P R N D
Hmm... gewoon mounten als ext2 en de .journal verwijderen 
Maar waarom wil je van ext3 af? niet tevreden ermee
Maar waarom wil je van ext3 af? niet tevreden ermee
Zo heb ik het gedaan (misschien is er wel een makkelijkere manier):
mount als ext2
tune2fs /dev/hda1 -O ^has_journal
/.journal erafknikkeren (chattr -i /.journal zal eerst wel nodig zijn)
Toen zei zelfs Partition Magic onder Windows dat het weer ext2 was... met ext3 wilde hij em niet resizen
mount als ext2
tune2fs /dev/hda1 -O ^has_journal
/.journal erafknikkeren (chattr -i /.journal zal eerst wel nodig zijn)
Toen zei zelfs Partition Magic onder Windows dat het weer ext2 was... met ext3 wilde hij em niet resizen
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Is er een reden dat je terug wilt naar ext2? Als het net zoals bij Jotti is om partities te resizen dan zou je eens naar parted kunnen kijken, die kan ook ext3 aan zonder de problemen die (een oudere versie van) PM ermee heeft.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
En evenOp maandag 22 april 2002 14:31 schreef BrZ het volgende:
Hmm... gewoon mounten als ext2 en de .journal verwijderen
code:
1
| tune2fs -O ^has_journal /dev/partitie |
doen.
* deadinspace typt dus te langzaam...
Da's inderdaad de reden ja, dat resizenOp maandag 22 april 2002 14:48 schreef odysseus het volgende:
Is er een reden dat je terug wilt naar ext2? Als het net zoals bij Jotti is om partities te resizen dan zou je eens naar parted kunnen kijken, die kan ook ext3 aan zonder de problemen die (een oudere versie van) PM ermee heeft.
P R N D
Hier is de homepage. Er zijn vast hier wel RPM's te vinden. In Debian Sid en naar ik aanneem ook Woody zitten al kant en klare .deb's die prima werken. Ik heb er zelf afgelopen week mijn tweede schijf nog mee onder handen genomen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Dat is dus gaaf dat Parted
Da's echt een handig programmaatje. Het vergroten van de partitie is dus gelukt. En ik hou t voorlopig toch nog maar ff bij ext3
Tnx!
P R N D
Pagina: 1