Toon posts:

[OC] geheugen cooler, werkt dat nu echt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
helpt dit : http://www.thermaltake.com/products/memory/activekits.htm nou veel bij het verhogen van je fsb? of kan je netzogoed dit :http://www.thermaltake.com/products/memory/hddr01.htm nemen

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
En of dit helpt, natuurlijk je geheugen kan hitte makkelijker kwijt.

Tip. als je deze wilt kopen mail me dan even want dan kan ik je rekenen als een deelnemer voor de ThermalTake inkoopaktie die begint rond 15 mei :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

edit:
Alleen maar vrolijke smileys, want de links werken nu wel :) ;) :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Dooie boel hiero :D

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

ehhhh......geen van de plaatjes werken :?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
WOEI !!

Aantal posts: 7
Gem. aantal posts/dag: 1

Lekker duidelijk, je zit hier al een hele tijd, maar weet nog niet hoe het werkt ;) (NOFI)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

werkt toch :? maar die stonden al ergens anders
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/memory/productActiveMemo2.jpg ?

waar is de processor kooler zijn ze zeker vergeten :P >:)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt me vrijwel hetzelfde, alleen staat er op de ene een coolertje en op de andere niet. Kan je zelf al raden wat het "beste" gaat koelen ?!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
pff dan kan je beter 'echte' heatsinks op plakken ipv zo'n platte heatspreader, en er een 8cm fan op laten blazen (gewoon in de zijkant van je kast)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik heb je topictitel aangepast. Hou je aub aan de richtlijnen in de sticky topics.

Verwijderd

het ziet in ieder geval wel mooi uit >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 17:22 schreef Rave17 het volgende:

Tip. als je deze wilt kopen mail me dan even want dan kan ik je rekenen als een deelnemer voor de ThermalTake inkoopaktie die begint rond 15 mei :)
ik wil bestwel meedoen alleen die mail link gedoe linked me naar msn.nl en als ik daarnaartoe mail is vast niet zinnig ;)

• Robino
Op maandag 22 april 2002 20:17 schreef TaZkraTiZ het volgende:

[..]

ik wil bestwel meedoen alleen die mail link gedoe linked me naar msn.nl en als ik daarnaartoe mail is vast niet zinnig ;)
Woei. maar als je je muis over de link houd dan zie je wel wat mijn mail adres is :+

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

heb deze geheugenkoeler ook zelf gehad, zonde van je geld... geen verschil in gebruik met of zonder koeler.

Verwijderd

is vind hem wel w00t! :9~ .....prijs ?

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:55 schreef T-1o0o het volgende:
het ziet in ieder geval wel mooi uit >:)
idd :)

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-07-2025

darthdrinker

HELP!

He,

Of heatsinks helpen bij het OC'en is al eens uitgebreid getest.(test staat wel ergens op t.net).
Uit de test bleek dat het effect bijna nul was. Het enige gebied waar deze heatsinks nog van enig nut waren was bij DDR geheugen waar, door de manier waarop DDR ram chips worden aangesproken, zich veel warmte "ophoopt" in 1 chip.
De heatspreader zorgt in dit geval dat de warmte beter wordt, je voelt hem al aankomen, verspreidt over de chips. Wat natuurlijk weer beter is voor de levensduur.
Voor het OC'en hoef je het dus niet te doen.
Ik weet niet hoe je mobo/kast er uit ziet natuurlijk , no offence maar veel mensen vergeten een goede koeler op hun mobo chipset(north bridge) en een betere luchtstroom in de kast. Die dingen helpen VEEL meer dan een heatsink op je geheugen.
Veel plezier met het OC'en. :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:24 schreef firoz het volgende:
werkt toch :? maar die stonden al ergens anders
[afbeelding] ?

waar is de processor kooler zijn ze zeker vergeten :P >:)
die hebben ze per ongeluk op het geheugen gezet

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 20:42 schreef MaStEr[D] het volgende:

[..]

die hebben ze per ongeluk op het geheugen gezet
hmz klein koelertje dan voor een AMD |:( :D

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij kan je beter gewoon goed geheugen kopen (Samsung PC2700 :9~) ipv die crappy dingen monteren. Op forums als icrontic en hardforum hebben ze er geen goed woord voor over. Dat geeft wel wat aan wat mij betreft :7 Het ziet er misschien leuk uit...maar je kunt idd beter investeren in fatsoenlijke case- en northbridgekoeling.

I reject your reality, and substitute my own.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als ik aan me ddr ram voel is dat gewoon louw(nog) niet OC'ed, maar denk dat als je het oc het ook einig uitmaakt, ze maken dat aleen om alle tweakers geld uit hun zak te kloppen, anders heb ik nog een hoop aluminium plaat staan, plak ik dat er wel op, effe leuk kleurtje spuiten, pasta+lijm erop en klaar, 8~)

Verwijderd

volgens my nogal bullshit heel dat geheugen coolen als je een goeie airflow hebt in je kast dan koelt het standaard al prima altans de mijne worden niet eens warm

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:22 schreef Rave17 het volgende:

praat geen poep |:(

heb jij getest met gekoeld geheugen? ik denk het niet.

zeg niet wat je denkt, levert alleen maar ergernis op.

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, 't geheuge wat ik nu heb word niet echt warm gewoon een beetje ;x heb nog niet geOCed. en het staat nl altijd mooi door je raampje geen :+

Verwijderd

VOor de zoveelste keer dan maar weer, aangezien ik deze vraag al zovaak heb gelezen. Ik heb er tientallen reviews van gezien en niemand daarvan was in staat om hoger te komen dan voorheen.

Als je geheugen echter zeer warm wordt vergeleken met ander geheugen zoals met goedkoop geheugen als ik heb kan het zijn dat je iets hoger komt. Het gaat hier ook meer om de hebbeding faktor dan iets practisch.

Mijn geheugen haalde 7MHz hoger stabiel met 2x60mm fan erop, voorheen was er haast geen airflow. Het werdt voorheen makkelijk over de 45C wat veel te veel is voor standaard 133MHz RAM op 133MHz.

Wat ik dus wil zeggen is het KAN beter zijn, maar verwacht er gewoon niet teveel van. Natuurlijk zal het wel mooi staan in een kast met window erin.

Verwijderd

Topicstarter
dubbel post

• Robino
Op maandag 22 april 2002 21:07 schreef SiQDiZ het volgende:

[..]

praat geen poep |:(

heb jij getest met gekoeld geheugen? ik denk het niet.

zeg niet wat je denkt, levert alleen maar ergernis op.
Ten eerste ik praat geen poep, jij misschien wel want anders was je er niet opgekomen.

Ten tweede ik heb het niet getest nee, maar ik had het ook over ander koelgeheugen niet voor S-DRAM maar voor je grafische geheugen chips.

Verwijderd

ik vind maar gek spul zou het persoonlijk nooit kopen
Pagina: 1