Toon posts:

Upgrade... Overstappen van intel naar AMD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus wat anders dan wat ik in de search kan vinden.
Ik heb op dit moment een intel pIII 733 met een intel815e mobo. Hierbij zit 384Mb geheugen (128 en 256) pc133 sdram.

Ik wil graag een beetje meer snelheid erin gooien.
De 815e laat niet veel toe mbt overklokken of andere processors. (max 1,1 dacht ik)

Plan is dus om een ander mobo en processor te zoeken, maar ik vraag me dan af wat de beste combi processor/mobo is en of het verder nog wat uitmaakt om amd of intel te nemen?

Zou op zich wel k*t wanneer ik ook nog ddr geheugen bij moet kopen, dus de voorkeur gaat daar niet meteen naar uit, tenzij er mooie combi aanbiedingen zijn.

Verwijderd

Wat wil je zoal met de pc gaan doen, en wat is je budget. AMD haar/zijn performance is erg goed op bijv 3D gebied en in het maken van zware berekeningen. De P4 is denk ik ook wel een mooi alternatief echter ben je dan wel wat meer geld kwijt. [NOFI]

Maar ik denk dat je al best veel info uit de search kan halen.
[search=AMD of Intel]

[topic=306495/1/25] :X

Verwijderd

Topicstarter
uit de search kon ik niet opmaken of er verschil zit wanneer je overstapt (dus de rest van je kast hetzelfde houdt)

doel van pc:
- grafische dingen als coreldraw en photoshop
- games

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[topic=306495]

Lees dit voor je reageert! Onderbouw zowiezo je mening, ga niet flamen o.i.d. Wees netjes zolang deze draad open blijft.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Ik zeg persoonlijk AMD....ik vind dat je meer performance krijgt voor je geld. En dat AMD systemen instabiel zijn behoren tot de fabeltjes van een paar jaar geleden.
Ik heb ongeveer 5 intel systemen gehad en 5 AMD systemen. Allebei even stabiel. Het is maar net wat je wilt. Intel is gewoon iets duurder, dat blijft een feit.

Verwijderd

AMD of Intel..... Als je op prijs gaat ben je met AMD in principe het goedkoopst uit, neem je bv een ECS K7S5A, dan kun je daar je SDRAM op kwijt, eventueel later te vervangen door DDR. In de pricewatch voor 88 Euro's, een XP 1700+ heb je al voor 135 dus dan kun je voor iets meer dan 200 weer aardig meekomen. JMHO :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 14:56 schreef Garfield het volgende:
.... en wat is je budget.
Vergeten te melden... weinig.
in totaal 3 a 4 honderd euro

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 15:04 schreef Sjonjoop het volgende:
AMD of Intel..... Als je op prijs gaat ben je met AMD in principe het goedkoopst uit, neem je bv een ECS K7S5A, dan kun je daar je SDRAM op kwijt, eventueel later te vervangen door DDR. In de pricewatch voor 88 Euro's, een XP 1700+ heb je al voor 135 dus dan kun je voor iets meer dan 200 weer aardig meekomen. JMHO :)
en die kan ik gewoon in dezelfde kast gooien met alles erop en eraan?

(stom vraagje misschien, maar is een format van je hd noodzakelijk? (gezien de intelchipsetupdates en zo voor windos...)

Verwijderd

Format is wel verstandig, ivm met drivers en conflicten en Windowns enzo, vroeger of later krijg je daar gezeur mee, of het in dezelfde kast kan ligt aan de je kwaliteit van je voeding en wat je eraan hebt hangen aan dvd/cr-rom HD's ed. Zelf heb ik el cheapo 300 Watt en dat draait perfect, eventueel probeer je het eerst en hang je er een betere voeding in als ie rare kuren gaat vertonen.

