MMX performance van m'n Celeron ondermaats... ?

Pagina: 1
Acties:

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Ik heb mijn Celeron eens met SiSoft Sandra 2002 gebenched. Nu kloppen alle waarden wel ongeveer met vergelijkbare procs, behalve de Integer MMX score. tIs een Celly400, en hij doet zelfs onder voor een Celly266! Moet ik iets wijzigen aan software-instellingen of zou het aan mijn proc kunnen liggen?

Voor een 66kbytes screenshot van Sandra, zie http://www.endoria.net/upload/index.php/1910631663

gegevens:
Celeron 400 (nu @450 overigens, maar op 400 was-ie ook te traag)
Gigabyte GA-6BXE (BX chipset)
RAM no-name 32M+64M CAS2

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Het is Sisoft maar, niks om je over druk te maken :) Je kan ook niks instellen verder.

Overigens, wat is dat voor *&^#%$@ link :? Als ik de explorer window over m'n desktop beweeg vliegt hier 3GHz aan XP power direct naar de 100%....

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Abbadon er is iets fout met je setup :) die link doet echt niets geks hoor...

On-topic: inderdaad, het is Sandra maar :) Of kan dit nog aan RAM instellingen liggen (dan zou het bij andere operaties toch ook naar voren moeten komen)?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:47 schreef Abbadon het volgende:
Overigens, wat is dat voor *&^#%$@ link :? Als ik de explorer window over m'n desktop beweeg vliegt hier 3GHz aan XP power direct naar de 100%....
uhh, hier werkt het priemaa met 1/7 van die kracht en win98se... Misschien een brak stukje code voor png-plaatjes? Of kan je hem helemaal niet openen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 22 april 2002 18:55 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

uhh, hier werkt het priemaa met 1/7 van die kracht en win98se... Misschien een brak stukje code voor png-plaatjes? Of kan je hem helemaal niet openen?
Ik kan 'm wel openen, komt Quicktime hier in actie, en is er niks aan handje. Maar zodra ik 'm over m'n desktop beweeg.... bats 100% full-load. Weird.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zou dat komen doordat de Quicktime players op het Win32 platform helemaal niet zulke fijne programma's zijn? Zoiezo, waarvoor wordt QT dan gebruikt? Je kunt dit toch gewoon met je IE of Netscape bekijken?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:54 schreef limoentje het volgende:
On-topic: inderdaad, het is Sandra maar :) Of kan dit nog aan RAM instellingen liggen (dan zou het bij andere operaties toch ook naar voren moeten komen)?
Nee, ik ben verder vrij redelijk ingelezen in the art of BIOS setten, dus dat RAM werkt wel op maximale snelheid. Ik kende Sandra verder niet maar dat is dus een beetje een natte-vinger-bench, begrijp ik. Bedankt, ik ben weer gerustgesteld :)

Verwijderd

de performance van elke celleron is ondermaats
die dingen zuigen zwaar

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
Op maandag 22 april 2002 20:49 schreef subgrafix3d het volgende:
die dingen zuigen zwaar
subgrafix3d heeft gesproken... UGH!

ik ben t er mee eens......celeron sux big time

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Als dit om een Mendocinno Celery gaat ,is dit een nette score :) "nofi"
Ik weet haast zeker dat het een mendocinno is..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op maandag 22 april 2002 20:49 schreef subgrafix3d het volgende:
die dingen zuigen zwaar
leuke onderbouwing ;)

VOlgens mij valt reuze meej,'
k'heb er nooit zelf een hehad, maar wat ik ervan geproefd heb op allerlei plekken viel me toch niet echt tegen...

(okok, toen zat ik nog met een PIII 450 ;))

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 20:54 schreef Speedy-J het volgende:
Als dit om een Mendocinno Celery gaat ,is dit een nette score :) "nofi"
Ik weet haast zeker dat het een mendocinno is..
He stom, ik ben weer onvolledig in mijn info. Hij zit op een Slot1 mobo, maar tis een PPGA verpakte unit, met een Chaintech PPGA->Slot1 kaartje. En ja, volgens mij een Mendocino (er was toch geen andere 400MHz PPGA Celeron core?). Maar vergeleken met benches uit de database is het nog steeds geen nette score.

edit: trouwens, Sandra geeft ook al aan dat explorer te veel geheugen gebruikt.... :D En dat mijn Realtek Ethernetkaartje een te hoge latency heeft... en dan wel hoge IDE benches geven... * John_Glenn gelooft het zo langzamerhand wel met die tips.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

edit: trouwens, Sandra geeft ook al aan dat explorer te veel geheugen gebruikt.... En dat mijn Realtek Ethernetkaartje een te hoge latency heeft... en dan wel hoge IDE benches geven... * John_Glenn gelooft het zo langzamerhand wel met die tips.
hmm ja kijk ,als je al aangeeft dat hij nogal een hoge latency heb op de pci bus ,lijk me dat ook de oorzaak van je lagere score .
Het neemt een boel cpu cycles in beslag om die nic dan draaiende te houden :)
En dan ga jij nog es benchen :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 23:33 schreef Speedy-J het volgende:
hmm ja kijk ,als je al aangeeft dat hij nogal een hoge latency heb op de pci bus ,lijk me dat ook de oorzaak van je lagere score .
Het neemt een boel cpu cycles in beslag om die nic dan draaiende te houden :)
En dan ga jij nog es benchen :)
Nee volgens mij is die hoge latency dus ook een foute bepaling in Sandra. Want alle andere benches (behalve de MMX bench bedoel ik) komen normaal uit.

edit - offtopic: Speedy-J, je Mijn Bakken pagina is bij mij echt niet te lezen in IE6. Wil er wel een screenshotje van maken evt.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Laten we het probleem dan op Sandra afschuiven .
Ik moet zeggen ,ik neem het good looking proggie op een korreltje zout..

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 22 april 2002 23:36 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

edit - offtopic: Speedy-J, je Mijn Bakken pagina is bij mij echt niet te lezen in IE6. Wil er wel een screenshotje van maken evt.
hmm zit je met win XP of met Win 2k :?
Die laaste ken de pagina wel es weergeven zodat alles doorelkaar staat :)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:46 schreef Speedy-J het volgende:
hmm zit je met win XP of met Win 2k :?
Die laaste ken de pagina wel es weergeven zodat alles doorelkaar staat :)
Win98, maar idd staat alles doormekaar. Ik heb dat met meer pagina's trouwens. Zal straks ns Opera installen, om ff te kijken.

edit: in Opera 6 dezelfde weergave.... beetje brak :?
Pagina: 1