Toon posts:

Wanneer gaat Chello/UPC failiet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic, tot wanneer hebben ze uitgestelde betaling gehad van rentes etc?

kheb dit ff nodig maar kan het niet zo snel vinden...

alvast bedankt :)

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 18:52

dwaas

_

het boeit me meer wat er gebeurt met de gebruikers van chello en de rekeningen en regelingen en dergelijke

King for a day,... fool for a lifetime.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:13 schreef dwaas het volgende:
het boeit me meer wat er gebeurt met de gebruikers van chello en de rekeningen en regelingen en dergelijke
mij ook wel, maar kwil ook ff die datum enzo hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
UPC schort rentebetaling van 113 miljoen euro op
2002-03-04 09:00:00
AMSTERDAM (ANP) - Het kabelbedrijf UPC heeft een rentebetaling van 113
miljoen euro aan obligatiehouders opgeschort. UPC had aanvankelijk tot
maandag de tijd die rente op obligaties te betalen.

Verder zien banken er volgens UPC vanaf tot 3 juni 2002 een krediet
van 4 miljard euro terug te eisen, waarvan al 3,2 miljard is
opgenomen. De banken hadden het recht hiertoe als UPC andere leningen
niet kon terugbetalen.

UPC is bezig zijn financiële positie te herstructureren. Het bedrijf
maakte begin februari bekend met een serie transacties zijn schuld te
willen omzetten in nieuwe aandelen. Het gaat om ongeveer 6 miljard
euro aan obligaties en 1,5 miljard euro aan converteerbare preferente
aandelen.

Als de obligatiehouders instemmen met het plan, zien zij een groot
deel van hun investering in rook opgaan. Bovendien zien de huidige
beleggers hun aandelen ,,substantieel'' verwateren.
3 juni 2002 zal UPC dus Failiet gaan :P

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ze moeten nie failliet, want dan kan ik nie meer GoTten :P :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
volgens de laatste geruchten zijn ze al failliet toch ( of bijna) ? zoeken alleen overname kanditaat? geen telefoon meer beantwoorden enz

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Bij mijn weten gaat UPC helemaal niet failliet en neemt Liberty Media UPC gewoon helemaal over op het laatste moment..

UPC is van United Global Com (UGC) en UGC is van Liberty Media.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 11:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

3 juni idd.

Geweldig eindelijk die smerige rommel weg. Vandaag btw Priority telecom in 3 provincies down, kan al de hele dag nie bellen. Rommel, troep weg dat UPC onmiddelijk! :(

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 22 april 2002 19:01 schreef GerbenW het volgende:
Bij mijn weten gaat UPC helemaal niet failliet en neemt Liberty Media UPC gewoon helemaal over op het laatste moment..

dat moet ik nog zien. Hopelijk niet. Kan mij trouwens ook niet voorstellen dat zo'n dochter die troep weer wil terugnemen. Volgens mij laten ze het eerder failliet gaan en overkopen door een andere partij

( een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen; nou ikke wel. Druk ik i.p.v edit knop op reply ::( )

/dev/null

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 22 april 2002 19:10 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

dat moet ik nog zien. Hopelijk niet. Kan mij trouwens ook niet voorstellen dat zo'n dochter die troep weer wil terugnemen. Volgens mij laten ze het eerder failliet gaan en overkopen door een andere partij
Van mij hoeft UPC niet zo nodig failliet, ik heb helemaal geen problemen met Chello. Ok, Priority ligt er op dit moment helemaal uit maar daar is mee te leven.. Bovendien is het helemaal niet de schuld van UPC als de verhalen kloppen over de kabelbreuk in een kabel die niet van UPC is.

Enneh het schijnt duurder te zijn voor Liberty als ze UPC failliet laten gaan dan dat ze 't overkopen. Dan heb je gauw een besluit genomen lijkt mij. Maarja het zijn maar geruchten.. kan zijn dat er nix van waar is. Intern kregen wij daar ook nooit wat over te horen..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Waar heb je die informatie vandaan?
Dan ga ik gelijk eens uitzoeken of dat wel een normaal bedrijf is. ;)
Maarja, ik hoop maar wel dat er zoiets gaat gebeuren, ik heb geen zin in niet meer te kunnen GoTt Internetten. :(

Maar oke, als het wordt overgenomen hoop ik er toch wel op dat het beter wordt. Ik kan bijvoorbeeld overdag nu niet eens meer UT online spelen. Maar of het beter wordt.. ik vraag het me af.. :{

🌞🍃

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik denk dat ze er voor zorgen dat ze de obligatieleningen kunnen omzetten in aandelen en daarna overgenomen worden. Zo zou ik het spelen als overname kandidaat. Een faiiliesement is volgens mij niet echt handig ... maaer dat kan ik verkeerd zien ...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 22 april 2002 19:13 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Waar heb je die informatie vandaan?
Dan ga ik gelijk eens uitzoeken of dat wel een normaal bedrijf is. ;)
Maarja, ik hoop maar wel dat er zoiets gaat gebeuren, ik heb geen zin in niet meer te kunnen GoTt Internetten. :(
UGC en Liberty Media zijn Amerikaanse bedrijven. Vergeet niet dat UPC Amerikaans is he. Weet je wel dat UPC naast Amerika in 14 Europese landen zit?
Op www.dft.nl is genoeg info over de financiele status te vinden trouwens. Ik zoek ff wat voor je op..