Verwijderd

Topicstarter
de ECSk7s5a:
Elite Group is vooral bekend in de Verenigde Staten.
Maar ook in Europa krijgt men nu voet aan de grond.
Dit is een goed moederbord zonder toeters en bellen.
Het is stabiel heel snel en gezien de prijs / kwaliteit
een heel goede keus voor een gemiddelde gebruiker.
Dit socket a moederbord is geschikt voor
amd duron en thunderbird en XP processoren.
Dit bord is geschikt voor ddr en sdram.
Wat voor toeters en bellen mis ik dan?

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 15:06 schreef Bzzjewrk het volgende:

[..]

en die kan ik gewoon in dezelfde kast gooien met alles erop en eraan?

(stom vraagje misschien, maar is een format van je hd noodzakelijk? (gezien de intelchipsetupdates en zo voor windos...)
Mja 300 watt voeding heb je denk ik wel nodig, en een format raad ik je toch wel aan. Je krijgt een mobo met hele andere chipsets en instellingen, het beste is een schone installatie. Op die manier voorkom je problemen en errors.

Verwijderd

Toeters en bellen is die-hard overclocking, verder prima bord met onboard sound en eventueel LAN

Verwijderd

Topicstarter
op de 815e zit al helemaal niets, zelfs geen tempsensor

die toch wel hier?

Verwijderd

Yep alles zit erop en eraan, enige nadeel is dat er 2 DDR sloten zijn en 2 SDRAM, dus je kunt niet oneindig dimmetjes bijsteken

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al een beetje: je wil liever niet ook nog eens nieuw geheugen kopen. Wel, een P4 met PC133 SDRAM is absoluut een afrader; dat presteert gewoonweg niet (geen flame, maar een fait accompli). Een snelle AMD cpu zal met PC133 ook minder presteren dan met PC2100 DDR-SDRAM, maar het verschil is niet onoverkomelijk. Kijk voor een KT133A bord of liever een SIS735 bord (ECS K7S5A, kan later evt. ook DDR-SDRAM op) en je bent het goedkoopst uit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
dan zou dit:
code:
1
2
3
4
ECS K7S5A fsb 200/266 sdram +ddr +sound     Euro 69,00   
AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHZ) Mhz socket A     Euro 150,00  
Spire Cooler 5T208B1M3T WhisperRock 1900+ silent   Euro 26,00   
                              totaal Euro 245,00

een mooie zijn?
(komt van http://www.exile.nl)

grote vraag is dan... hoelang zou dit afdoende zijn (gezien de ontwikkelingen is het natuurlijk niet superhandig om het oudste op de markt te kopen....
Alhoewel die 1800+ voorlopig nog wel mee zal gaan, kan ik dan natuurlijk gewoon een andere mobo erin gooien...)

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Ben het er mee eens dat als je nu wilt upgraden je niet al te veel geld moet spenderen, er zitten te veel grote veranderingen aan te komen. Echter, als je PC2700 zou kopen zit je voorlopig goed, omdat Intel als AMD binnenkort gaan ondersteunen. Een DDR bord is dan wel wat om over na te denken. Als je Intel wilt blijven gebruiken, even wachten op een bord die PC2700 aankan (of niet, laat je hem op een PC2100 bordje) en een P4 1.6A kopen en op 2.0 Ghz laten lopen.
Als je over een jaartje/1,5 een bordje wilt met alles erop en eraan is het verstandiger om nu zo min mogelijk te investeren, het ECS bord met de Athlon. Heb je straks geld over voor een Serial AA bordje met Hammer of snelle P4 en DDR-II

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• arieiv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou ook voor die ECS K7S5A gaan + een Athlon XP. Hoewel dit mobo "officieel" geen overklokmogelijkheden heeft kun je met zo'n overklok bios een heel eind komen. Als je goed geheugen hebt draai je in veel gevallen 150 mhz stabiel.
In het geval van een 1800+ kom je dan op 1725 mHz wat overeenkomt met de 1729 mHz van een 2100+.

