Toon posts:

[WC] Wat voor pomp?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort dan toch echt beginnen met het aanleggen van mijn home-made waterkoelsysteem, maar ik weet alleen niet wat voor pomp ik moet kopen. Ze zijn nl. zo duur. Ik wil het vooral goedkoop houden, maar moet wel goed werken. Ik gebruik een zelf gemaakt spiraalgefreesd waterblok, met radiator van de autosloop, en een standaard reservoir. wat voor pomp raden jullie mij aan voor niet te veel geld?

Greetz

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Sicce nova of iddra?

Zijn dacht ik niet echt duur, en toch goede pompjes.. (zowel inline als in reservoir te gebruiken!)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb zelf een eheim 1048 voor €51,- maar als dat te duur is zou ik eens zoeken naar een sicce irda ofzo. Die schijnen ook erg goed te zijn voor weinig

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

hoe kom je eigenlijk een beetje goedkoop aan zo'n blokkie koper. Kan iemand daar goedkoop aankomen ofsow of weet iemand een adresje (evt een inkoopactie). Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sicce Nova 800 22 euro bij oc-shop. Zijn ze er goedkoper, of is dit een goede prijs. En koper heb ik besteld bij een bedrijf in groningen (naam weet ik zo even niet), en die nemen het dan een keer voor me mee als ze hier (Zoetermeer) een bestelling bij een bedrijf komen bezorgen. Een stukkie van 80 x 50 x 20 (mm) kost daar 9 euro. Vond ik wel een mooie prijs, en zeker een stuk goedkoper dan DD. Voor dat geld kan het ook nog wel eens misgaan.

Verwijderd

Sicce pompjes zijn niet duur en toch behoorlijk goed. Ik zou het bij Sicce of Eheim houden. Een kapotte pomp kan je nog meer geld kosten.

De Idra vind ik zelf niet zo geweldig trouwens.

EUR 22 voor de Nova is wel aardig. Maar die pompjes hebben ze bij tuincentra ook wel; scheelt je verzendkosten.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Ik zou zelf ook een (aquarium) pomp aan raden van Sicce of een andere fabrikant. Deze zijn (volgens mij) goed genoeg voor een waterkoeling.

BTW. zou een pomp van 300L/H genoeg zijn om alleen de CPU te koelen zonder radiator dus alleen van reservoir naar CPU :?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Intr*tuin hebben ze geen Sicce. Daar hebben ze alleen vijverpompen van hun eigen merk, en andere die ik niet ken. En dan van 1500 l/h. vind ik een beetje veel. En bij Oc-shop zijn de verzndkosten idd wel heel hoog.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

van garden 13.50.. 400 liter uur... is genoeg..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki

Looki

Op maandag 22 april 2002 15:46 schreef Rave17 het volgende:
Ik zou zelf ook een (aquarium) pomp aan raden van Sicce of een andere fabrikant. Deze zijn (volgens mij) goed genoeg voor een waterkoeling.

BTW. zou een pomp van 300L/H genoeg zijn om alleen de CPU te koelen zonder radiator dus alleen van reservoir naar CPU :?
ligt eraan hoe lang je wilt spelen met je pc... na 2 uur is ie dan heeeeeel heet

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
Bij een ABTB of andere willekeurige dierenwinkel (waar ze vissen hebben iig) kun je die pompjes kopen, of desnoods bestellen. De Sicce Nova werkt perfect hier.

Verwijderd

Sicce nova is wel vrij lastig goed waterdicht te krijgen als je 'm inline wilt gebruiken.. In een reservoir werkt het prima

• Robino
Op maandag 22 april 2002 16:27 schreef kadaver het volgende:
Sicce nova is wel vrij lastig goed waterdicht te krijgen als je 'm inline wilt gebruiken.. In een reservoir werkt het prima
Wat bedoel je met inline :?

Maar nog over mijn vorige vraag: het is dus niet verstandig om alleen maar een reservoir te gebruiken. Heeft iemand dan een idee voor een goedkope radiator :?

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

inline = geen resevoir
dus slang in slang uit.

edit: radiator zoals altijd

-= de autosloop =- the place to be for tweakers

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Robino
Op maandag 22 april 2002 16:36 schreef Quinie het volgende:
inline = geen resevoir
dus slang in slang uit.

edit: radiator zoals altijd

-= de autosloop =- the place to be for tweakers
Dus gewoon een radiator uit een auto bedoel je dan :? Heeft iemand daar pics. van :)

• Looki

Looki

ja klik op mijn WC1800 onder in mijn balk.. daar zie je er een op de foto's

BTW 12e foto bij alle foto's

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 22 april 2002 15:03 schreef DaBit het volgende:
Sicce pompjes zijn niet duur en toch behoorlijk goed. Ik zou het bij Sicce of Eheim houden. Een kapotte pomp kan je nog meer geld kosten.

