netwerkkaart wilt niet op 100Mbit draaien

Pagina: 1
Acties:

• weili191
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
ik heb een realtec kaart van 10/100 maar die wilt op de een of ander manier niet draaien op 100Mbit. ik heb hem bij de instellingen maar op 10 mbit gezet anders kan hij niet op internet en is de pc ook niet te zien op t netwerk. maar als ik verbinding maak met die pc dan gaat t ech verrekte langzaam. maarja das nog altijd beter dan niks. t ligt trouwens niet aan de pc want want ik heb 'm net in een pentium 2 gedraaid en t heeft nog steeds dezelfde probleem als in de pentium 266 :?.

iemand die het probleem herkent of beter nog iemand die een suggestie heeft? laat t me ff weten. thanx

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
Gebruike je een hub of een switch? ..

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• weili191
10/100 switch van E-tech. maar ik heb al verschillende poortjes uitgeprobeerd maat t help niks. (ik heb wel de eerste port vermeden omdat die gedeelt word met de uplink. ik heb 2 pc's eraan hangen en die andere draait perfect op 100mbit. dus ik heb ook die poortje gebruikt voor die andere pc maar t helpt niks.....helaas....

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
bekende half/full duplex probleem?

• weili191
helaas is die mij niet bekend...:? maar belangrijker nog:::: is daar een oplossing voor???

netwerkkaart draait alleen 10 full duplex. 10 half, 100 half en 100 full draaien allemaal niet. :(

• weili191
kan het trouwens aan de drivers liggen?

Verwijderd

Iedereen eruit trekken uit de Hub.
en 1 voor 1 de PC aankoppelen en herstarten.
daarna allemaal weer uit,
en de volgende inpluggen en herstarten.
herhalen totdat iedereen is ingeplugd of je 10mb probleem zich voordoet.

Als 1 PC in je Net maar 10full/10half ondersteund,
zullen de andere zich daaraan aanpassen.

Als je erachter bent welke PC het is,
die het netwerk vertraagt, kan je de driver herinstallatie proberen
of de tools (als het 3Com is). Even de driver verwijderen en bij opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen (nl. foute registerinstellingen worden gewist bij herinstallatie).

Bij netwerkeigenschappen kun je instellen of je auto / forceer 10 of forceer 100 wilt, evenals auto duplex / forceer half en forceer full duplex.
Normaliter zou Auto speed en Auto duplex moeten werken.

• weili191
ik weet al bij welk pc t probleem zit. daar wilt die gewoon niet op 100 mbit draaien. er is dan geen internet en geen netwerk. maar de resterende pc's draaien allemaal prima op 100mbit. kheb de drivers geprobeerd maar dat was ook niet de oplossing.

automodus werkt niet ik moet hem op 10mbit forceren. dan pas doet ie t.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Gebruik je een goede kabel :? als je een kabel hebt die niet helemaal lekker is zou het mogelijk kunnen zijn dat hij op 10MBit komt.

• weili191
iedereeen bedankt,
het lag dus toch aan de kabel...:( dus kmoet die 10 meter kabel ff wegbrengen voor nieuwe connectertjes op te zetten (kbedoel, meteen een nieuw kabel van 10 meter.....tog maar eerst de connectertjes)
Pagina: 1