Vanuit een formulier in Access open ik een query... in dit formulier kunnen ze dmv een selectieframe-pje selecteren op welk veld ze willen sorteren.
Maar hoe ik de sorteervolgorde van een query bepalen vanuit VBA?
Volgens de helpfile hebben diverse objecten binnen Access de OrderBy-property, waarin ik dan de SORT BY-clause van de Query kan invoeren... Helaas hebben ze er geen voorbeeld bij gedaan.
Ik was zoiets aan't proberen:
Maar hierbij zegt Access dat ie de property niet kent... wellicht roep ik de query op de verkeerde manier aan... ik weet het ook niet, want ik ben meer met VB6.0 bezig als met Access... en met ADO werkt dat net ff anders... maargoed...
Hoe benader ik de OrderBy-property van een Query in Access?
Maar hoe ik de sorteervolgorde van een query bepalen vanuit VBA?
Volgens de helpfile hebben diverse objecten binnen Access de OrderBy-property, waarin ik dan de SORT BY-clause van de Query kan invoeren... Helaas hebben ze er geen voorbeeld bij gedaan.
Ik was zoiets aan't proberen:
code:
1
| CurrentDb.QueryDefs("Query_Overzicht3new").Properties("OrderBy").Value = strSortField & " DESC" |
Maar hierbij zegt Access dat ie de property niet kent... wellicht roep ik de query op de verkeerde manier aan... ik weet het ook niet, want ik ben meer met VB6.0 bezig als met Access... en met ADO werkt dat net ff anders... maargoed...
Hoe benader ik de OrderBy-property van een Query in Access?