Toon posts:

Toshiba satellite 110 CS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik startte vandaag m'n laptop op een oudje (P75 16mbram)
maar hij doet heel vreemd, het lijkt wel of m'n moederbord in de war is. Hij kent maar twee soorten letter onder dos:
^0 en ^A. Ik kom nergens meer in, gisteren deed hij het nog goed maar nu is ie gewoon kaduuk.

Ik heb ook een toets genaamd FN als ik hier op druk gaat er een icoontje branden (een soort vierkant met 4 diagonale pijlen) En als ik op <- druk gaat de pc op standby.

Ik kom wel in windows maar kan er bijna niks doen.

Er staat veel voor school op, dus als iemand een mogelijke oplossing heeft post 'm dan even!

Verwijderd

misschien is het ram brak? Kan je memtest86 draaien?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon via dos?

Ik kan geen commando's intikken onder dos of windows ook niet met een opstartdiskette.

- Ik heb de BIOS succesvol geupdated maar dit had geen effect

- Ik heb een Extern toetsenbord aangesloten, had ook geen effect.

- Ik kan dus in feite niks doen. Commandos zien eruit als ^O'''^A= AB

Hij is behoorlijk vanslag.

Setup.exe of format C: /q kan ook niet.

Ik heb echt geen idee

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Denk niet dat het je mem is.

Misschien zit je control toets vast ? dan krijg je die combo's ook.

Probeer het ook eens via een dos floppy of win98 boot cd als je cdrom hebt. En dan de hdd losgekoppeld, dan weet je zeker of het geen virus oid is.

Maar ik denk dus de control toets. Of dat de flatcable van het toetsenbord naar het moederbord brak is :{

/edit: optie 2 valt dus af, je had een extern toetsenbord geprobeerd.

optie 1 niet, check dat eens ? effe de control een beetje extra opwippen en er een paar honderd keer op tikken, heel snel enzo.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb de HD eruit gehaald en met de opstartflop van win98 geboot, maar nee hoor nog steeds hetzelfde probleem.

Suggesties iemand?

Hoe krijg ik trouwends m'n laptop open om te kijken of die kabel goed zit, ik heb de vier schrijfjes losgemaakt maar hij wil niet open?!

Verwijderd

Ik heb ook zon laptop.
Heb ook het zelfde probleem gehad

Bij mij lag het eraan dat het kabeltje van het Toetsenbord er niet goed in zat ( dus kijk ff onder het toetsen bord) of dat kabeltje er goed in zit.

Of wat ook wel wil helpen ( zelf ondervonden)

Hem helemaal uit elkaar halen en weer in mekaar dus stekkertjes aansluitingen enz.

Veel succes

Als je nog vragen heb over de laptop

Mail me maar

Sunrise@achterdepc.nl

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
hang eens een keyboard extern eraan, en gooi interne los(trek die strip eraf en pleur keyboard erit en flatcable los), het best kun je een oud (din) jeyb gebruiken met een convertertje naar ps/2 , als ie dan nog zo vreemd doet is het software matig og mem/mobo
Pagina: 1