En dat alles voor EUR 245,-!!!!!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Thanx voor de suggesties...

Ik ga het maar proberen ;)

Negeren is vooruitzien

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
Toevallig.Ik ben hetzelfde van plan. Kan ik mooi wat tips meepakken

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

is er toevallig ergens een benchmark waar te zien is wat dat mobo doet met 256MB sdram t.o.v 256MB DDR ??

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

je kan ook de nieuwe celly 1,3g kopen

de celly met 256kb
deze kan oip jouw moederbord

ergens is een topic genaamt intel bx mod voor nieuwe celly

deze mod werkt op intel bx 810 815
alleen je moet er wel 3 pinnen er af halen voor deze mod

wie zoek zal vinden

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Je kan ook eens bij vraag en aanbod kijken.
Staat zat leuks in voor je.
Ik heb dit Tekoop voor je,
http://www.tweakers.net/aanbod/46306
Maar er staat zat ander mooi spul bij.

Specs

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

En welk bod vind jij dan aannemelijk voor zoiets?

Negeren is vooruitzien

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

hangt totaal er vanaf wat je wil...

Het maakt btw niet uit of je dezelfde onderdelen behoud en in een Intel systeem zet of AMD...

Ik persoonlijk ben voor AMD gegaan,
1) mooi goedkoop voor een goeie snelheid
2) in mijn omgeving hoor je er meer bij met een AMD dan met een Intel ;)

Verder kun je ook een celli weetiket kopen, mooi goedkoop, hoef je geen nieuw mobo te kopen, etc...

offtopic:
owjah, als je toch voor DDR gaat....
wil ik je dimmetjes wel hebben :P (zie m'n ICQ voor verdere onderhandeling ;))

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op maandag 22 april 2002 19:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
je kan ook de nieuwe celly 1,3g kopen

de celly met 256kb
deze kan oip jouw moederbord

ergens is een topic genaamt intel bx mod voor nieuwe celly

deze mod werkt op intel bx 810 815
alleen je moet er wel 3 pinnen er af halen voor deze mod

wie zoek zal vinden
True,

Heb nu ook de 1300 draaien. :) Was maar 115 € en het scheelt toch weer... Hier nog even de Link:

[topic=446021/1/15]

System Specs

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

OP mijn 815 zit niet eens een temp-sensor, dus ga ik daar liever geen stomme dingen mee doen.
daar komt bij dat ik wel iets verder wil dan 1300

De XP1800+ geniet dan toch wel mijn voorkeur
(maar ik bedoel "wat vraagt meneer voor dat vraag&aanbod ding (aangezien er staat TEAB)"

en die sdrammetjes..... icq ik je wel even voor

Negeren is vooruitzien

• Scatman_II
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op maandag 22 april 2002 20:19 schreef Bzzje het volgende:

en die sdrammetjes..... icq ik je wel even voor
gern :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dat spul is echt wel €250,- waard :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

die nieuwe celly kan je ook vergelijken met een pentium4

een celly 1,3g is net zo snel als een pentium4 op 1600mhz soms zelfs hoger

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Op maandag 22 april 2002 20:29 schreef tweakerbee het volgende:
Dat spul is echt wel €250,- waard :P
heb je het nu over die "vraag/aanbod" post?

Negeren is vooruitzien

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Hier heb ik het op waarde laten schatten.
[topic=413956/29/25]
Dat is de prijs zonder koeler.
Voor die prijs krijg je die super koeler erbij :)

Specs

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

400 euro dus?

edit: lamaar, icq werkt makkelijker

Negeren is vooruitzien

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Als je echt performance wil koop je een Pentium 4 1,6 Ghz en die klok je dan over naar 2,4 en dan met een EPoX 4SDA+ met 256 mb DDR333 erbij. Het is veel meer dan dat K7S5A + AMD 1700+ Combo'tje (op die K7s5a kan je moelijk overclocken)

Gewoon een Intel 1,6.. prop die fsb omhoog en gaan met die banaan :P

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

heerlijk topicje. Na altijd voor Intel gekozen te hebben, komt hie rbinnen heel korte tijd ook de 1e AMD op de koffie. Dat tie maar lang mag blijven :)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

maar dan zit ik meteen tig euro's hoger

Negeren is vooruitzien

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Die ECS K7S5A bevat geen toeters/bellen voor diehard overklokken, werd gepost....
maar welke niet-die-hard overklokmogelijkheden heeft ie wel?

