Toon posts:

problem Linux versus windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op mijn pc eerst win 2000 geïnstalleerd op de eerste partitie,
op het niet gepartitioneerde gedeelte heb ik dan linux en de swap geïnstalleerd,
het werkt, maar ik heb een probleempje
als ik nu boot, kom ik rechtstreeks in linux uit, ik krijg dus geen menutje waarin ik kan kiezen welk OS ik wil opstarten, plz help

hoe geraak ik terug in win 2000????

greetz duffy

Verwijderd

Welke distro heb je?
Ik heb mandrake en dan krijg je een lilo menutje waaruit je kan kiezen win of linux.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb red hat 7.2
kan ik misschien ergens een opstartdiskette van win2000 downloaden, en zo opstarten in win 2000???

Verwijderd

Ja maar dan kan je geen Linux meer draaien volgens mij.
Zit er echt geen programmatje aan het begin dat je binnen 3 sec moet kiezen.

En verder weet ik het ook niet. Ik ben namel;ijk noob in linux. Mandrake 8.2 zou ik zeggen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 22 april 2002 18:12 schreef duffy_godske het volgende:
ik heb red hat 7.2
kan ik misschien ergens een opstartdiskette van win2000 downloaden, en zo opstarten in win 2000???
Kan, maar je kunt ook gewoon even je bootloader schoppen dattie ook je Windows boot.
Het lijkt mij dat Red hat (net als Mandrake) wel een of ander control center heeft... Zo ja, dan kun je het daar waarschijnlijk wel instellen.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00

Verwijderd

Redhat gebruikt grub, niet? :?.

Post je grub config file eens (where-ever dat ding staat)...

Verwijderd

Topicstarter
grub??
is dat de grafische mode??
bij mij is dat gnome denk ik zo,
ik heb geen idee van wat grub is, ik zou het graag posten maar ik weet dus niet wat het is.
toch bedankt

groetjes duffy

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat heb je bij de install gekozen als bootloader :?

Grub of LiLO :?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 18:44 schreef duffy_godske het volgende:
grub??
is dat de grafische mode??
bij mij is dat gnome denk ik zo,
ik heb geen idee van wat grub is, ik zou het graag posten maar ik weet dus niet wat het is.
toch bedankt

groetjes duffy
Wow, twee fouten in 1 keer ;)

Niet ondertekenen met je naam (hoeft niet volgens de faq).
En de search niet gebruikt. zoek maar eens op Grub of Lilo en je vindt voldoende leesvoer voor de rest van de avond.

(Grub is een bootmanager die steeds meer standaard wordt gebruikt. Onder andere door RH 7.2)

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 18:44 schreef duffy_godske het volgende:
grub??
grub is zeg maar wat je zou moeten krijgen tijdens het opstarten om te kiezen wat je wilt booten. :).

BEstaat er ergens in /etc/ een *grub* achtig bestand? :?. Om dat te checken, open een terminal en type het volgende:
code:
1
ls /etc/*grub*

Als er zo een bestandje bestaat (iets in de zin van grub.conf oid), post dat bestandje dan ff hier. Je kan het openen met een text editor (gedit of gnp, bijvoorbeeld).
Pagina: 1