Toon posts:

Beeldscherm heeel erg donker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beeldscherm is heel erg donker, ik kan het niet veranderen met de knopjes op t beeldscherm. Ik kan de kleuren wel wijzigen onder windows, maar met spellen enz. is t gewoon weer donker. Ik moet dan altijd de gamma heel hoog zetten. Ik weet niet precies wat voor beeldscherm ik heb er staat aan de linker kant zo'n sticker op van ENERGY (met daaronder EPA POLLUTION PREVENTER)en aan de rechterkant staat er Low Radiation. Weten julle wat het probleem is?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

heb ik ook altijd...

Vooral in spellen als UT, ik kon dat intro filmpje nooit zien tenzij ik met Powerstrip de gamma op weetikhoe hoog zette...
Verandering van OpenGL driver naar Direct3D was het weer gewoon licht...

Helaas heb ik hier ook last van in bv Renegade...
altijd eerst de gamma zwaar omhoog...

Iemand die weet hoe dit zou kunnen komen :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:46
Ik had het probleem ook op mijn LCD ... en ik maar vloeken omdat ik dacht dat het aan het LCD lag :)
Gewoon -voor UT toch- nieuwe OpenGL renderers downloaden op http://unreal.epicgames.com/ en je probleem is opgelost :)
Simpel :) maar je moet het weten ;)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik had dat probleem dus ook alleen met quake 3 en dat probleem had ik pas toen ik overging van win98se naar win2k
kon bijna niks meer zien erg donker

maar weer lekker terug gegaan naar win98se en quake draait weer als een zonnetje

bij mij lag dit dus aan het besturings systeem

misschien bij jullie ook

heppie win2k geinstalleerd??? 1 tip ga terug naar win 98

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Ik heb het ook bij CS, ligt gewoon aan de gamma van je scherm.

Ikzelf gebruik powerstrip om het omhoog te zetten. Werkt errug goed.

Je kan ook je beeldscherm openschroeven, daar zitten ergens gloof ik 4 schroeven. RGB en 1tje voor je gamma als ik het me goed herinner.

1 tip: haal eerst de stekker eruit :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gewoon altijd volgens mij ook als ik mijn pc opstart is t donkerder als normaal! kan ik dit niet software matig veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 21:25 schreef Raiden het volgende:
Ik heb het gewoon altijd volgens mij ook als ik mijn pc opstart is t donkerder als normaal! kan ik dit niet software matig veranderen?
verder niemand die mij kan helpen? Ik kan het wel corrigeren met kleurbeheer maar dat helpt niet in games zoals tony hawk 3 want daar kan ik volgens mij de gamma of brigthness niet instellen!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op maandag 22 april 2002 20:41 schreef Doppert het volgende:
Wij krijgen ruzie geloof ik :P

Repareren doe je zo.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:06
Powerstrip doet wonders. Lekker voorkeuze kleurinstellingen defigneren. Heb ik hier voor mijn tv-out gedaan, maar in jouw situatie moet dat ook kunnen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 22:30 schreef Terror het volgende:
Powerstrip doet wonders. Lekker voorkeuze kleurinstellingen defigneren. Heb ik hier voor mijn tv-out gedaan, maar in jouw situatie moet dat ook kunnen.
kortom: met powerstrip blijven de instellingen bewaard tijdens games en divx films?

Verwijderd

OpengL == donkerder dus ? kan je dat niet ergens bij je OPENGL settings neerkwakken dat die lichter moet?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik weet wel dat divx en DVD direct DRAW zijn en die alleen invloedbaar zijn uit het programma (kan het verkeerd hebben :( )

Opengl is totaal anders dan direct 3d, dus pas daar mee op.

Als je een Asus (eigen ervaring) kun je een menutje inschakelen dat tijdens spellen je eigen gamma, brightness en nog iets :P kan instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 15:58 schreef Dannyke het volgende:
OpengL == donkerder dus ? kan je dat niet ergens bij je OPENGL settings neerkwakken dat die lichter moet?
wat bedoel je?

Verwijderd

Hoe oud je is monitor? Ik heb een oude monitor en over de jaren is hij steeds donkerder geworden. Gewoon weg niets aan te doen. Misschien dat het hier aan ligt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 18:19 schreef raglam het volgende:
Hoe oud je is monitor? Ik heb een oude monitor en over de jaren is hij steeds donkerder geworden. Gewoon weg niets aan te doen. Misschien dat het hier aan ligt
ik denk zo'n 5 jaartjes ofzo! Maar met powerstrip kan ik m lichter maken! Maar helpt dat ook met games?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 454, die geeft een perfect beeld alleen in Quake 3d is het beeld inderdaad zo donker dat ik haast niks zie. Ik heb een Club3d radeon 8500.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 15:58 schreef Dannyke het volgende:
OpenGL heeft, als ik het me goed herinner, geen eens een settings-venster...

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Drivers man....

Wat voor drivers heb je!!?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net powerstrip geinstalleerd. En de gamma veranderd, maar in thps3 is hij nog steeds heel donker. Bijvoorbeeld in het eerste level kan ik bij sommige stukken niks zien!
Dus hoe krijg ik mijn beeldscherm dan lichter? OF doe ik iets fout?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 21:41 schreef Dinictus het volgende:
Drivers man....

Wat voor drivers heb je!!?
vooor wat? mijn videokaart? 28.23_winxp (ook voor win2k) dat is de versie die ik heb op mijn computer!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op maandag 22 april 2002 20:41 schreef Doppert het volgende:
ik had dat probleem dus ook alleen met quake 3 en dat probleem had ik pas toen ik overging van win98se naar win2k
kon bijna niks meer zien erg donker

maar weer lekker terug gegaan naar win98se en quake draait weer als een zonnetje

bij mij lag dit dus aan het besturings systeem

misschien bij jullie ook

nou...doe maar niet terug gaan naar '98. 2000 is veel fijner. en met een beetje zoeken had je kunnen vinden dat je bij Q3A in 2K dit in je console van Q3A moet typen: r_ignorehwgamma 1

dan had je het gefixed en nog met 2K gedraaid.

btw: de 1 kan ook een 0 zijn. weet niet meer precies, moet je ff proberen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 18:21 schreef Raiden het volgende:

ik denk zo'n 5 jaartjes ofzo! Maar met powerstrip kan ik m lichter maken! Maar helpt dat ook met games?
Dan ligt het dus echt aan de leeftijd denk ik. Elke monitor heeft de neiging donkerder te worden na zo'n tijd. 5 jaar is oud voor een monitor. Hier is weinig aan te doen lijkt me verder.

Verwijderd

Ik had dat ook bij een oud scherm. Opengehaald bleken er binnenin nog pinnetjes ofzo te zitten waarmee je de brightness weer wat kon opvoeren tot heel erg licht zelfs, maar of dit aan te raden is en of het voor elk scherm geldt weet ik zo niet.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je de search even gebruikt kom je op enkele topics over het afstellen van de Screen-regelaar op je hoogspanningstrafo (ja, de monitor moet dus even open).

Dan los je het probleem in de hardware op, dat lijkt me op zich beter dan de genoemde software-lapmiddeltjes.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1