Radeon 8500 Tv out Clone resolutie?

Pagina: 1
Acties:

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
ehm HELP
heb net een 8500 le gekocht ding werkt prima.
maar nu wil ik op men tv het zelfde beeld hebben.
ook dit is geen probleem, nou ja hij doet het op de verkeerde resolutie namelijk op 1024/768 terwijl men tv max 800/600 aan kan. dus nu kan ik met men muis over het beeld scrollen om alles te zien :( weet iemand hoe ik dat kan veranderen?????????

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 11:13
Ik begrijp je probleem niet...maar ik heb ook degelijk een probleem met mijn tv out....

Heb pas vandaag de kaart gekocht en heb het aangesloten op de tv...nou..:

mijn pc resolutie is 1260x1024 en als ik het aansluit via de svs kabel op mijn tv dan zie ik niet alles...dan moet ik naar links en rchts,naar boven en onder bewegen met mijn muis > dan pas zie ik het bovenstukje van mijn desktop...en als ik naar beneden ga met mijn muis dan zie pas het onderste gedeelte...en dit is ook zo met links en rechts...als ik naar links beweeg met mijn muis dan verdwijnen mijn shortcuts op de tv en dan als ik weer recht ga bewegen met mijn muis dan komen ze weer tevoorschijn...

irritant is dat...nou toen heb ik wat geknoeid met de instellingen en heb mijn pc beeldscherm (resolutie) op 1024x738 (ofzoiets) gezet en toen was weer niet alles zichtbaar...wat moet ik doen om mijn beeldscherm (desktop) geheel op de tv te krijgen ?

maar ik kan wel mooi films kijken..en divx films zien er ook goed uit...IoI....

(Note : ik heb een Club3D Ati Radeon 8500 Rro DDr tv out....)

Verwijderd

Meneer de topicstarter, zou je in de toekomst aub 1 vraagteken in je topictitel willen zetten, al je topictitels bevatten een hele rits vraagtekens en dat is nergens voor nodig.

Resolutie van een PAL tv is 720x576 en NTSC 640x480

• svanuden
owkay sorry van de ????? maar de tv wil niet op die resoluties ingesteld worden...... ;(
dus vraag ik of iemand weet hoe dat kan ??????
edit:

je kan ook je desktop uitbreiden naar het andere scherm maar hoe kan je dan de films fullscreen op scherm 2 rkijgen

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heb je misschien op 1024x768 een refreshrate geforced? want als je die dan verlaagt naar 60 Hz moet hij gewoon 1024x768 op je TV doen

Breek je nek voorzichtig

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Gewoon de resolutie van je desktop tijdelijk omlaag brengen ... het heeft er niet mee te maken dat je TV maar 1024 aankan, maar dat je desktop bv 1280x1024 is,
DAN gaat ie scrollen :)

Dus ff zorgen dat desktop en tv-out zelfde res hebben.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vraag 1 en 2 zijn dus precies hetzelfde.
De Radeon zou 1024 moeten kunnen aansturen (afhankelijk van tv). Werkt dat niet: Monitor op 800x600 zetten en dan tv-out aandoen.
Zelfde geldt voor Nvidia kaarten, dus dit had je m.b.v. een searchquery zo kunnen vinden, maar ik ben de beroerdste niet >:)

• svanuden
het probleem zit ehm in de resolutie die de drivers aangeven wat mij tv maximaal aan kan maar men tv maakt er dan gewoon 800/600 van en moet je scrollen om het hele beeld te zien....
ik ben er nu ook al achter dat de clone versie op tv niet mogelijk is ivm overlay. hij geeft de film dan niet weer op display 2 of dat nou een monitor is of een tv. dus moet het op een of andere manier mogelijk zijn om een film in extended desktop modes fullscreen te zetten...??? :?
Pagina: 1