Negeren is vooruitzien

• arieiv
  • Niet online
Zie deze link:
[topic=475049/1/25]

Geen toeters of bellen maar FSB overklokking in samenwerking met een XP gaat als een dolle op zo'n K7S5A.

Het is wel te adviseren om even een chipsetkoelertje te installeren.

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ik lees daar niets over het nodig zijn van een extra koelertje... (wel dat sommigen het maar net aankunnen, dus misschien dat)

algemene conclusie is dan dat die ecs K7S5A + een XP1800+ een mooie prijs voor een mooie prestatie is?

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Nee de algemene conclusie moet worden dat hij gewoon de K7S6A moet nemen en niet die K7S5A.

Ten eerste heeft die K7S6A wel een bios die kan oc'n en dat nog wel officieel. Dus als jij op een dag besluit te gaan oc'n dan hoef je in ieder geval niet je bios (onofficiele nog wel) te gaan flashen.

Ten 2de ondersteund de K7S6A ook nog een pc2700 dus gaat het oc'n perfect.

Ten 3de Hij is even stabiel, snel(ler) en ruikt ook nog eens hetzelfde :) als de K7S5A

en ja er is zelfs nog een Ten 4de Hij is maar 20 euro duurder dan de K7S5A dus tja....... daarmee is alles volgens mij al gezegd!

Ik zelf heb de K7S5A+lan ; K7S6A ; en de (eentje die je nooit moet nemen) ASUS A7N266 (zwaar onstabiel dit soort chipsets geven AMD een slechte naam - de Nforce 420 - :r )

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

en doet die 6a ook sdram?

Negeren is vooruitzien

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Op dinsdag 23 april 2002 10:45 schreef Bzzje het volgende:
en doet die 6a ook sdram?
Nope, enkel DDR, 3 slots maar wel DDR333 mogelijkheid.
Als je je sdrammetjes wil houden dan toch maar de K7S5A...
Toevallig ga ik ook voor de Euro 245 oplossing die eerder is gegeven.

Verwijderd

Hell no SDRAM moet je nou niet gaan gebruiken. Iedereen mag hier wel lekker praten over Budget maar je gaat me toch niet vertellen dat je SD RAM gaat gebuirken in combinatie met ATHLON XP koop dan toch gewoon een AMD DURON OF THUNDERBIRD echt waar. Het is hetzelfde als je een Athlon XP 2000 koop met de K7S6A 512 DDR PC2700 en dan gebruik je een 8mb videokaart 3300RPM hardeschijf van 3,6GB en een onboard geluidskaart! Ik raad je dat zeker af! Koop gewoon DDR RAM minimaal 256MB!

• SimonBenson
Op dinsdag 23 april 2002 10:55 schreef Love_Logic het volgende:
Hell no SDRAM moet je nou niet gaan gebruiken. Iedereen mag hier wel lekker praten over Budget maar je gaat me toch niet vertellen dat je SD RAM gaat gebuirken in combinatie met ATHLON XP koop dan toch gewoon een AMD DURON OF THUNDERBIRD echt waar. Het is hetzelfde als je een Athlon XP 2000 koop met de K7S6A 512 DDR PC2700 en dan gebruik je een 8mb videokaart 3300RPM hardeschijf van 3,6GB en een onboard geluidskaart! Ik raad je dat zeker af! Koop gewoon DDR RAM minimaal 256MB!
Kan ik jou dan mijn bankrekening-nummer geven voor de donatie... :?
Naast een pc-upgraden heb ik (jammer genoeg) nog meer kosten..
Maar je hebt gelijk, ik ga die upgrade echter gefaseerd doen. Daarna zal er een nieuwe videokaart moeten komen, daarna komt de stap naar een snel mobo met DDR... Maar alles op z'n tijd.
(NFI :) )

