[router+firewall] Welke optie is beter?

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb op dit moment 2 opties om een router+firewall te implementeren in mijn netwerkje thuis:

1) 486/PI Pc'tje met FreeSCO
2) xDSL routertje

Optie nummer 1 is natuurlijk het goedkoopst en leer je het meeste van. Maar buiten dat, is een xDSL routertje niet handzamer een handiger? Het staat iig wel netter. Wat lijkt jullie het beste?

Optie 3: Het gebruiken van mijn ADSL modem als "volwassen" router heb ik door de vele (rare) problemen opgegeven.
Hij zal in het geval van optie 1 wel als routertje fungeren, maar dan uitgerust met SIP Spoofing, en meer niet.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Optie 3: Het gebruiken van mijn ADSL modem als "volwassen" router heb ik door de vele (rare) problemen opgegeven.
Ik weet niet welke problemen jij ermee hebt, maar als je alles goed hebt ingesteld (als een "ervaren" tweaker betaamd) moet alles gewoon werken. Ik zou als je toch moet kiezen tussen 1 & 2 kiezen voor 1, je leert er het meeste van, en die ervaring kan je dan weer doorpasen naar anderen die misschien wel met problemen komen te zitten

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Houd er rekening mee dat je met een FreeSCO-bak niet langer dan een half uur achterelkaar kunt (bijvoorbeeld) Counter-Striken. De poortbuffer (ofzoiets) van FreeSCO zit dan vol en die wordt (dacht ik) een keer per uur gereset. Om weer een half uurtje te kunnen spelen moet je dus die buffer legen door bijvoorbeeld de bak te rebooten. Als ik ga spelen plug ik meestal ff de kabel rechtstreeks in m'n pc. (vrijgeven, ompluggen, vernieuwen)

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:45 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ik weet niet welke problemen jij ermee hebt, maar als je alles goed hebt ingesteld (als een "ervaren" tweaker betaamd) moet alles gewoon werken. Ik zou als je toch moet kiezen tussen 1 & 2 kiezen voor 1, je leert er het meeste van, en die ervaring kan je dan weer doorpasen naar anderen die misschien wel met problemen komen te zitten
Ok tnx, ik dacht zelf toch ook al dat optie 1 het beste is.

Als ik het goed begrijp route je netwerkverkeer van eth0 (inet kant) naar eth1 (LAN kant) en vice versa.
Maar als je bij eth0 opgeeft dat inkomende poort 80 door mag naar eth1, moet je op eth1 dan ook nog opgeven naar welke PC in mijn LAN (de webserver dus) die pakketjes toe moeten? Of kan je zo gewoon laten broadcasten?

@GerbenW: Tnx for the message. Ik zal het in acht nemen!

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Ik zou voor de Freesco bak gaan, ik heb er nu ook eentje draaien en het is best wel cool om zo'n mini-linux bak te hebben vindt ik L)
Ik weet niet of het een uniek CS probleem is, maar ik heb geen enkel probleem met andere online games. De laatste reboot van mijn router was in februari :) Ik heb wel de extra modules die bij freesco zaten draaien (o.m. quake module en icq module - het kan zijn dat die het probleem wat GerbenW schetst voorkomen)
Ook voor poort 80 niets specifieks ingesteld.