Toon posts:

[WC] Oude verwarmingsradiator gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey ik wil nu dus waterkoeling, aangezien mijn proc wegens onbekende reden elke week 1 graad warmer wordt (idle).
Nu heb ik een oude verwarmingsradiator, ik wou weten of deze bruikbaar is. Ik wou, aangezien deze radiator zo groot is, geen reservoir gebruiken. De ruimte of lengte van de slangen is geen probleem.
Is dit mogelijk of moet ik dan een ontzettend sterke pomp hebben?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
ja waarschijnlijk met een eheim 1250 liter/uur
zolang er niet te veel hoogte verschil in zit

Reality beats fiction by far!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

weekelijks een graad warmer : logisch met dit weer

tip: ga wat lezen over waterkoeling, want jouw redenering klopt niet. Begin bij de guide op www.waterkoeling.nl

Verwijderd

hmmz elke week 1 graad warmer,...hehe hoeveel weken staat je pc tje al aan dan? Ik hoop niet lang,..dan zou ie over de 100 graden zijn :S

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
stof uit je pc halen en iid het weer kan ook wonderen doen ;)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
ALS je een oude radiator gaat gebruiken, spoel hem dan grondig schoon met iets van gootsteen ontstopper of azijn.. er zit vaak zulke enorme bagger in, echt smerig. Verder denk ik wel dat het werkt, zo'n sterke pomp heb je ook weer niet nodig, zolang het water maar makkelijk naar boven gepompt wordt. Ik denk zelf dat een 600 l/u pompje al aardig functioneert.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:44 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
hmmz elke week 1 graad warmer,...hehe hoeveel weken staat je pc tje al aan dan? Ik hoop niet lang,..dan zou ie over de 100 graden zijn :S
Nee hij staat hooguit 10 uur per dag aan maar gewoon na een week is de idle temp. opeens een graad hoger (gaat natuurlijk geleidelijk, maar hij kan geen tiende graden meten).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:43 schreef epsilon het volgende:

tip: ga wat lezen over waterkoeling, want jouw redenering klopt niet. Begin bij de guide op www.waterkoeling.nl
Hmmmz daar heb ik gekeken kun je ook zeggen wat er niet klopt??

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Topictitel aangepast, lekker onduidelijk..

Verwijderd

Topicstarter
Viel toch wel mee? Na goed misschien trekt dit zelfs wel meer mensen ;)]

edit: 250e post! Jammer genoeg niet echt een fantastische ;)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 18:45 schreef agressive het volgende:
stof uit je pc halen en iid het weer kan ook wonderen doen ;)
[offtopIc]

dude! die M12 model 2001 heb ik ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat klopt er nou niet aan me redenering??

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

D'r heeft al eens iemand een gewone huiskamer radiator gebruikt voor z'n wc. Dus het is zeker mogelijk. I kweet niet meer wie dit was, maar misschien kun je met de seach wat vinden (hoewel ik geen flauw idee heb welke zoektermen je dan moet gebruiken :) )

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:21 schreef Devil het volgende:
... maar misschien kun je met de seach wat vinden (hoewel ik geen flauw idee heb welke zoektermen je dan moet gebruiken :) )
Dat was ook mijn probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds nix gevonden... Wat is nou de fout?

Verwijderd

Lijkt mij dat het wel kan.
De reden waarom kleine radiatoren zoveel lamellen hebben, is om het oppervlak te vergroten.
Bij een CVradiator is dat niet nodig.

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
Heb je misschien een plaatje ervan? Ik denk dat het wel moet kunnen, maar dan heb je misschien 2 pompjes in-line nodig. 1 ervoor en 1 erna. Voor de rest weet ik het ook niet...

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

Pagina: 1