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

idem...

dus over een maand of wat de ddr dingen er in

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Nee echt waar niet flame intendend maar gewoon je gaat niet een BMW 7 serie kopen en dan zet je een cassette recorder erin omdat er niet genoed geld is, dan zeg ik dan wacht ik maar ff want mijn nissan houd het nog wel een ff vol! Begrijp ie :)

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

(Dat ben ik niet met je eens,
ik zou dat zeker wel doen... een goede basis, waar mogelijkheid is op een goede uitbreiding. (en die casseterecorder is niet van cruciaal belang voor een auto... dan zou je moeten zeggen, een bmw 7 serie met een 1,1 liter motor)

Ik wil nu beter, zonder dat ik daar veel geld voor heb. Over een paar maanden heb ik meer geld en kan dan dus nog beter. (met die ddr er in)

zijn er grote verschillen tussen de S5A en de S6A ?
(en wat ik al eerder vroeg, weet iemand een benchmark met een vergelijking tussen ddr en sdram in dat ding?

Negeren is vooruitzien

• SimonBenson
'Tuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar als ik nu al een versnelling kan maken en een paar maanden nog sneller... Is toch leuker en handiger dan nog een paar maanden wachten en dan pas die eindsnelheid te hebben...
Ik moet ook langzaam wennen dat mijn PC snel wordt, anders krijg ik een te grote KICK in een keer... :)
Maar dit topic is van Bzzje.. Veel succes met je upgrade, kijk anders ook eens bij OH linkje.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
Op maandag 22 april 2002 15:25 schreef Bzzjewrk het volgende:
dan zou dit:
code:
1
2
3
4
ECS K7S5A fsb 200/266 sdram +ddr +sound     Euro 69,00   
AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHZ) Mhz socket A     Euro 150,00  
Spire Cooler 5T208B1M3T WhisperRock 1900+ silent   Euro 26,00   
                              totaal Euro 245,00

een mooie zijn?
(komt van http://www.exile.nl)

grote vraag is dan... hoelang zou dit afdoende zijn (gezien de ontwikkelingen is het natuurlijk niet superhandig om het oudste op de markt te kopen....
Alhoewel die 1800+ voorlopig nog wel mee zal gaan, kan ik dan natuurlijk gewoon een andere mobo erin gooien...)
Dit vind ik zelf voor die prijs een heel goeie keuze.
Moederbord:
-Als je niet gaat overclocken, is dit gewoon een heel goed bordje voor je.
CPU:
-De XP1800+ is voorlopig nog wel snel zat. Ik kan met mijn p3 630mhz ook nog veel. En die is bijna 2 jaar oud.
Koeler:
-Die koeler is wel voldoende, maar overclocken ermee kan je wel vergeten.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• SimonBenson
Op dinsdag 23 april 2002 11:56 schreef Love_Logic het volgende:
Heel erg off topic ik weet het maar moet ff!!

Heb je die BMW 7 serie wel eens gezien dan??? :P

http://www.bmw.com/common/images/downloads/7er/sedan/7_ser_seda_download_12.jpg

EN:

http://www.bmw.com/common/images/downloads/7er/sedan/7_ser_seda_download_03.jpg

EN:

http://www.bmw.com/common/images/downloads/7er/sedan/7_ser_seda_download_06.jpg

WEET JE HET ZEKER???? *D
[echt wel off-topic]
Kan nauwelijks een PC-upgrade betalen, laat staan een BMW 7-serie... :)
Ziet er wel leuk uit. Heb wel een nieuwe auto nodig (die andere kosten dus), heeft iemand een leuk auto'tje voor 1000 Euro ??
[/echt wel off-topic]
Let er trouwens wel op dat je voeding voldoende wattjes kan leveren. Anders een nieuwe voeding of kast.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 11:56 schreef Love_Logic het volgende:
Heel erg off topic ik weet het maar moet ff!!

