[WinXP] SCSI brander+Nero=bufferunderrun

Pagina: 1
Acties:

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-04 16:28
Ik heb de volgende spullen in me pc zitten:
-Win XP Pro
-Adaptec 19160
-IBM DMVS 36 10k rpm U160
-Plextor 40x SCSI
-Plextor 12x4x32 SCSI

als ik met nero brand dan krijg ik altijd een bufferunderrun
bij simuleren en bij branden
hiervoor draaide ik Win2k Pro en had ik nergens last van

wat kan ik hier aan doen ??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de terminatie heb je neem ik aan wel goed zitten? (ok het draaide onder 2000 pro goed maar toch)..

check dit even,

A wise man's life is based around fuck you

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 05:54

Majapro

Deventer

mijn plex 12X scsi is burn proof (ook XP) de jouwe niet?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• MnM
de terminator zit goed er is nix aan het SCSI systeem veranderd.

De Plextor 12x4x32 (W124TS) heeft geen burnproof.
waarschijnlijk heb jij de 12x10x32 (W1210TS)

Verwijderd

Had hetzelfde probleem alleen dan met een Adaptec 29160N kaart. In mijn geval waren het de brakke drivers. Op de site van adaptec waren er al vrij snel nieuwe te halen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

[topic=474851/1]

Niet SCSI, maar wellicht gerelateerd probleem...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Bij mij lag het idd aan de SCSI drivers :( De beta drivers van Adaptec verhielpen het probleem!
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=/Product/ASC-29160&filekey=u160_winxp_drv_rc1.exe

Release notes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
This driver has been developed to overcome speed negation 
issues with some devices, like scanners, CDs and CD-Rs,
that may default to the slowest speed (asynchronous) 
when using the embedded driver in XP. This can cause
buffer under-runs on some CD Recorders. You DO NOT
need this driver unless you are experiencing these 
issues.

webOS all the way!

• MnM
ik ga de drivers updaten, hebben jullie ook nog iets van Aspi geinstalleerd ??

• MnM
nieuwe drivers hebben nix geholpen en ik heb Aspi 4.6 geinstalleerd, wat ook nix hielp...

iemand nog een optie ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 23 april 2002 11:25 schreef MnM het volgende:
nieuwe drivers hebben nix geholpen en ik heb Aspi 4.6 geinstalleerd, wat ook nix hielp...

iemand nog een optie ?
je zei dat de terminatie wel 'goed' zat, heb je voor ons een overzichtje van hoe je het getermineerd hebt?

dan wordt het mischien wat duidelijker (het zou best kunnen dat daar toch iets fout zit namelijk, ondanks het feit dat w2k er wel goed mee werkte,

A wise man's life is based around fuck you

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik had dat probleem trouwens ook, toen bleek dat ik m'n terminatie niet goed had staan |:( Had daarvoor altijd perfect gewerkt onder win2k :? Onder XP kon ik maar op max. 8x fikken ofzo zonder buffer underrun :(

webOS all the way!

• MnM
Me SCSI opstelling:

Host: Adaptec ASC 19160 (ID:7 bijde kanalen zijn getermineerd op de kaart)

HD: IBM DMVS 36ZX 10.000 rpm U160 (ID:0 68 pins kabel,kabel is terminated aan het einde en de host is ook getermineerd)

CDrom: Plextor 40x (ID:3 50 pins kabel, Speler is niet getermineerd)

Brander: Plextor 12x4x32 (ID:4 50 pins kabel, Brander is getermineerd, kaart is getermineerd)

Alles is naar mijn idee goed aangesloten, maar ik hoor het graag als het niet zo is.

• MnM
iemand ?

Verwijderd

Voor Windows XP heb je een speciale Nero versie nodig, wanneer je de originele Nero cd hebt, kan je gratis upgraden naar de nieuwe versie te downloaden op http://www.nero.com

• MnM
ik heb nero 5.5.8.0 die is geschikt voor windows XP

Verwijderd

ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die wel es problemen heeft met z'n 124. ben ook een tijdje aan het stoeien geweest met het aansluiten van de plextor op een p2bs. 3 weken om precies te zijn. het volgende liep ik tegenaan:
gebruikte componenten
1x seagate cheetah,
2 andere scsi schijven
1 plextor 32x
1 plextor 124
1 toshiba dvd
asus p2bs met zo'n adaptec chip
diamond fireport 40.
os = win98se

- nero 5.0 en scsi id 124 op 7 detecteerde 124 niet.
- toshiba dvd scsi en 124 gaven hele vage problemen en wilde absoluut niets branden.
- de 124 op een 16 bits scsi kanaal gaf daarbij ook nog es problemen.

mijn oplossing:
- 124 op scsi-fast gezet = 20 mb/s
- id niet op 7 gezet.
- dvd verkocht en ide erin gezet.
- door het rotzooien met alle jumpers, heb ik uiteindelijk alles op parity gezet. (helaas tijdens knustelen ook een volledige partitie verloren. had hdd van parity afgehaald)
terminators weet ik niet meer uit mijn hoofd.

het lag niet zozeer aan het os bij mij, ik ging van een fireport 40 naar de asus p2bs. in de oude opstelling werkte hij wel dus vond het wat frustrerend.......

advies:
start je opstelling met een hdd en de 124 en probeer of je images kan branden. dat was mijn uitgangspunt na 1 week.....

suc6

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Heb je de laatste firmware?

Ik had dat dus ook, kon eigenlijk alleen op 8x branden anders ging het fout na de flash eigenlijk nooit meer problemen gehad. Ik heb de PX-W124TSi/T3

http://www.plextor.be/English/technical/downld_firmw_124TS.html

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• MnM
ik had al reeds de laatste firmware, maar ik had meer het idee dat de me plextor 40x de oorzaak was, ik heb nu de snelheden in me bios van 160(auto) terug gezet naar 10MB/s en nu kan ik weer alles (behalve rebooten >:)) met me pc doen voor ik een buffer underun krijg.

tnx all !!!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op vrijdag 26 april 2002 13:17 schreef MnM het volgende:
ik had al reeds de laatste firmware, maar ik had meer het idee dat de me plextor 40x de oorzaak was, ik heb nu de snelheden in me bios van 160(auto) terug gezet naar 10MB/s en nu kan ik weer alles (behalve rebooten >:)) met me pc doen voor ik een buffer underun krijg.

tnx all !!!
Ik heb dat probleem ook gehad, je kan het volgende doen... en wel ZONDER dat je de instllingen op 10MB/s zet.
De adaptec 19160 is nl het probleem, enkel in de BIOS van de Adaptec DOMAIN VALIDATION diablen... en je brander werkt weer als vanouds.. echt!!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• MnM
dat was voor mij in Win2k idd de oplossing (domain validation off) maar in winxp werkte dat dus ook niet lekker
nu gaat alles weer goed, en de cd-speler/brander trekt toch niet meer als 10MB/s

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 18:35
Ik had hetzelfde met een Yamaha 6416 SCSI brander in een oude PC. Die kreeg ineens ook bufferunderruns (alleen nog maar, kon geen CD's meer branden) en hij kon de buffer niet meer leegmaken. Andere SCSI-kaart nog geprobeerd ... maakte ook niet uit. Hij zit nu nog in die PC (nu router) en werkt nog wel gewoon als CD-Rom-speler ... ik ga er eigenlijk vanuit dat ie kaduuk is omdat het probleem ook zo plotseling onstond, maar ik ga maar eens proberen om de firmware te updaten ... misschien dat 't werkt.
Pagina: 1