Toon posts:

[PHP] Vraag m.b.t. dynamisch linken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net bezig aan een nieuwe site, maar toch heb ik nog een beginnersvraag. ;)

De URL is http://www.warlocksfromhell.com/news.php

Nu is mijn vraag.
Als ik zo'n script gebruik om dynamische links te maken zoals news.php?action=downloads bijvoorbeeld, moet ik in die downloads.php dan weer mijn complete menu er om heen maken of alleen puur het middenstuk waar de downloads dus echt komen te staan?

Kan iemand mij misschien uitleggen over het hoe en wat wat betreft dynamisch linken?
Ik heb namelijk gelezen dat je je menu er omheen niet steeds opnieuw hoeft te maken als je op zo'n manier linked.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:?

Ik gok dat dit weer op http://php.net/include uitkomt.

[edit]
Ik lees net je history door en het valt me op dat er de laatste tijd wel erg veel overbodige en vooral vage vragen worden gesteld door je .. is der iets mis ofzo ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm niet echt lol. ;)

Maar helaas moet ik concluderen dat dit forum het enige is waar men tenminste een beetje goed en vlot replied, op PHP Freakz enzo duurt het wel ff voor er eindelijk eens iets zinnigs wordt gereplied. ;)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Maar hier krijg je waarschijnlijk meer verwijzingen naar de manual e.d. >:)

Rustacean

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zoek eens naar templates oid op google en hier in de search
dit is te vaag

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

kun je misschien de vraag wat duidelijker stellen :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja... Je zit duidelijk nog in de beginners fase en moet nog veel leren. Dat is natuurlijk begrijpelijk, en iedereen is wel eens op dat punt geweest, maar ik vind dat je wel ff wat rustiger aan mag doen met het plaatsen van topics. Probeer eerst zelf eens wat. Doe wat tutorials, maak wat testsites. Ga niet gelijk een uitgebreide site in elkaar zetten als je php zelf nog niet onder de knie hebt.

De vraag die je net steld is erg lastig te beantwoorden omdat dit geheel afhankelijk is van het gebruikte script. Daarnaast krijg ik het id dat je een script gedownload hebt dat je zelf probeert aan te passen. Nu is dat vaak wel een leuke manier om de taal een beetje te leren, maar hier in /14 helpen we geen mensen die een script van een ander willen laten aanpassen naar hun eigen wensen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik denk dat dit uitloopt op een template-parser ofzo..

<table>
<tr><td>links!!<br></td></tr>
<!-- begin: list -->
<tr><td>{link}</td></tr>
<!-- end: list -->
</table>

Zo'n soort tabelletje kun je gemakkelijk met een template-parser erg lang laten worden door voor elke dynamische link die je erin wilt hebben het stukkie tussen <!-- begin --> en <!-- end --> te laten plakken, met {link} vervangen door de code die jij in je PHP-script aangeeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.