De Idra vind ik zelf niet zo geweldig trouwens.

EUR 22 voor de Nova is wel aardig. Maar die pompjes hebben ze bij tuincentra ook wel; scheelt je verzendkosten.
wat vind je er zow slecht aan de Idra. ik heb hem zelf en ik wil daarme 2x CPU en 2x GPU mee koelen.. dus mijn pompie zal veel doorstroom moeten hebben, lijkt mij.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De kachelradiator. Zoek maar eens op het woord "kachelradiator" en je vindt genoeg topics.

Als pomp: Eheim of Sicce, ik heb ook Hozelock pompjes gehad, maar die bleven uitelkaar vallen. (letterlijk). Bij het tuincentrum hebben ze vaak ook Sicce pompjes (Micra) onder eigen merknaam, maar die is me even ontschoten...... Triton 400 of iets dergelijks.

• Looki

Looki

die heb ik ook... triton ofzo

• Robino
Radiator

Woei das wel een grote radiator :D

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hou er wel rekening mee dat zo'n sicce niet magnetisch afgeschermd is

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Robino
Op maandag 22 april 2002 17:12 schreef Ener-G het volgende:
hou er wel rekening mee dat zo'n sicce niet magnetisch afgeschermd is
Klopt, als je hem openmaakt (lees: onderkant een plasticje eraf halen) dan zie je een schoep (lees: klein fan) die doormiddel van magnetisme draait :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

Op maandag 22 april 2002 17:11 schreef Rave17 het volgende:
Radiator

Woei das wel een grote radiator :D
mwa, valt wel mee
zo zijn ze allemaal zo'n beetje

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 16:51 schreef ReseTTim het volgende:
wat vind je er zow slecht aan de Idra. ik heb hem zelf en ik wil daarme 2x CPU en 2x GPU mee koelen.. dus mijn pompie zal veel doorstroom moeten hebben, lijkt mij.
Hij maakt mij teveel herrie, en hij word gruwelijk warm. En zoveel meer dan een Nova pompt-ie nou ook weer niet in een compleet WC systeem. Los wel, dan spuit het water tegen het plafond aan.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
met radiateur kan je ook wel wat vinden :)

Maar ik ga binnenkort voor ongeveer 18 euro p/s een (of meerdere) nova uit Italie laten overkomen. Connecties he? 8-)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Qua pomp kan je al uit met ongeveer 300 L /u . Dat is mijn ervaring. Ik heb uit interesse/test later een Sicce Idra 1300 L /u gekocht, maar het maakte helemaal geen verschil in cpu temperatuur. Ik ben best tevreden over die Sicce, hij maakt een redlijk degelijke indruk en, belangrijk : hij doet het nog steeds ;)

Concrete Loop Watercooling

• Robino
Op maandag 22 april 2002 18:36 schreef Bredend het volgende:

Maar ik ga binnenkort voor ongeveer 18 euro p/s een (of meerdere) nova uit Italie laten overkomen. Connecties he? 8-)
[interesse-modes]
Kan ik er ook eentje bestellen en hoeveel L/H zijn ze :? En ik kan dan zeker niet goedkoop een radiator erbij bestellen he :+
[/interesse-modes]

Verwijderd

Ik heb een schattig ;) klein dompelpompje: de EDEN 104.
Kostte me maar 10 gulden bij conrad (nu 14 gulden).
Slechts 5Watt/240lpu.

Ik heb de stroomregeling eruit gesneden, dus draait ie nu altijd op het maximum.
En hij draait al ruim een jaar bijna dagelijks 12 uur zonder problemen.
Nu koel ik geen Athlon2000+ maar een PIII500@560. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

Dat pompje heeft conrad trouwens ook met verlichting, en draaiend op 12Volt. Dan kost ie opeens 57 gulden!?!?!
Maar die 12Volt is wel interessant! Als iemand een ander 12Volt continupompje kent... Liefst een 12Volt Continu Inline pompje.

edit: Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/570/G1/570040G1.JPG Dat 12V pompje heeft er ook een netadapter bij, en dus ook verlichting. Vandaar die 57 gulden?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij dierenwinkels alleen geen waterpompjes vinden. En waarom zouden ze die hebben? Het enige wat ze daar hebben zijn van die dingen die luchtbellen maken.

Bedankt voor de antwoorden alvast!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 16:33
Je moet ook naar een zaak gaan waar ze grotere aquaria verkopen. Niet elke standaars dierenzaak heeft pompjes :)

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02-2025
Dus de Sicce moet je zelf geschikt maken voor inline??

En die idra maakt herrie en nova is bijna net zo goed maar dan minder watt en minder herrie en makkelijker inline te krijgen??

En die magnetische afscherming... hoe ver moet de pomp nu van gevoelige onderdelen afstaan??

