Toon posts:

'Warning, your pc is open for filesharing'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier hoort of onder WOS, maar ik zal eerst maar mijn probleem uitleggen. Misschien is het geen probleem, maar ik vind het toch wel een beetje erg raar.
Ik heb WindowsXP en als ik dan naar zo'n warezsite (<font color=red>WWW.DITMAGNIET.NL</font>) ga, krijg ik de melding: 'Warning, your pc is open for filesharing!' en dan kan ik zo mijn c: via die site zien en benaderen. Ik draai thuis een firewall (ZoneAlarm Pro) en dat werkt prima. Hier op mijn werk, werken we met terminal service clients en is er vanalles geblocked. Thuis en op mijn werk krijg ik dat schermpje met de c: schijf van de computer waar ik op dat moment mee werk. Nou vraag ik me dus af, is dit nou niet goed en hoe kun je dit voorkomen? Of is er niks aan te doen en kunnen anderen er ook niks mee?

[edit]

Dit linkje is dus illegaal, lees volgende keer eerst eens de faq door enz. Daar staat allemaal in wat wel en niet mag. :)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
heb je toevallig de hele c: drive gedeeld?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 21:51

Exterazzo

Qeasy

is gewoon een iframe met een linkje naar C:\ dus nix errug denk ik! maaruh ik zou die link ff weghalen als ik jou was

Audentia

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06

GaMbiNo

1337

Dat is waarschijnlijk weer zo'n leuk HTML truucje die idd jouw schijfinhoud laat zien. :z
Maar jij bent de enige die deze inhoud kan zien dus, zij zien dat niet.

Je bent overigens niet de eerste die hier intrapt, er zijn al heel wat topic s over te vinden. ;)
Maak je maar niet druk dus.. :)

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

ik heb ook ff een hacksite in elkaar gezet:
http://www.vanerve.nl/users/jan/hack.html

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 17:12 schreef Exterazzo het volgende:
is gewoon een iframe met een linkje naar C:\ dus nix errug denk ik! maaruh ik zou die link ff weghalen als ik jou was
en hoe haal ik die link dan weg? Ben gelukkig blij dat ik niet de enige ben :) Valt me dus ook weer mee. Er staat dan wel zo'n link bij, dat je daar een programma kan dowloaden, zodat je pc daartegen beveiligd word. Daar zal ik maar niet intrappen, hè? ;)

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

Op maandag 22 april 2002 17:16 schreef lucy1981 het volgende:

[..]

en hoe haal ik die link dan weg?
edit knop |:( :)

Audentia

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 07:14
Je kan natuurlijk zelf ook wel bedenken dat dit nep is.. En zou idd die link maar heel snel weghalen...

Verwijderd

Topicstarter
ok, wel een beetje dom, maar goed. Ik heb weer wat geleerd, heb ff de broncode overgenomen en nu kan ik mijn moeder gaan pesten, want zij is nog dommer dan ikke! >:)

en sorry van de link naar die 'dit mag niet'site, weet dat dat niet mag, was gewoon om aan te geven, waar ik die melding kreeg. Zal het niet meer doen :)

Verwijderd

Goh en ik dacht dat de gemiddelde Cistron MaXX gebruiker wat slimmer was >:)

• Mangoworks2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Ik heb idd ook wel eens zo'n melding gehad, meestal op amerikaanse hakerz sitez en als je dan via View-bron gaat kijken zie je dat dit gewoon een link is naar je local hd. Ze doen dit zodat je het progje wat er staat gaat downen, waar dan vaak een virusserver inzit. Idd, niet downen dus...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 18:25 schreef DraiC het volgende:
Goh en ik dacht dat de gemiddelde Cistron MaXX gebruiker wat slimmer was >:)
En bedankt! Maar ik ben het net een beetje allemaal aan het leren. Dit had ik gewoon nog niet eerder gezien.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11

Robert

You have your answer..

Op maandag 22 april 2002 17:15 schreef Exterazzo het volgende:
ik heb ook ff een hacksite in elkaar gezet:
http://www.vanerve.nl/users/jan/hack.html
Je pc is gehackt!:
daaronder een leeg frame

:z

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Zie hier de source:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>

<body>
Je pc is gehackt!:<br> zie hier de melding die jij kreeg
<iframe src="C:\" width="400" height="200"></iframe>
en hier een leeg frame die gaat zoeken naar je c:\

</body>
</html>

Zoals je ziet is het niet al te moeilijk om zoiets te maken. Het is volkomen onschuldig zelfs aangezien er geen inbreuk wordt gemaakt op jou privacy, aangezien jij degene bent die je eigen schijf op kan kijken. Iedereen zal hier zijn eigen schijf zien.

Met dank aan Robert! zoals van ouds weer erg van hulp geweest

Verwijderd

Topicstarter
Heb het ook al op mijn eigen site gezet, had al de source overgenomen. Is inderdaad heel erg simpel.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:04
Opera accepteert dit soort geintjes niet.....

• Mangoworks2002

Mangoworks2002

Op dinsdag 23 april 2002 20:19 schreef valkenier het volgende:
Opera accepteert dit soort geintjes niet.....
Bibber....

Van mij mag dit topic gesloten worden hoor..., en wat valt er niet te accepteren?
Pagina: 1