[3D] Uitleg van termen, dus geen tutorials...

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik ben op zoek naar documentatie waarin uitgelegd wordt wat termen als NURMS, NURBS, splines, welding, edges, vertices, chamfer, etc etc nou precies is. Dus niet hoe je het kan toepassen in een programma als 3D max, maar gewoon precies uitleg hoe het werkt. Ik heb over NURBS al iets gevonden (klikt), zoiets zoek ik dus... wat minder wiskundig mag wel trouwens :)

[edit]
Ow, ennuh... JA, ik heb de search hier, google, askjeeves :?:P, howstuffworks.com gebruikt.

[off topic voor cutter]
Heb inmiddels wat replies gemaakt hoor ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

misschien gewoon in de help kijken van bijvoorbeeld 3d max? staat meestal ook wel een uitleg bij wat et precies inhoud

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Daar staat meer hoe je het toe kan passen, via tutorials en zo. Maar ik wil weten hoe het werkt, wat het precies inhoud.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op maandag 22 april 2002 17:25 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik ben op zoek naar documentatie waarin uitgelegd wordt wat termen als NURMS, NURBS, splines, welding, edges, vertices, chamfer, etc etc nou precies is. Dus niet hoe je het kan toepassen in een programma als 3D max, maar gewoon precies uitleg hoe het werkt. Ik heb over NURBS al iets gevonden (klikt), zoiets zoek ik dus... wat minder wiskundig mag wel trouwens :)

[edit]
Ow, ennuh... JA, ik heb de search hier, google, askjeeves :?:P, howstuffworks.com gebruikt.

[off topic voor cutter]
Heb inmiddels wat replies gemaakt hoor ;)
"Inleiding tot 3d in de praktijk" van Rogier Mostert, meer info hier.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Thanks, zijn er ook sites die zulk soort inhoud hebben, want heb momenteel geen pieken voor een duur boek...

Mijn foto's op Flickr.

• Scipionyx
  • Niet online
Hmm... ik was op zoek naar 3d.pagina.nl, maar ik kwam dit tegen: http://spsearch.ilse.nl/?in=3d :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Heb ik allebei zelf ook gevonden, maar daar leggen ze nergens termen uit... op howstuffworks.com hebben ze het een beetje algemeen over wat 3d dingen, maar bijvoorbeeld al niet over de termen die ik boven noemde... Op de startpagina staan links naar bedrijfjes en zo, in ieder geval niks waar ik iets aan heb :'(

Mijn foto's op Flickr.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Misschien dat een boek handig is voor jouw. Die beginnen bij de basis. Nadeel van tutorials is dat ze allemaal losstaand zijn. Tussen verschillende tutorials kan een enorm verschil qua nivo zitten.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Maar het gaat me er juist niet om om te leren hoe ik met 3d max om kan gaan, daar kan ik gewoon van die tutorials voor gebruiken. Maar ik wil weten hoe alles in elkaar zit, en niet alleen hoe je het kan gebruiken.

Mijn foto's op Flickr.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

http://www.3dbuzz.com/

Staat een PDF file [3dbook.pdf] waar verscheidene basic 3d termen worden uitgelegd.

Toch nog steeds als je op google op google zoek en dan http://www.ryanlesser.com/risdweb/html/glossary.html en http://www.google.nl/search?hl=nl&q=3d+GLOSSARY+&lr= tegenkom .. tja .. beetje zelf moeite doen.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Hey krijg net een idee dat dit soort dingen mischien goed zijn voor een profielwerkstuk onderwerp voor wiskunde :)
Kan ik het mooi hebben over 3d geometrie enzo

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
offtopic:
Inderdaad zeer goed te doen voor wiskunde, maar dan moet je dus wel al kunnen programmeren eigenlijk, das wel zo handig. Ik heb in Nijmegen pas een presentatie gezien van mensen die onderzoek hadden gedaan naar chaos-theorie en daar ook recursie-vergelijkingen bij hadden gebruikt om computer-fractals te genereren. Best geinig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:11 schreef Oogst het volgende:
offtopic:
Inderdaad zeer goed te doen voor wiskunde, maar dan moet je dus wel al kunnen programmeren eigenlijk, das wel zo handig. Ik heb in Nijmegen pas een presentatie gezien van mensen die onderzoek hadden gedaan naar chaos-theorie en daar ook recursie-vergelijkingen bij hadden gebruikt om computer-fractals te genereren. Best geinig.
Ik programeer al 4 jaar dus dat is niet echt een probleem :)
En de moeilijksheidsgraad van de wiskunde moet ook wel redelijk kunnen, want ik heb al vaak moeilijke problemen getackeld die boven de vwo stof lagen

Verwijderd

in pc-active is nou een 4delige ofzo serie met alleen maar uitleg van 3d termen, ik weet niet of ze ook op hun website staan, kijk maar...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als je de help van max doorleest worden al die termen je duidelijk, EN je krijgt er voorbeelden bij, wat het minder abstract maakt.

specs

Pagina: 1