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 22 april 2002 19:13 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Van mij hoeft UPC niet zo nodig failliet, ik heb helemaal geen problemen met Chello. Ok, Priority ligt er op dit moment helemaal uit maar daar is mee te leven.. Bovendien is het helemaal niet de schuld van UPC als de verhalen kloppen over de kabelbreuk in een kabel die niet van UPC is.

Enneh het schijnt duurder te zijn voor Liberty als ze UPC failliet laten gaan dan dat ze 't overkopen. Dan heb je gauw een besluit genomen lijkt mij. Maarja het zijn maar geruchten.. kan zijn dat er nix van waar is. Intern kregen wij daar ook nooit wat over te horen..
ik hoorde op de radio dat het een storing was in een telefooncentrale. En als het een kabelbreuk was, dan was ie allang weer gefixed. Het ligt er al 17 uren uit, dat zou dus wel heel lang wezen voor een kabelbreuk :D

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
goh, wat als een simpel vraagje zou beginnen van mij roept heel wat op :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm ja.. toch geen kabelbreuk.. nouja het was ook maar een gerucht natuurlijk..

Affijn: hier is de UPC-pagina op DFT: http://www.dft.nl/servlet/IsinQuote?SECTION=00&ISIN=NL0000389088

In 't rechtermenu kun je het forum op en een paar artikeltjes lezen. Als je goed zoekt kun je een BERG info vinden over de financiele status. Op dat forum zitten namelijk erg veel mensen uit de financiele wereld (a.k.a. 'kenners')

Citaatje van 't forum..
Vrijwel zonder uitzondering zijn de kenners ook van mening dat UPC het gaat redden.
Vanuit de VS wordt de geruchtenstroom, met name in de WSJ, steeds sterker dat de herstructurering bijna rond is.
WSJ heeft journalisten die goede contacten bij Liberty Media hebben.
Al met al, steeds meer positieve berichten.

Verwijderd

Ik denk dat het nog wel ff duurt

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Telefoonstoring dupeert duizenden UPC-klanten

Uitgegeven: 22-4-2002 18:25
AMSTERDAM - De 35.000 UPC-klanten in Flevoland en Friesland kunnen in de loop van de avond weer bellen en worden gebeld. Dat maakte een woordvoerder van UPC maandag in de namiddag bekend.
Zo..zo lekker op tijd. De kranten hadden het eerder door dan jullie schijnbaar. Maarja logisch, communicatie is UPC als telecom bedrijf niet haar sterkste punt
Door een storing in de hardware van de centrale heeft de telefonie sinds twee uur maandag stilgelegen. Het telefoonverkeer komt langzaam weer op gang.
Daar hebben jullie verrekte lang over na moeten denken joh, in aller ijl nog een een nog wat componenten bij elkaar weten te scharrelen? Jullie zullen wel niks op voorrraad hebben uiteraard!
De gedupeerde klanten krijgen van UPC een extraatje om het leed te verzachten. Ze mogen voor een nog vast te stellen bedrag gratis bellen.
Pff het is de vraag hoeveel klanten jullie nog uberhaupt overhouden na dit voorval. Paar minuten bellen, ach ja want maken die extra schulden nog uit, brengen wel in nota aan de opkoper van UPC op 3 juli als die toko failliet is.

/dev/null

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja het loopt wel los... Ik vind niet dat je mag roepen dat UPC failliet gaat als je je niet hebt verdiept in feiten en cijfers. Aan de verhalen uit de media heb je weinig.. die zijn toch alleen maar uit op sensatie.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 22 april 2002 19:33 schreef GerbenW het volgende:
Ja het loopt wel los... Ik vind niet dat je mag roepen dat UPC failliet gaat als je je niet hebt verdiept in feiten en cijfers. Aan de verhalen uit de media heb je weinig.. die zijn toch alleen maar uit op sensatie.
sensatie??? Uit ergernis kan je beter zeggen! :D

/dev/null

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Op maandag 22 april 2002 19:15 schreef hendrikjan het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er voor zorgen dat ze de obligatieleningen kunnen omzetten in aandelen en daarna overgenomen worden. Zo zou ik het spelen als overname kandidaat. Een faiiliesement is volgens mij niet echt handig ... maaer dat kan ik verkeerd zien ...
dat is ook wat er waarschijnlijk gaat gebeuren...

Voor zover ik weet heeft Liberty Media nu ook al een groot deel van de aandelen ?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

wel bijdehand trouwens als je ineens van niet risicodragend kapitaal verschaffer omgezet wordt in risicodragen kapitaalverschaffer, van de andere kant aan obligaties van een failliet heb je ook geen hol ... Hebben ze bij versatel toch ookk zo gedaan ?
Pagina: 1