoft.com/cgi-bin/ib3-freesco/ikonboard.cgi?s=3c9e0b2349fbffff;act=ST;f=5;t=289 voor een locatie om te downloaden!
Ik heb er overigens geen ervaring mee!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Mogelijkheden genoeg lijkt me gebruik de search is voor de grap kom je er flink wat tegen, bijvoorbeeld E-smith of Clark connect etc. etc.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
softwarematige router, hardwarematige router,

maakt allemaal niks uit, uiteindelijk hebben ze allebei software nodig om te kunnen werken :)

anyway probeer www.coyotelinux.com eens, deze heb ik op het werk ook draaien en die is al ik weet niet mee hoe lang up and running (config doe je via windows, maar het proggie is op linux gebaseerd)

A wise man's life is based around fuck you

• LeonM
Op maandag 22 april 2002 19:26 schreef deff het volgende:
Gebruik zelf sinds een tijdje smoothwall, werkt erg goed en kan als het goed is ook met pppoe overweg (staat althans in het menu als keuze naast static en dhcp).

www.smoothwall.org
Downloading.... :Z (wanadoo cable dus heh :))

• LeonM
Op maandag 22 april 2002 19:30 schreef j_iscool het volgende:
Freesco in combinatie met pppoe is al wel mogelijk hoor!
Zie http://www.freescosoft.com/cgi-bin/ib3-freesco/ikonboard.cgi?s=3c9e0b2349fbffff;act=ST;f=5;t=289 voor een locatie om te downloaden!
Ik heb er overigens geen ervaring mee!
Ja die heb ik gelezen en gedownload (zei ik ook al, PPPoE edition voor fressco) maar ik krijg m maar niet werkend :(

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Op maandag 22 april 2002 19:33 schreef zwelgje het volgende:
softwarematige router, hardwarematige router,

maakt allemaal niks uit, uiteindelijk hebben ze allebei software nodig om te kunnen werken :)
da's natuurlijk onzin wat je nu zegt want embedded software zoals in hardware routers is wel even iets sneller en betrouwbaarder dan een software programmaatje op een besturingsysteem als windows of linux

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 22 april 2002 19:56 schreef Hutspot het volgende:

[..]

da's natuurlijk onzin wat je nu zegt want embedded software zoals in hardware routers is wel even iets sneller en betrouwbaarder dan een software programmaatje op een besturingsysteem als windows of linux
en wat dacht je wat voor software er in die embedded routers zaten....inderdaad vaak zijn die op een linux kernel gebaseerd (niet altijd overignens, zoals bij cisco etc)

en een goed getunede linux kernel (die gecompiled is om alleen, en alleen maar voor routingdoeleinden te fungeren is NET zo betrouwbaar als een hardware router

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1