Heb je die BMW 7 serie wel eens gezien dan??? :P

http://www.bmw.com/common/images/downloads/7er/sedan/7_ser_seda_download_12.jpg

EN:

http://www.bmw.com/common/images/downloads/7er/sedan/7_ser_seda_download_03.jpg

EN:

http://www.bmw.com/common/images/downloads/7er/sedan/7_ser_seda_download_06.jpg

WEET JE HET ZEKER???? *D
[continue offtopic]
Ja echt mooi hoe de nieuwe 7 eruit ziet. Echt helemaal van voor tot achter nieuw. Ik ben benieuwd naar de nieuwe 6 serie, had al schetsen gezien in autobladen, maar die zijn weer veranderd |:(
Ben benieuwd heb het jammer genoeg niet meer echt gevolgd.
[/continue offtopic] want het moest inderdaad ff...

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ga eens even ergens anders over auto's lullen?

[ontopic]

voeding is van een gewone pIII, dus dat zal toch niet veel schelen? zal de specs wel even zoeken.

Wat is er mis met de koeler trouwens?

Negeren is vooruitzien

• arieiv
  • Niet online
Verschil tussen DDR en SDR:
[topic=442165/1/25]
of
[topic=328366/1/25]

Voor verschil tussen 5A en 6A:
[topic=426748/1/25]

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 14:52 schreef Bzzjewrk het volgende:
Dit is dus wat anders dan wat ik in de search kan vinden.
Ik heb op dit moment een intel pIII 733 met een intel815e mobo. Hierbij zit 384Mb geheugen (128 en 256) pc133 sdram.

Ik wil graag een beetje meer snelheid erin gooien.
De 815e laat niet veel toe mbt overklokken of andere processors. (max 1,1 dacht ik)
Upgraden naar:
P3-1400MHz ??
512MB PC133 ??
Niet snel genoeg voor je?

Maar als je toch een nieuwe mobo en proc wil kopen, maakt toch niet uit tussen AMD en Intel. Die procs van AMD en Intel zijn toch snel genoeg. Alleen vindt ik de chipsets van intel stabieler zijn dan van andere merkten.

You get what you paid for :)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Voor een klein budget, AMD. De intel 1400 Mhz kan echt niet (ook al heb ik em zelf). Helaas meot ik zeggen dat een p4 presteert als het Ghz getal maal +/- 0,75.

Voordeel is weer dat een Intel chip (vooral p4) niet gelijk opfikken als de koeler vastslaat/je vergeet em aan te sluiten. En met software als 3d max en lightwave is een P4 weer beter dan een athlon xp.

de keus is dus gewoon an jou.

maar ga niet zitten wachten tot er weer iets nieuws komt, wanneer je ook iets koopt later zit je ALTIJD van 'had ik nou nog maar even gewacht'

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

da's een van de wetten van murphy ;)

Ik zit een beetje te spelen tussen de mogelijkheden.
Aangezien ik dan namelijk een PIII 733 en intel 815e mobo wegdoe (staat al tussen vraag en aanbod) kan ik het geld wat daar van over is natuurlijk ook gebruiken...
en als ik dan het sdram erbij verkoop, dan kan ik ddr kopen en dan kan ik weer net zo goed de K7S6A kopen ipv de 5A :7

dusseh... we blijven doorgaan ;)

edit: dit is het aanbod op vraag&aanbod.

Negeren is vooruitzien

Pagina: 1