Toon posts:

A7V + Hakkerige Win ME SE...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleeem, nieuwe mobo gekocht A7V + Duron 600.
Duron op 750
TNT2 Ulra
Als ik windows opstart duurt dat erg lang, als ik dan vervolgens 3Dmark99 Max of 3Dmark 2000 draai lijkt het wel of hij elke seconde een fractie van een moment stil staat, best wel irritant. We hebben de VIA 4 in 1 ook al geinstalleerd. Ook krijg ik diverse games (NFS5 / UT / Q3) niet meer aan de gang.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 22:06

Zeeuw

5.6

Topic: A7V + Hakkerige Win ME SE...

Sinds wanneer is een Second Edition van Win ME?

Read the badge, Bitch!

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker heeft dezelfde config. A7V met Duron 600@950 ( iets sneller dus >:) )
Kheb ook Winthoos ME geinstalleerd ( Geen SE >:) ) ook de Via drivers ... geen enkel probleem met UT, Kweek of andere progjes... Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar misschien wat extra info zou niet gek zijn >:) Oh uh ik haal 4494 met 3D Mark 2000.

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry was natuurlijk Win ME (geen SE ofzo).
We hebben een schone instal gedaan omdat het probleem zich ook met Win 98 SE voor deed.
Bij 3Dmark99 Max is de tweede test (shoot 'up) heel hakkerig, net of ie niet genoeg mem heeft terwijl de HD niet draait, oja, k heb 128 Mb PC100 geheugen, mot genoeg zijn.

Verwijderd

Het ligt aan je mobo.>:)

Maar wat heb je allemaal op een aan je plank hangen??

Verwijderd

Topicstarter
Verder hangt er niets bijzonders aan, 2 HD's (5 en 2GB) sound is een PCI 128, stanaard CDROM.. Niks bijzonders verder, alleen de kast voeding is wel een beetje licht, 200W, maar daar heeft het probleem volgens mij niks mee te maken.

Verwijderd

Moet je eens kijken welke IRQ allemaal gedeelt zijn.

Maar de Asus A7V is niet zo goed als ik dacht. Ik ben ook slachtoffer en heb snel Asus A7V + Thunderbird700 omgeruilt voor mijn "oude" Athlon Classic 600 op een GigaByte plankje.

Verwijderd

Ligt misschien aan 200w voeding
300w is aanbevolen voor een amd duron/t-bird

• Helldesker
Dat de Asus A7V niet goed is, is natuurlijk pure onzin. De voeding is te licht dat zoiezo. Je hebt een 300 Watt voeding nodig. Zonder hoef je geen AMD proberen fatsoenlijk te laten draaien. De rest van de dingen die je geinstalleerd hebt zouden gewoon moeten werken. >:)

Verwijderd

Helldesker....

Toch zie ik meer klachten/problemen met de Asus dat met de Abit.

Asus met Maxtor HDD probleem, FBS niet snel, hakkerig. Over de BIOS. En de 4-1 drivers! Waar het doel voor mij nog steeds wazig is. De ene zegt installeren en bij de ander werkt het alleen zonder.

Ik heb de Asus zelf en die werkt voor geen meter. Hij is niet snel. UT kon ik net testen en dat was nou niet wat je zegt wereldschokkend. CS wou niet eens werken. En online willende ze het allebij niet doen. Liep mijn PC gewoon vast. Mijn HDD was traag. Zowel op de UDMA66 als Promise ATA100 controler. Op de 66 was hij naar mijn id sneller. En ik had niet genoeg IRQ's. Mij ISDN-kaart wou maar in 1 PCI "werken". Een uur aan was lang. Ik heb dus geen goede ervaringen met de Asus. En na al de verhalen viel het me zeer tegen van Asus.

• Helldesker
Sorry, maar ik heb er zelf helemaal geen problemen mee. Ik heb zelf op dit moment 3 PC's met Asus mobo's en met geen van allen problemen. Dat mensen problemen hebben komt vaak door hun eigen gebrekkige kennis. Dat een Abit wel en een Asus niet wil werken ligt dus volgens mij ook eerder aan de gebruiker dan aan het mobo. Dat de Via drivers wel of niet geinstalleerd worden is voor een ieder zijn eigen keuze. ( Op een Abit moeten ze ook geinstalleerd worden, maar dat geheel ter zijde.) Het verschil tussen de Abit en de Asus is helemaal niet zo groot als men je wel wil laten denken. Ze komen beide steeds uit de bus als de beste mobo's dus ga nu niet lopen verkondigen dat de Asus ineens een brak bord is wat niets kan.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb eerst win98SE geprobeerd maar dat liep voor geen meter, daarna windows ME wat wel goed werkte totdat ik de drivers van de promise ata 100 controller installeerde(mass storage device in apparaatbeheer). Nu draai ik dus windows me zonder dat ik de promise controller heb geinstalleerd en alles draait nu perfect.

Verwijderd

hm..
ik had dat ook met gewoon win98 se...
alles netjes geinstalled....via drivers...etc....
opstarten duurde MEGA lang ;/
en ook maar 2100 3dmarks...
toen hebbik win98 opnieuw geinstalled, zonder ook maar 1 driver van asus (behalve mun gforce mx drivers)
en toen deed ie goed :)
Pagina: 1