Op maandag 22 april 2002 16:17 schreef Crazy_D het volgende:
Hmm ten eerste heb ik een verschrikkele hekel aan programma's waarbij je verplicht bent iets in te voeren voordat je naar een volgend veld kan gaan... (helemaal als die waarde bv een debiteurnummer is, en geen debiteuren in je db hebt en dus geen geldige waarde in kan voeren... )
, ten tweede kun je een hoop afvangen in keydown events ed, zodat er alleen nummertjes in te voeren zijn. En ten derde is het "netter" (niet alleen imho maar ook wat ik veel hoor) om bij de Ok button (of whatever) nog even alle invoer te controlleren, en dan netjes een msgboxje te geven met "de volgende gegevens zijn niet of niet juist gevuld" oid. Misschien nog de textbox een ander kleurtje geven (achtergrond kleur rood of zo, of een andere indicatie, uitroeptekentje ervoor of zo). Iig alles beter dan een veld waar je niet uit kan tot je de juiste waarde hebt ingevoerd...
Volgens mij heb ik het niet goed beschreven of je hebt het verkeerd begrepen::
waar het om gaat is dat de textbox waarde een soort login veld je is. En in dit geval kan je dus alleen maar info opvragen als je een geldige id invoert. dus wat ik wil is dat als je GEEN integer invoert de programma niet de rest van de code gaat uit voeren, maar zoals je zegt inderdaad een MsgBox met berichtje laat zien dat er iets is fout gegaan en de programma dus STOPT, zodat je als nog een integer waarde kan invoeren.
Wat ie nu doet is: als de MsgBox te voorschijn kwam en je klikte op Ok button dat ie niet terug gaat naar de invoer veld maar de rest van de code ging uitwerken...
Snap ie??
Summary
Dus huidige situatie:
1.Invoer waarde wordt op gevraagt
2.geen integere waarde wordt ingevoerd?
3.MsgBox("Vul een numerieke waarde in, aub")
4.Klik op Ok button MsgBox Verdwijnt (Vanaf hier gaat het fout)
5.Uit voeren rest van de code
Gewenste situatie:
1.Invoer waarde wordt op gevraagt
2.geen integere waarde wordt ingevoerd?
3.MsgBox("Vul een numerieke waarde in, aub")
4.Klik op Ok button MsgBox Verdwijnt
5."Redirect" naar invoer veld
Duidelijker?