Heb een upgrade nodig =/

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nou zo'n sicce nova koop, moet ik daar dan nog 3 dagen aan modden voordat ik een slang eraan kan bevestigen, of zitten die aansluiting erbij? Ik bedoel de uitgaande waterstraal, ik gebruik hem wel onderwater.

bedankt voor de hulp

Verwijderd

Nee, valt wel mee. In de Nova kun je een meegeleverd plasric pijpje lijmen, waar je meteen 10mm slang op kunt bevestigen. De Idra snapt meteen slangtules met schroefdraad aan de onderkant (geen idee welke maat)

Btw: ik heb thuis nog een Opel rad liggen. Ik doe er niets meer mee. Mail maar, mocht je interesse hebben. Voor pic zie m'n website.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb dus zo'n Sicce Nova 1300 L/u, maar de uitgaande aansluiting daarvan is te groot voor aquariumslang. Zodoende heb ik een messing slangaansluiting erin gedraaid... Als je de aquariumslang verwarmd en dan eroverheen duwt komt die dus echt NIET meer los...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/sicce1300.jpg

Concrete Loop Watercooling

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:56
Op dinsdag 23 april 2002 16:55 schreef DaBit het volgende:

Btw: ik heb thuis nog een Opel rad liggen. Ik doe er niets meer mee. Mail maar, mocht je interesse hebben. Voor pic zie m'n website.
offtopic: Is dat die radiator die op je case staat met gele slangen?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 16:55 schreef DaBit het volgende:
Nee, valt wel mee. In de Nova kun je een meegeleverd plasric pijpje lijmen, waar je meteen 10mm slang op kunt bevestigen. De Idra snapt meteen slangtules met schroefdraad aan de onderkant (geen idee welke maat)

Waar woon je?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 22 april 2002 18:36 schreef Bredend het volgende:

Ruik ik hier een inkoopactie? :)
18 euro is niet duur

iStockphoto

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Kijk ook eens naar de Eheim's. Eerst zweerde ik ook bij de sicce's. Maar de Eheim pompjes zijn standaart inline. Je hoeft er niks aan te lijmen. Er zitten goede aansluitingen op, En ze zijn wat forser. Wel duurder.

Ik heb nu een aldi vijver pompje al een tijdje draaien, maar ik ga denk ik de eheim halen.

Het belangrijkste is niet de flow bij een pompje, kijk ook eens naar de opvoerhoogte. Sommige blokjes hebben een redelijke weerstand, ook radiators en slangen vormen weerstand, Dan kan de flow aardig inzakken bij een lage opvoerhoogte. opvoerhoogte=druk

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zweer bij Eheim. De 1250 is een tikkeltje overkill (trilt vooral erg hard, en produceert nogal wat warmte) als je niet een dikke bong of veel waterblokken hebt...dus voor een 'normaal' waterkoelsysteem zal een Eheim 1048 prima voldoen.

I reject your reality, and substitute my own.

• C@SP
  • Laatst online: 30-12-2025

C@SP

Biertje ??

Ik ben nu ook bezig met mijn water-setup, en heb van klasgenoot MEX een Sicce Micra 400L/uur gekocht. Werkt bij hem al een half jaar perfect, en is voldoende voor gewone pc-koeling. Kost btw ook maar iets van € 10,=

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 23 april 2002 17:11 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb dus zo'n Sicce Nova 1300 L/u, maar de uitgaande aansluiting daarvan is te groot voor aquariumslang. Zodoende heb ik een messing slangaansluiting erin gedraaid... Als je de aquariumslang verwarmd en dan eroverheen duwt komt die dus echt NIET meer los...

[afbeelding]
uh Freerider, je hebt dan een Idra..

Idra = 1400 l/u
Nova = 800 l/u

ik heb hetzelfde gedaan als Freerider... alleen met een tussen stukkie ertussen.. winkel waar ik naartoe ging vond het andere niet..

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1517357594
mijn Idra :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2674495853
water water eruit komt nah 2m lange slang ong..

btw de Sicce's zijn dus te gebruiken voor inline :) alleen gah ik ff kijken voor een betere vasthouden van de slang..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Dat ze inline te gebruiken zijn is echt niet boeiend voor mij, ga toch een reservoir gebruiken. En die Eheims zijn nogal duur, wil het vooral goedkoop houden. Maar zo'n Nova is dus goed? En ff een ander vraagje; ik heb nog een oude koelkast, als ik daar me radiator in leg, zou die dan goed genoeg gekoeld worden? Of moet ik er dan nog een fan bij zetten in de koelkast?

Greetz

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 23 april 2002 22:16 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

Waar woon je?
Hij woont in Oss, maar je kan gewoon op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif drukken voor dat soort info. Mail hem er verder over voor een nette afhandeling!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1